Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen Internet op nieuwe PC.

Pagina: 1
Acties:

• jimmybram
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 15:05
Hallo Tweakers,

Ik heb laatst een nieuwe pc gebouwd en deze pc heeft geen internet in mijn kamer.
Dus heb ik de bekabeling gecheckt met een Netwrok Cable Tester en een andere pc. Er bleek niets mis met de bekabeling.

Ik heb de pc ook getest in een andere kamer en daar heb ik wel internet.

Weet iemand wat er hier mis kan zijn?

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Wat geeft Windows aan? Herkent hij dat er een kabel is aangesloten? Wat is het resultaat van IP Config, en is deze anders dan in de andere kamer? Werkt een ander apparaat wel op de kabel in de kamer waar de PC staat?

• jimmybram
Rechts onder knippert de Internet status plaatje rood kruisje en een geel uitroepteken.
En het resultaat van Ipconfig is:
Ethernet adapter Ethernet:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . : home

Tunnel adapter isatap.home:

Connection-specific DNS Suffix . :

Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Connection-specific DNS Suffix . :

De Tunnel adapter isatap.home: blijft het zelfde als ik de pc in de andere kamer gebruik waar wel internet is maar, de rest verandert wel

Ja een andere pc werkt wel met de zelfde kabel.

[ Voor 12% gewijzigd door jimmybram op 15-07-2016 00:17 ]

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
toevallig een brakke kabel met slecht/los contact? (en geluk gehad met het testen van de andere PC er op?

Hij geeft nu aan dat hij geen kabel ziet. Echter werkt het in een andere kamer allemaal wel, wat problemen met drivers enz lijkt uit te sluiten.

Branden de lampjes naast de netwerk poort ook als je hem in je PC hebt gestoken (en als je het op de andere kamer doet waar het wel werkt? )

Geen lampjes in probleem kamer en wel in andere kamer, zou dan toch op een probleem met de kabel wijzen.... (niet toevallig een stekkertje voor een flexible netwerk kabel op een solid ader kabel (stugge kabel) geknepen? dat geeft namelijk ook dit soort problemen dat het soms wel soms niet werkt....)

• jimmybram
De lampjes branden gewoon als ik als ik in een andere kamer maar niet in mijn kamer.

ik heb ook dezelfde kabel gebruikt in een andere pc die wel internet kreeg terwijl mijn pc niet internet kreeg met de zelfde kabel.

Ik heb ook verschillende kabels gebruikt van de muur naar mijn pc en ook getest met een Netwrok Cable Tester en de kabels waren allemaal goed. alleen het probleem is dat ze niet werken met mijn pc maar wel met een andere pc.

Ik kan geen wankelcontactjes vinden in de kabel.

:? :? ik snap nu niet meer wat er mis kan zijn :? :?

[ Voor 10% gewijzigd door jimmybram op 15-07-2016 00:40 ]

Verwijderd

NIC uit- en inschakelen?
Laatste drivers downloaden/installeren?

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
jimmybram schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 00:37:
De lampjes branden gewoon als ik als ik in een andere kamer maar niet in mijn kamer.

ik heb ook dezelfde kabel gebruikt in een andere pc die wel internet kreeg terwijl mijn pc niet internet kreeg met de zelfde kabel.

Ik heb ook verschillende kabels gebruikt van de muur naar mijn pc en ook getest met een Netwrok Cable Tester en de kabels waren allemaal goed. alleen het probleem is dat ze niet werken met mijn pc maar wel met een andere pc.

Ik kan geen wankelcontactjes vinden in de kabel.

:? :? ik snap nu niet meer wat er mis kan zijn :? :?
Maar de kabel vanaf "de muur" naar een switch/router ofzo dan? Die heb je in deze tests nog niet bekeken. Of lees ik verkeerd

• jimmybram
Ik heb het van mijn switch getest en er zijn geen problemen met de kabel.
een andere pc heeft met de zelfde kabel gewoon internet terwijl mijn pc dan geen internet heeft.
Maar mijn pc heeft wel internet in een andere kamer.
dus er is niets mis met de bekabeling in de muur.

Moet ik de kabel opnieuw leggen of komt het door iets anders?

• jimmybram
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:17:
NIC uit- en inschakelen?
Laatste drivers downloaden/installeren?
Het lijkt mij geen driver probleem omdat ik een andere kamer wel internet heb met mijn pc.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:51
Kijk eens of de tongetjes van de NIC van je computer netjes in twee rijtjes staan. Als er eentje niet netjes staat buig deze voorzichtig bij als de computer uit staat.

• Opa_1960
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Tip van EricJH lijkt me niet verkeerd.. Ik heb hier ooit 2 dagen mee lopen kl'ten tot ik er achter kwam dat er een korreltje zand tussen de koperen contacten zat. Overigens wél vreemd dat het dan in een andere kamer wél werkt..

En zowel kabel-stekker als pc-contact controleren.. Het is klein spul, en het minste vuiltje of beschadiging zal problemen geven.
Ook gecontroleerd of de stekker er ver genoeg ingaat? Lullig als de stekker 1/10e mm groter is dan de poort en nét geen contact maakt.

[ Voor 37% gewijzigd door Opa_1960 op 15-07-2016 16:51 ]

• jimmybram
Opa_1960 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:46:
Tip van EricJH lijkt me niet verkeerd.. Ik heb hier ooit 2 dagen mee lopen kl'ten tot ik er achter kwam dat er een korreltje zand tussen de koperen contacten zat. Overigens wél vreemd dat het dan in een andere kamer wél werkt..

En zowel kabel-stekker als pc-contact controleren.. Het is klein spul, en het minste vuiltje of beschadiging zal problemen geven.
Ook gecontroleerd of de stekker er ver genoeg ingaat? Lullig als de stekker 1/10e mm groter is dan de poort en nét geen contact maakt.
Er is niets mis met de conector en ik zie ook niets verkeerd bij de aansluiting van de pc.

• Opa_1960
  • Nu online
Dan houdt het voor opa op. Het lijkt mij zinloos om het te zoeken in her-installs etc, want op andere kabel werkt het. Dan zeg ik met mijn boerenverstand dat dáár niets mis is.
Zeker weten dat de niet-werkende kabel/plug HELEMAAL in je pc gaat? Is mijn gemeenste verdachte..

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 23:17
Is het niet toevallig een cross kabel waar de andere pc wel mee om kan gaan en jouw pc niet?

• Opa_1960
  • Nu online
Probleem gevonden, opgelost, of de moed verloren?
T-net bestaat bij OPLOSSINGEN via deze fora.
Ik ben reuze-benieuwd..
Pagina: 1