UTP en BNC door elkaar heen??

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
Mijn PC verdeelt nu het i-net. Er zitten nu 2 UTP NICs in. 1 voor de kabelmodem, en de andere voor het netwerk. Zodat de andere PC's ook op het i-net zitten. Nu ben ik een server aan et bouwen. Die is bijna klaar. Maar ik heb geen HUB. Dus dan komen er 2 UTP Nics in. Zelfde situatie als nu in mijn PC zit. Maar ik wil ook kunnen i-netten op mijn eigen PC. Kan ik nu een BNC kaartje in mijn eigen PC doen en een 3e NICS(bnc) in de server doen, om te kunnen I-netten op mijn eigen PC? Of desnoods een 3e UTP NIC in de server met een crosslink kabel ertussen? Dan heeft mijn PC een directe verbinding met die server via een crosslink kabel en de andere PC's hebben verbinding met het i-net via de hub. Wat moet ik instellen? Moet ik dan bij de 3e NIC ook Internet sharing installen?

Verwijderd

Hoeveel PC's komen er dan op? 1 server en 2 workstations?

Verwijderd

Als je in die i-net server met 2 x UTP, 1 x UTP eruit haalt en zet daar een coaxkaart voor in de plaats. Dan krijg je UTP naar je kabelmodem en lokaal en coax netwerk.

Maar een hubje heb je al voor fl. 50,-

• AttiX
Op dinsdag 26 juni 2001 16:13 schreef fkooman het volgende:
Hoeveel PC's komen er dan op? 1 server en 2 workstations?
Uhm, naja. De server krijgt het i-net binnen via de 1e NIC, en stuurt het door via de 2e nic naar de Hub. De Hub verdelt het i-net over 4 andere PC's. Maar nu wil ik mijn eigen PC rechtstreeks aansluiten op de server, in plaats van over de Hub. Omdat, wanneer ik over de hub zou willen, dan met ik een extra kabel trekken en dat is nogal veel werk. Ik zat er al aan te denken om nog een hub aan te schaffen, voor op mijn kamer. En de 2 hubs dan te verbinden via de uplink poorten, net zoals de hubs van ons en de buurjngen verbonden zijn. Maar dan moet ik nog een hub kopen(75 piekjes),
Dus de eigenlijke vraag. Kan een server het i-net verdelen over 2 nics?

• AttiX
Op dinsdag 26 juni 2001 16:17 schreef Buick het volgende:
Als je in die i-net server met 2 x UTP, 1 x UTP eruit haalt en zet daar een coaxkaart voor in de plaats. Dan krijg je UTP naar je kabelmodem en lokaal en coax netwerk.

Maar een hubje heb je al voor fl. 50,-
Dus i.p.v. een 3e UTP NIC 2 UTP NIcs en een BNC NIC? En dan in mijn eigen PC ook een BNC NIC? En daar dan een stukje coax tussen?
Maar werkt dat? Kan een Server en UTP en BNC aan?

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 16:23 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
[..]
Maar werkt dat? Kan een Server en UTP en BNC aan?
Yep, mits het wel 2 verschillende kaarten zijn. Maar ik dacht dat je geen hub had?

• AttiX
Op dinsdag 26 juni 2001 16:28 schreef Buick het volgende:

[..]

Yep, mits het wel 2 verschillende kaarten zijn. Maar ik dacht dat je geen hub had?
2 verschillende kaarten, dus geen BNC/UTP combi. Dat snapte ik wel. Uhm, ja ik heb wel een hub, maar die staat beneden. En die is vol, op de uplink na.

Dus ik kan 2 UTP en 1 BNC NICs in mijn server proppen? En dan mijn eigen PC aan de BNC kaart hangen en dan werkt het wel? Ook met windows 98 Als server-besturingssysteem? Liefst geen Linux, later wel, maar daar snap ik nog maar heel weinig van.

Wat voor instellingen moet ik dan doen? Internetsharing bij die 2e UTP NIC en bij de BNC kaart?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. Je kunt wel het inet delen met 3 nics in je PC, (1X modem, 2X outgoing) maar wil nog wel eens lastig zijn.

Of je nu met 3X UTP nic of 2X UTP en 1 keer BNC zit, boeit niet.

Persoonlijk zou ik er nog een hubje bijplakken, en de hub van benenden idd aan de uplink hangen.

Met twee NIC's in je server kun je gewoon ieder progje gebruiken om je inet te delen wat je wilt, met 2 uitgaande nics worden je keuzes al stukken beperkter. (Winroute kan het wel) Sowieso zit je dan alweer met Ip-ranges te klooien, en windows 98 kan niet bridgen, dus het verkeer tussen die twee nics in de server laat hij niet door. Kun je dus met jouw PC ook niet bij de PC beneden komen. (Filesharing wil nog wel eens handig zijn....)

Aannames zijn fataal.

• AttiX
Op dinsdag 26 juni 2001 16:48 schreef GaMeOvEr het volgende:
Hmz. Je kunt wel het inet delen met 3 nics in je PC, (1X modem, 2X outgoing) maar wil nog wel eens lastig zijn.

Of je nu met 3X UTP nic of 2X UTP en 1 keer BNC zit, boeit niet.

Persoonlijk zou ik er nog een hubje bijplakken, en de hub van benenden idd aan de uplink hangen.

Met twee NIC's in je server kun je gewoon ieder progje gebruiken om je inet te delen wat je wilt, met 2 uitgaande nics worden je keuzes al stukken beperkter. (Winroute kan het wel) Sowieso zit je dan alweer met Ip-ranges te klooien, en windows 98 kan niet bridgen, dus het verkeer tussen die twee nics in de server laat hij niet door. Kun je dus met jouw PC ook niet bij de PC beneden komen. (Filesharing wil nog wel eens handig zijn....)
Idd, ik koop wel gewoon een hubje...

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op dinsdag 26 juni 2001 16:28 schreef Buick het volgende:

[..]

Waarom dat nou weer? Heb het ook gewoon doorelkaar hoor !

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 20:38 schreef Zarc.oh het volgende:

[..]

Waarom dat nou weer? Heb het ook gewoon doorelkaar hoor !
Door elkaar :?
Ik bedoel als je een combo kaart hebt dat je dan niet van die ene kaart zowel de UTP als de coax kunt gebruiken.
Wat bedoel jij?

• AttiX
Op woensdag 27 juni 2001 10:57 schreef Buick het volgende:

[..]

Door elkaar :?
Ik bedoel als je een combo kaart hebt dat je dan niet van die ene kaart zowel de UTP als de coax kunt gebruiken.
Wat bedoel jij?
Voor mij was het iig duidelijk. :)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

zoals ze al zeggen het kan wel ook als is het niet zo makkelijk

maar ik raad je aan om een klein hubje te kopen en die met de bestaande hub te uplinken dan ben je namelijk klaar

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Pagina: 1