Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC geeft foute LAN aan, onzichtbaar voor Horizon box.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 15:38
Hallo allemaal,

Ik heb thuis de volgende setup staan:

Ziggo Technicolor TC7210 modem in de meterkast (functie: modem/router/AP);
- CAT6 naar walloutlet TV meubel -> TP-Link TL-SG1008D 8 voudige switch
- CAT6 naar walloutlet Kantoor -> DELL XPS8300 desktop
- CAT6 naar walloutlet Slaapkamer 1 -> Samsung ue32d6530 LED tv
- CAT6 naar walloutlet Slaapkamer 2 -> EnGenius ECB-300 functie: AP

Op de TL-SG1008D switch van het TV meubel zitten de volgende apparaten;
- Ziggo Horizon Box SMT-G7401
- Harman Kardon BDS680
- Philips 47PFL5038H/12
- PS4
- Raspberry Pi 2

Alles is correct verbonden met het netwerk en het internet, ik heb nergens storingen o.i.d.

Dan het probleem;
Op de PC in het kantoor wordt aangegeven dat ik middels een (LAN) verbinding verbonden ben met het netwerk van de EnGenius, dit is dus een AP en heeft geen LAN aansluiting waar de PC achter zit. De PC zit fysiek verbonden met de Technicolor TC7210 van Ziggo.

Ik heb op die PC verschillende media staan die ik heb gedeeld met gebruikers van het netwerk. Als ik vervolgens via de Horizon Box de media ga zoeken in het netwerk komen alleen de Ziggo NAS (TC7210 functie) en de KODI (Raspberry Pi) devices naar voren. Hij lijkt de PC dus niet te kunnen zien.
Ik heb het idee dat dit komt omdat de PC 'in een ander netwerk' zou zit?

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Daarnaast had ik nog een vraag over de TC7210 m.b.t. de functie USB NAS, is er iemand hier die hem gebruikt?
Ik heb er een Samsung HDD 500GB aan hangen (zonder ext. voeding). maar ik kan als ik deze via mijn netwerk benader geen bestanden (foto's) droppen terwijl de functie NAS in de TC7210 wél op 'Enabled' staat. 8)7 Iemand?

[ Voor 62% gewijzigd door DeeleNL op 15-07-2016 08:13 . Reden: Perongelug op 'verstuur' gedrukt. ]

Alle reacties

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Zijn alle apparaten die er toe doen wel lid van dezelfde (werk)groep?

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 15-07-2016 08:25 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 15:38
Kan je op de Horizon box een (werk)groep instellen? Ik weet dat dit op de PC wel kan.

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
denk dat die ap dhcp aan heeft staan en een ip aan je vaste computer heeft gegeven, waarschijnlijk in een andere range dan je apparatuur onder.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:46
Staat DHCP misschien aan op de EnGenius? Zet die EnGenius eens uit en daarna de kantoor pc aan.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:48
Knap dat een acces point voor dhcp server kan spelen ;)
Weet je zeker dat het als acces point is ingesteld en niet als router?

Dan zal je op de Horizon even moeten aangeven dat hij een bestaand thuisnetwerk (namelijk je TC7210) moet joinen i.p.v. een nieuw netwerk opzetten. Je hebt nu dubbel NAT hierdoor zien apparaten elkaar niet.

Als je dit niet zeker weet zou ik zoals eerder gesuggereerd is de EnGenius in acces point mode zetten ipv router mode.

[ Voor 36% gewijzigd door andy88 op 15-07-2016 10:24 ]

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03:38
Helaas kan de Horizon niet overweg met (windows) gedeelde mappen, je zult als je media wilt streamen een DLNA server moeten gebruiken.

Als je je bestanden wilt 'droppen' op je Ziggo-NAS zul je denk ik eerst aan de gang moeten met de instellingen onder USB>Storage basic/advanced om een gedeelde map met read/write access aan te maken voor je USB drive.
Daarnaast staat (in ieder geval bij mij) de Ziggo-NAS 2 keer in de verkenner, 1 keer als computer met een gedeelde map 'storage' en 1 keer als multimedia apparaat (de ingebouwde DLNA server); om bestanden te kopiëren moet je bij die storage map zijn.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:37
Op de Horizon staat standaard DHCP aan. Dit kan ook niet uitgezet worden naar mijn idee,
Ben al bij verschillende huishoudens geweest waarin een simpele handeling de oplossing bied.
Haal de netwerk kabel uit de Horizon box. Probleem opgelost.

https://community.ziggo.n...estaand-thuisnetwerk-6853

Misschien heb je hier wat aan?

[ Voor 23% gewijzigd door Clavis op 15-07-2016 10:44 ]

Pagina: 1