Hallo allemaal,
Ik heb thuis de volgende setup staan:
Ziggo Technicolor TC7210 modem in de meterkast (functie: modem/router/AP);
- CAT6 naar walloutlet TV meubel -> TP-Link TL-SG1008D 8 voudige switch
- CAT6 naar walloutlet Kantoor -> DELL XPS8300 desktop
- CAT6 naar walloutlet Slaapkamer 1 -> Samsung ue32d6530 LED tv
- CAT6 naar walloutlet Slaapkamer 2 -> EnGenius ECB-300 functie: AP
Op de TL-SG1008D switch van het TV meubel zitten de volgende apparaten;
- Ziggo Horizon Box SMT-G7401
- Harman Kardon BDS680
- Philips 47PFL5038H/12
- PS4
- Raspberry Pi 2
Alles is correct verbonden met het netwerk en het internet, ik heb nergens storingen o.i.d.
Dan het probleem;
Op de PC in het kantoor wordt aangegeven dat ik middels een (LAN) verbinding verbonden ben met het netwerk van de EnGenius, dit is dus een AP en heeft geen LAN aansluiting waar de PC achter zit. De PC zit fysiek verbonden met de Technicolor TC7210 van Ziggo.
Ik heb op die PC verschillende media staan die ik heb gedeeld met gebruikers van het netwerk. Als ik vervolgens via de Horizon Box de media ga zoeken in het netwerk komen alleen de Ziggo NAS (TC7210 functie) en de KODI (Raspberry Pi) devices naar voren. Hij lijkt de PC dus niet te kunnen zien.
Ik heb het idee dat dit komt omdat de PC 'in een ander netwerk' zou zit?
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Daarnaast had ik nog een vraag over de TC7210 m.b.t. de functie USB NAS, is er iemand hier die hem gebruikt?
Ik heb er een Samsung HDD 500GB aan hangen (zonder ext. voeding). maar ik kan als ik deze via mijn netwerk benader geen bestanden (foto's) droppen terwijl de functie NAS in de TC7210 wél op 'Enabled' staat.
Iemand?
Ik heb thuis de volgende setup staan:
Ziggo Technicolor TC7210 modem in de meterkast (functie: modem/router/AP);
- CAT6 naar walloutlet TV meubel -> TP-Link TL-SG1008D 8 voudige switch
- CAT6 naar walloutlet Kantoor -> DELL XPS8300 desktop
- CAT6 naar walloutlet Slaapkamer 1 -> Samsung ue32d6530 LED tv
- CAT6 naar walloutlet Slaapkamer 2 -> EnGenius ECB-300 functie: AP
Op de TL-SG1008D switch van het TV meubel zitten de volgende apparaten;
- Ziggo Horizon Box SMT-G7401
- Harman Kardon BDS680
- Philips 47PFL5038H/12
- PS4
- Raspberry Pi 2
Alles is correct verbonden met het netwerk en het internet, ik heb nergens storingen o.i.d.
Dan het probleem;
Op de PC in het kantoor wordt aangegeven dat ik middels een (LAN) verbinding verbonden ben met het netwerk van de EnGenius, dit is dus een AP en heeft geen LAN aansluiting waar de PC achter zit. De PC zit fysiek verbonden met de Technicolor TC7210 van Ziggo.
Ik heb op die PC verschillende media staan die ik heb gedeeld met gebruikers van het netwerk. Als ik vervolgens via de Horizon Box de media ga zoeken in het netwerk komen alleen de Ziggo NAS (TC7210 functie) en de KODI (Raspberry Pi) devices naar voren. Hij lijkt de PC dus niet te kunnen zien.
Ik heb het idee dat dit komt omdat de PC 'in een ander netwerk' zou zit?
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Daarnaast had ik nog een vraag over de TC7210 m.b.t. de functie USB NAS, is er iemand hier die hem gebruikt?
Ik heb er een Samsung HDD 500GB aan hangen (zonder ext. voeding). maar ik kan als ik deze via mijn netwerk benader geen bestanden (foto's) droppen terwijl de functie NAS in de TC7210 wél op 'Enabled' staat.
[ Voor 62% gewijzigd door DeeleNL op 15-07-2016 08:13 . Reden: Perongelug op 'verstuur' gedrukt. ]