Toon posts:

Hulp bij het uitkiezen van een receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben bezig met het uitzoeken naar wat ik nu allemaal wil voor een geluidsinstallatie .
Hierbij ben ik op zoek naar een receiver die het volgende aan kan
  • Aansluting Vinyl speler (indien mogelijk zonder pre-amp tenzij hier voordeel bij is?)
  • Aansluiting PS4 (hdmi)
  • Aansluiting SmartTv (audio? voor Netflix/Plex App)
  • Aansluiting PC (audio)
  • Airplay
  • dab radio
Bijkomende vraag
De vinyl speler komt aan de andere kant van de woning te staan dan waar de TV staat.
Bij de vinyl speler is er aansluiting voorzien naar elke hoek van de leefruimte voor audio.
Ook is er een wachtbuis tussen waar de vinyl speler komt en de TV voorzien.

Nu weet ik niet of ik het beste mijn receiver bij mijn vinyl speler zet en dus een hdmi kabel heen en terug leg (afstand tussen de 2 punten is ~6m). Of dat ik de receiver beter bij de TV zet en dan al mijn audio kabels door leg naar de receiver.

Prijs
Ik denk hier verlopig aan een maximum van 500€ (receiver en eventuele pre-amp samen)

Relevante hardware die ik gebruik
Eigenlijk heb ik momenteel nog niks behalve een samsung SmartTV.

Wat ik al gevonden heb
Als vinyl speler heb ik de pricewatch: Pro-Ject Debut Carbon DC-OM-10 in gedachten.
Als speakers zou ik deze kiezen pricewatch: Q Acoustics 3020 (Bruin). Ik zou er verlopig 2 aankopen om de kosten wat te drukken.
En als receiver heb ik verlopig deze op het oog pricewatch: Onkyo TX-NR646 Zwart

Alvast bedankt voor de input

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 10:58
Lijkt mij niks mis met de keuze van apparatuur.

Receiver heeft alle opties, platenspeler is ook een goede keuze.
Speakers zou ik wel even luisteren voor je deze koopt, daar deze het grootste gedeelte van het geluid bepalen.

Verder zou ik de receiver bij de TV plaatsen, daar HDMI sneller voor verstoringen op lange afstand zorg dan analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

mcg_nl schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:14:
Verder zou ik de receiver bij de TV plaatsen, daar HDMI sneller voor verstoringen op lange afstand zorg dan analoog.
het signaal van een platenspeler is (zonder voorversterker) zo zwak dat 1,5 m kabel al snel het maximum is. Dus: receiver bij de platenspeler, behalve als je een phono voorversterker bij de platenspeler plaatst en met goede afgeschermde kabels naar de receiver gaat.

Een phono voorversterker heb je vaak al voor de meerprijs die een luxere receiver met phonoingang normaal heeft.

Wat platenspelers en voorversterkers aan gaat raad ik Het Grote Vinyl Topic Deel 2 aan om ook even door te lezen

[ Voor 10% gewijzigd door kraats op 27-07-2016 11:24 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 10:58
Dat is ook weer zo. Dus toch ook een pre-amp erbij.