Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Betrouwbaarheid webshops, top en flop?

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil over een half jaartje zelf een PC samenstellen en op dit moment graag een mechanisch toetsenbord krijgen die zelfs anno 2016 nog belachelijk weinig te vinden zijn in gewone winkels. Helaas zijn lang niet alle componenten bij alle gewone winkels verkrijgbaar, dus moet je gebruik maken van webwinkels. Zelf kies ik dan graag voor een winkel zoals Coolblue aangezien je geen gedoe hebt met postpakketjes (zelf niet) en je zeker weet dat het goed wordt afgehandeld wanneer er iets mis is.
Ik heb echter geen flauw idee hoe het bij de echte webshops zit die geen filialen hebben. Welke webshops zijn tot nu toe betrouwbaar gebleken en welke webshops moet je mijden als de pest?
Ik denk hierbij aan de volgende dingen:
  • Als er iets mis is met het product dan kan je het kosteloos terugsturen en dan wordt het netjes afgehandeld (geld overgemaakt wat je hebt betaald en zij lossen het op met de fabrikant waar het vandaan komt).
  • Het product wordt netjes geleverd, geen schade bij het transport. Als het enigszins kan bij een andere winkel (supermarkt of whatever) als je de eerste keer niet thuis bent. Ik heb er geen zin dat mijn buren het voor mij moeten gaan ontvangen of zoiets.
  • Geen fouten met de administratie, als je hebt overgemaakt dan krijg je netjes direct het product, als ze zeggen dat het op voorraad is dan is dat ook zo...
  • Gemakkelijk te contacteren en een goede service als er toch iets verkeerd blijkt te gaan.
Vanzelfsprekende zaken dus, lijkt mij.
Ongetwijfeld zijn dit in de ogen van veel Tweakers die al vele jaren gebruik maken van veel webshops onnozele vragen en ben ik in hun ogen een fossiel omdat ik nog nooit iets heb besteld bij zo'n webshop maar voor iemand die daar geen ervaring mee heeft is het best lastig om het kaf van het koren te scheiden en jullie weten uit ervaring dat bepaalde webshops niet zo betrouwbaar zijn terwijl andere webshops top zijn. Bovendien is iedereen zijn ervaring waarschijnlijk maar beperkt tot een aantal webshops dus vraag ik het graag input van veel mensen, dat samen geeft een goed en betrouwbaar overzicht.

Ik zou graag wat input krijgen van mensen die veel ervaring hebben met bepaalde winkels. Mijn ervaring met webshops is beperkt tot Coolblue (slechts half een webshop) maar zij hebben lang niet alles in huis wat je graag wil kopen. Ik heb hier wel eens negatieve ervaringen van klanten gelezen over bepaalde webshops dus ik weet dat het niet zo is dat de winkel betrouwbaar is (dus dat er nooit problemen zijn tussen klanten en die webshop, uitgaande van enigszins normale klanten) omdat het op Tweakers staat.

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 17:30
Je kunt kijken in de Tweakers shopreview voor een overzicht van andermans ervaringen: https://tweakers.net/shopreview/

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 15:20
lennartbee schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:05:
Je kunt kijken in de Tweakers shopreview voor een overzicht van andermans ervaringen: https://tweakers.net/shopreview/
Je bent me net voor :)

Waar ik zelf goede ervaringen mee heb en bijna ook alleen maar daar bestel zijn Azerty en 4Launch.

Specs

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk naar de Shopsurvey. Ik kan hier wel gaan vertellen dat winkel A heel slecht is en winkel B heel goed, maar dit is maar 1 ervaring wat echt compleet niets over de winkels zegt. Pas bij meerdere ervaringen met veel winkels kan het iets zeggen.

Als ik geen garantie krijg bij een winkel om een domme reden betekend dat niet dat die winkel gelijk slecht is, het gaat maar om 1 ervaringen en bij iedere winkel gaan soms dingen mis. Bij een andere winkel kan ik gelijk een nieuw product krijgen, maar ook dat betekend niet dat die winkel goed is. Daarom is de Shopsurvey er ook, om veel ervaringen bij elkaar te plakken wat wel een goed beeld van een winkel geeft.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Afijn, waar je moet zijn is inmiddels al gezegd. Niet op het forum. Daar zul je alleen losse kreten van individuele mensen vinden.

Dit topic is gesloten.