2e ATX voeding los schakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,
Ik weet ut , het is een FAQ, maar kan het nergens vinden (search gebruikt).
Hoe krijg ik het voor elkaar, dat ik een ATX los aan/uit kan zetten.

Dus niet tegelijkertijd met een eerste voeding, maar gewoon met een aan/uit knopje.

Ik weet dat VH een guide erover had (via de serach gevonden: http://www.virtualhideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml) maar deze licht voor de verandering weer eens plat :(

Via de site van waterkoeling.nl weet ik ook wel het e.e.a. ,maar wil het wel zeker weten.
Ze hebben het over de zwart (ground) met de power-on (groen) verbinden.
Maar hoe doe ik dat precies?

Is het een kwestie van de zwart en groene opzoeken (deze zaten toch naast elkaar in het midden :? ) en BOVEN de atx connector doorknippen en aan elkaar verbinden?

Wie kan me wat meer duidelijkheid hierover geven?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Een tuimelschakelaartje tussen groen en ground zetten ofzo

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Net ff gekeken (heb geen ATX bij de hand liggen) er schijnt dus maar 1 groene te zijn (en meerdere zwarte).
Gewoon een kwestie van de groene met de naastliggende zwarte doorverbinden??

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 19:45
ik zou ze inderdaad boven de atx connector kortsluiten, evt. met schakelaar.
de groene en de zwarte (maakt in principe niks uit welke zwarte)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
OK, om dus ff irri over te komen en nogmaals bevestiging te hebben, ( * Koffie is namelijk beetje bang voor overeindstaande haartjes en geplofte mobo's).

Ik pak de bundel draden die vanuit de voeding naar de plasticke connector gaan.
zoek daar de groene draad , en een zwarte.
Vervolgens zorg ik dat BEIDE draden elkaar raken.

Over dat aanraken gesproken, knip ik zwart en groen door, en knoop ze aan elkaar. OF laat ik groen en zwart met elkaar in aanraking komen, terwijl ze ook nog beide richting connectr/mobo gaan?

:? * Koffie wil het gewoon beetje heeel errug zeker weten.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-08 11:14

CasGas

.

je kan beter losse draden vanaf de connecter maken, dus draden in de connector op groen en zwart zodat je de kabel niet verknipt, mocht je hem nog is nodig hebben dan is die iig nog heel. En dan vanuit daar de schakekaar erop maken.

En wat jij zegt is goed Koffie :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Verwijderd

alles wat je moet doen is de twee groene draden van die twee voedingen verbinden.

u pakt dus beide mobo-kabels zet er een kruissteentje tussen(de groene kabels dus) en verbindt ze met elkaar.

Zwart is niet nodig want alle atx- (en vrijwel alle AT) voedingen hebben intern de "0" (zwarte kabeltjes) verbonden met de voeding-behuizing. Daardoor zijn ze via de kast al met elkaar verbonden (mits je beide voedingen in je kast schroeft)

bovendien zou ik niet willen dat ze verbonden waren (heb mijn voedingen dan ook een beetje gemod) zodat ik ze kan in serie kan schakelen. Heb je een mooie 24v= aansluiting voor peltiers of 24v= Fan's. En dit keer is het een 24v= die een hoop kan hebben *( in mijn geval 10A, daar kun je een heel dikke peltier op aansluiten en kun je er ook mooi nog wat fan's bij doen )

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Settler:
Jij bedoelt dat ik de draden moet verbinden door de ene kant van een draadje bij de groene in het gat te stoppen, en de andere kant van het draadje bij de zwarte in het gat te stoppen?
En dus, moeten groen en zwart in verbinding staan, maar ook nog richting connector/mobo gaan?

The Rapier:
Dank voor je uitleg, maar zoals in mijn eerste post stond, de voeding moet standalone kunnen functioneren en juist niet geschakeld zijn de met een andere voeding.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

:? het hoeft niet richting mobo want je sluit er toch niks op aan
je moet gewoon die zwarte en die grone kortskuiten en als je dat via de connector doet blijven je draden heel dat bedoelt hij

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
OK OK,
Sorry ik praat ook een beetje onduidelijk.
Het principe van voeding los aan/uit zetten is idd om een extra voeding in de case te hebben, maar ik heb ook nog een server MoBo liggen met ATX aansluiting maar het schakelen van de voeding verloopt daar totaal anders.
Vandaar dat ik ook dat MoBo los wil schakelen op die manier.

Maar ik moet ze gewoon met een extra draadje schakelen dooe beide uiteinden in het groene en respectievelijk zarte gaatje te raggen.

Zorry dat ik een beetje vaag aan het doen ben hoor ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

oeps soory koffie, blijkbaar overheen gelezen.

als je een atx voeding aan wilt zetten hoef je alleen maar de groene draad te aarden. en dus alles wat je hoeft te doen is een schakelaar maken tussen een zwarte draad en de groene draad (of zelfs de groene draad en de kast, want zwart is zoals gezegt al verbonden met de kast)

Verder hoef je niets de doen, de voeding werkt nu al, echter zonder een behoorlijke load(10tot20watt op de 5v aansluiting) kunnen er rare dingen gebeuren(niet altijd ff proberen. dan ff een paar 11watt weerstanden kopen (paar gulden) en die tussen de 5v en 0v solderen. Pas wel op die weerstanden worden HEET, stop ze ergens ver weg van draden enz.

en klaar
Pagina: 1