Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 23:49

M0nkeymen

Monkeystyle!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een uitdaging O-)
probleem:
Ik probeer via mij laptop, die via wifi is aangesloten op het netwerk, een mapping te maken naar gedeelde mappen op mijn synology. Dit werkte voorheen maar omdat ik weinig tot geen bereik had in de tuin, heb ik de router verplaatst naar de andere kant van de woning. Met als gevolg dat ik mij synology in de ziggo modem moest prikken. Nu krijg ik die gedeelde mappen echter niet meer werkend.

nu kan ik via mijn wifi bij mijn synology komen via ip 192.168.0.4:5000 maar ik kan geen mappings maken naar de gedeelde mappen op mijn synology.

opstelling:
netwerk

Synology en Linksys router hebben een vast ipadres. dhcp staat uit op de ziggo modem. Wifi staat uit op de ziggo modem. Bij de router staat dhcp aan:
linksys

ipadres word ook netjes uitgedeeld:
ipconfig

wat kan ik nog bekijken/doen om mij probleem te verhelpen.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Beste antwoord (via M0nkeymen op 15-07-2016 20:52)

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Die krijgt hij dan van het Ziggo modem.
Let wel op dat je de Kabel die van het Ziggo Modem naar je Linksys Access Point / Router loopt.
Dat je deze in de LAN poorten steekt en niet in de WAN poort.

Ik weet niet precies wel model je hebt maar je herkent de LAN poorten aan de 4 poorten die bij elkaar zitten de WAN poort zit gescheiden van de 4.

Nogmaals:

Ziggo Modem
> Synology NAS
> Kabel naar Linksys AP/router in de LAN poort

DHCP inschakelen van je Ziggo Modem
DHCP Uitschakelen van de Linksys en een vast ip toekennen
Alles herstarten.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Hoe maak je de mappings op basis van DNS of met IP?
En je Linksys doet zo te zien DHCP dan gaat het dus niet werken gezien de linksis in een ander netwerk segment zit dan je Synology.

Beste wat je dus kunt doen.
DHCP van het ziggo modem aanzetten > DHCP van de linksis uitzetten en deze dus alleen WiFi laten doen en een Vast LAN IP geven voorbeeld: 192.168.0.240 daarna alles opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken;)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Topicstarter
djkavaa schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:07:
Hoe maak je de mappings op basis van DNS of met IP?
En je Linksys doet zo te zien DHCP dan gaat het dus niet werken gezien de linksis in een ander netwerk segment zit dan je Synology.

Beste wat je dus kunt doen.
DHCP van het ziggo modem aanzetten > DHCP van de linksis uitzetten en deze dus alleen WiFi laten doen en een Vast LAN IP geven voorbeeld: 192.168.0.240 daarna alles opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken;)
Heeft wifi geen DHCP nodig?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Let wel op dat je de Kabel die van het Ziggo Modem naar je Linksys Access Point / Router loopt.

Ik weet niet precies wel model je hebt maar je herkent de LAN poorten aan de 4 poorten die bij elkaar zitten de WAN poort zit gescheiden van de 4.

Nogmaals:

Ziggo Modem
> Synology NAS

Alles herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Topicstarter
helaas werkt het nog niet. Dit zijn me instellingen van de ziggo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Svnk0GmWv9Gfr1iFY0IVPxOs/full.png
ziggo/upc modem heeft overigens geen wan poort, type upc modem tc7200u

en dit van linksys is het type EA6900:
internetinstellingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8dxrtQF3lCEGaeLzP9JdKooR/full.png
op het tabblad lokaal netnetwerk staat dhcp uit.

[ Voor 12% gewijzigd door M0nkeymen op 14-07-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Voor zo ver ik zie heb je niet de aanwijzingen opgevolgd die hierboven staan.

Je wilt de Linksys op een of andere manier in Bridge modus zetten. Dit kan het beste via de WebInterface maar sommige routers kunnen dit niet en dan zal je een LAN-LAN opstelling krijgen zoals hierboven beschreven, gewoon met één kabel tussen het Ziggo modemrouter en het Linksys"Accesspoint"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Topicstarter
RobinF schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 00:16:
Voor zo ver ik zie heb je niet de aanwijzingen opgevolgd die hierboven staan.

Je wilt de Linksys op een of andere manier in Bridge modus zetten. Dit kan het beste via de WebInterface maar sommige routers kunnen dit niet en dan zal je een LAN-LAN opstelling krijgen zoals hierboven beschreven, gewoon met één kabel tussen het Ziggo modemrouter en het Linksys"Accesspoint"
welke aanwijzing heb ik niet opgevolgd/verkeerd geinterperteerd? me router heeft een bridgemodus, helaas is het bedtijd. We kijken morgenavond weer verder. Bedankt tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
M0nkeymen schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 00:34:
[...]
welke aanwijzing heb ik niet opgevolgd/verkeerd geinterperteerd? me router heeft een bridgemodus, helaas is het bedtijd. We kijken morgenavond weer verder. Bedankt tot zover.
Op de vorige screenshot lijkt heter op dat de Linksys niet in Bridge modus staat. Maar als dat wel zo is, dan is er niets aan de hand en kan je nu gewoon op het Ziggo modemrouter de forwardings maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Topicstarter
djkavaa schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:18:

Nogmaals:

Ziggo Modem
> Synology NAS

Alles herstarten.
Dit was uiteindelijk mijn fout, ik keek in de modem en die had geen wan poort 8)7. De kabel in de router ging in de wan poort :X. Beter lezen }:O

Nog wat dingen die ik geleerd heb.
- Je kunt het beste maar een "ding" hebben die adressen(dhcp) uitdeeld. Dit is bij mij de ziggo modem.
- Om iets "te zien" in je netwerk moet je in dezelfde "range" zitten. Dat betekent dat 192.168.0.* bij elk apparaat hetzelfde moet zijn bij mij omdat met subnet mask 255.255.255.0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
M0nkeymen schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:01:
[...]

Dit was uiteindelijk mijn fout, ik keek in de modem en die had geen wan poort 8)7. De kabel in de router ging in de wan poort :X. Beter lezen }:O

Nog wat dingen die ik geleerd heb.
- Je kunt het beste maar een "ding" hebben die adressen(dhcp) uitdeeld. Dit is bij mij de ziggo modem.
- Om iets "te zien" in je netwerk moet je in dezelfde "range" zitten. Dat betekent dat 192.168.0.* bij elk apparaat hetzelfde moet zijn bij mij omdat met subnet mask 255.255.255.0 is.
Klopt helemaal! top dat het je gelukt is;)

Pagina: 1