tmlc: wat bedoelen ze hiermee?!

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
op de site van the missing link company is dit te lezen:
Design
Voor de nieuwe website is een design bedacht dat buiten het gebruikelijke kader van internet om gaat. Het ontwerp van de site is geïntegreerd met het bureaublad van de computer. Op die manier wordt er een relatie gelegd tussen het museum en de bezoeker.
(nieuwe site van Groninger museum wordt spectaculair)

WTF bedoelen ze hiermee? iemand een idee?

* XangadiX is bang dat dit helemaal fout gaat

Stoer; Marduq

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 22:41
Het vetgedrukte deel zegt heeel goed hoe ze daar denken ;)

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
misschien moet ik daar bij zeggen dat ze tot de top design bedrijven van het noorden behoren, maar misschien zit er wel een linkje los idd ;)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 16:10 schreef XangadiX het volgende:
[..]

Er zijn zat sites die een windows desktop omgeving hebben nagemaakt en die zijn imo niet zo heel erg koel, hoop niet dat het zoiets wordt :)

/me houdt zijn hart vast

Alhoewel ik denk dat ze bij tmlc ook wel inzien dat zoiets niet echt aantrekkelijk is :)

Misschien wordt het meer iets in de trent van wat Radiohead laatst ook deed, je kon iets downen wat het laatste nieuws over Amnesiac en de band weergaf op je desktop, zegmaar het Active Desktop idee :)

Nouja, eind mei is het bekend ;)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Hoor ik hier active desktop.

http://www.microsoft.com/windows/ie/gallery/

• Oefening
  • Niet online
misschien maken ze wel zo'n 3d-tour door het museum? heeft het vangohg-museum ook gedaan (of was het rijks? nou ja boeiend, 1 van de 2 iig)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
TMLC mag dan wel tot de top van het noorden behoren maar IMHO leveren ze niet echt kwaliteit (ken eigenlijk maar 1 site die ze gemaakt hebben...en die is verschrikkelijk: www.thefloor.nl) ... maar dat zegt waarschijnlijk meer over het noorden dan over TMLC >:)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

MC, waar beoordeel je dan op wie de betere is? Ik weet dat de missinglink redelijk goed spul maakt.

Denk niet dat het van de corporate website valt aftelezen. No offence.

|{ brrr }] |

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 17:07 schreef McVirusS het volgende:
TMLC mag dan wel tot de top van het noorden behoren maar IMHO leveren ze niet echt kwaliteit (ken eigenlijk maar 1 site die ze gemaakt hebben...en die is verschrikkelijk: www.thefloor.nl) ... maar dat zegt waarschijnlijk meer over het noorden dan over TMLC >:)
ligt vast aan het noorden, daarom ga ik ook naar utrecht ;)

Stoer; Marduq

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

en daar zijn we zo blij mee :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Kom anders naar Enschede..

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 18:36 schreef Tizzwat het volgende:
Kom anders naar Enschede..
laat ik dat anders niet doen ;)

Stoer; Marduq

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Zou je de rest van hun portfolio eens door moeten nemen. Wat kwaliteit betreft zit het daar best goed.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Hoe is de huidige site van het groninger museum dan in godsnaam gemaakt?
Mooooi, maar al die aftel pagina's zijn irri.
Ziet ook steeds meer spam pop ups zonder browser rand.
Als je dit netjes toepast vindt ik het erg stijlvol.
Wie weet er iets van, heb het nog nergens gevonden.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

dat heten nou chromeless windows, wel een megakick trouwens en de link is http://www.groninger-museum.nl
Wat je doet is heel veel chromeless windows maken en die positioneren op het scherm, heel erg intensief, maar ook heel erg irri.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Op dinsdag 26 juni 2001 16:10 schreef XangadiX het volgende:
[..]

nou dit dus:
http://www.groninger-museum.nl/

:P eng, 9 chromeless windows, da's een record toch? :D

[edit]

Hmz, ik heb nu 2 sites uit de portfolio bekeken, en ze knallen alletwee fullscreen. 't is een oude discussie, maar ik bepaal zelf wel welke site er wel of niet fullscreen gaat, dat hoeven ze echt niet voor me te doen.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Maar dit is het dus? Die chromeless windows?
maar dat zegt waarschijnlijk meer over het noorden dan over TMLC >:)
flame +1

Flickr

Verwijderd

*sigh* fullscreen zonder waarschuwing welke vervolgens mij mijn zonnebril op doet zetten tijdens dat zwaar irriterende loadscreen, en ook nog me hele taakbalk vol met chromeless windows.. :{

Ja echt een site waar ik graag zou willen terugkomen...

Verder wordt er volgens mij met een hoop pomparie tadaraaaaa hetserklets aangekondigd dat tmlc geleerd heeft, hoe ze active desktop objecten kunnen maken. Kortom, imo een publiciteitsstuntje.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Die site van Groninger Museum is echt bagger. Niet alleen techniek met al die venstertjes en de foutmeldingen die me na een beetje klikken om de oren vliegen, maar ook het interactie-design.

Trouwens net als Clay maar wat rondgeklikt in hun portfolio, maar al die fullscreen dingen vin ik toch mega-amateuristisch.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tja, maar hij is wel best mooi gemaakt vind ik, en draait nog best aardig...
bij mij valt dit onder 'positief' gebruik van chromeless windows, want ik vind 'm moooooiii :)

[edit]
de loader is bagger natuurlijk, maar ik ben een *floep* *vlieg* fan en dan vooral zo'n custom design... netjes hoor! :)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Het heeft natuurlijk wel wat, en qua innovatie vind ik het ook wel verfrissend. past natuurlijk ook wel goed bij het groninger museum dat de afgelopen leuke tentoonstellingen heeft gedaan ( micha klein, swip stolk, larry clark )

BLijft wel dat als je dan zo'n tech-heavy site maakt, hij wel errorvrij moet zijn en ik niet zoals nu tig foutmeldingen moet krijgen...

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

als ze ongevraagd Fullscreen gaan, wordt de nwe. site van het Groninger-Museum er dan vast een die ongevraagd: bureablad/homepage/opstart&uitlog scherm/active desktop en alle skins op je PC veranderd. :)

Oh jee - ik dacht dat die site nog gemaakt moest worden... nu ik even gekeken heb: ik vind niet dat de overzichtelijkheid er vooruit op gegeaan is. En dat tekstje op TMLC is vast een projectmanagerpraatje ;)

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 10:08 schreef oh,when? het volgende:
BLijft wel dat als je dan zo'n tech-heavy site maakt, hij wel errorvrij moet zijn en ik niet zoals nu tig foutmeldingen moet krijgen...
Tja dat krijg je als je NS4.* onder een Mac gebruikt >:) :P

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op woensdag 19 juni 2002 10:11 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Tja dat krijg je als je NS4.* onder een Mac gebruikt >:) :P
wie ik? :P ikke werk gewoon met Mozilla 1.0

</webgoeroe verantwoord antwoord>

En heb jij niet werk te doen? ownee...jij moet die 2 stagiaires nog inwerken toch? >:)

"You're only as good, as what you did last week."

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 14:50

Roland

Schnitt!

TMLC heeft dus die site gemaakt voor het Groninger Museum. Erg mooi ontwerp. Maar je hebt wel een nieuwe browser (ie6.0+) nodig en een hoge resolutie (min 1024*768).

De bezoekers van dit museum, de doelgroep, hebben al helemaal geen pc met ie 6.0. Zij hebben juist netscape of iets dergelijks. Dus erg slecht gedaan.

de eigenaar van TMLC vertelde mij dit op een een of andere beurs in de Rai. Toen we zeiden dat we van Snakeware was moest hij even slikken >:)

Kortom mooie site, maar niet een goed uitgewerkt id.

...Make every cut count, even if it is one frame...

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Gaan we nu de sitechecks van een jaar geleden ook allemaal ff omhoog schoppen.. En cutter, dat je daar aan mee werkt zeg >:) ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• r0bert
  • Laatst online: 11-08 16:19
Clay:
Mijn arme PII 300 tje :'(

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18

crisp

Devver

Pixelated

Op woensdag 19 juni 2002 23:12 schreef Roland het volgende:
TMLC heeft dus die site gemaakt voor het Groninger Museum. Erg mooi ontwerp. Maar je hebt wel een nieuwe browser (ie6.0+) nodig en een hoge resolutie (min 1024*768).

De bezoekers van dit museum, de doelgroep, hebben al helemaal geen pc met ie 6.0. Zij hebben juist netscape of iets dergelijks. Dus erg slecht gedaan.

de eigenaar van TMLC vertelde mij dit op een een of andere beurs in de Rai. Toen we zeiden dat we van Snakeware was moest hij even slikken >:)

Kortom mooie site, maar niet een goed uitgewerkt id.
Site werkt hier prima onder IE5.5 hoor, volgens mij werkt 5.0 ook nog wel.
Wat ik zonde vind is dat als je achter zo'n pop-up klikt je meteen alles kwijt bent, en vervolgens alle 9 schermpjes weer af moet gaan om je navigatie weer terug te krijgen.
Rechts-klikken op een tab in je taskbar hebben ze onmogelijk gemaakt, dus dat is nogal zoeken naar hoe je al die schermpjes weer kwijt raakt.
Op woensdag 19 juni 2002 09:14 schreef Clay het volgende:

[..]

En mijn popup puzzel dan? Dat zijn er 39! :P

Intentionally left blank

• Roland
  • Laatst online: 20-08 14:50

Roland

Schnitt!

Op woensdag 19 juni 2002 23:46 schreef crisp het volgende:

[..]

Site werkt hier prima onder IE5.5 hoor, volgens mij werkt 5.0 ook nog wel.[..]
5.5, ook goed!
Maar ja, het was een prestige project. Ze hebben het hard nodig, want zo goed gaat het niet! :)

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

Ik heb zo'n verschrikkelijke hekel aan chomeless windows, en dit is waarom:
<script type="text/javascript" src="http://www.50hertz.net/got/dialog.js"></script>
<a href="javascript://" onclick="dialog();">Popup</a>
De mensen met IE zullen er het meest van 'genieten'. Hij past zich zelfs aan aan jouw systeemkleuren als het goed is.

Het kan trouwens nog veel erger, het is me al gelukt iets te maken dat je gewoon amper dicht kunt krijgen, maar dat ga ik hier niet posten, dit is al erg genoeg.

Alt-F4 om hem te sluiten trouwens.

Bah :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 20 juni 2002 00:13 schreef Cheatah het volgende:

Alt-F4 om hem te sluiten trouwens.
vinnum wel geestig :P

CTRL-W werkt ook eventueel.

www.jurgroessen.nl

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik word hier gek van :'(

Ik ben nu al 3 min. minstens van die site af, en ik krijg er maar telkens schermen bij! Wat een z**ggebeuren zeg, en nu krijgen ze dus nóg een nieuwe site?

(die nog irritanter is enzo, niet te hopen?)
Ik heb de rode met een soort omgekeerde h nu gehad, hoeveel nog ;(

Als ik dit zo zie heb ik al geen zin meer om naar het Grunn'nger Museejm te gaan :r, moet je zeker ook eerst 5 deuren door voordat je binnen bent in een ruimte waar je wordt doodgegooid met op de muren het kleurenscala wat je op een gemiddeld wasmiddelpak tegenkomt... :{ en als je naar buiten gaat word je nog vijf minuten achterna gezeten door ingehuurde mensen die je met nietszeggende felgekleurde borden voor je neus gaan zwaaien ;( zeker?

Sorry voor deze off-topic post. Ik ga het topic volgen tot die nieuwe site online is...of ik hem überhaupt wil bezoeken is een tweede :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 23:16 schreef OzBoz het volgende:
Gaan we nu de sitechecks van een jaar geleden ook allemaal ff omhoog schoppen.. En cutter, dat je daar aan mee werkt zeg >:) ;)
:o oops

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 19 juni 2002 23:16 schreef OzBoz het volgende:
Hou jij je ereens buiten wannabe-mod ;) :+ LA is de plek voor dit soort discussies. :+

Ik vond dit wel een geinige discussie over de idee achter de site. Een site genereren door middel van popups voor en nadelen, lijkt me niet compleet nutteloos. Toch... :)

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Er is pas op een mailinglist een hele discussie geweest omdat wat mac-mensen zich op het piemeltje getrapt voelden. Die kunnen namelijk de full-version schijnbaar niet bekijken en vroegen zich af of het museum dat kon maken.

Mijn reactie daarop was dat PC mensen geen OS-X kunnen draaien en dat het een eigen keuze is waar je achter gaat zitten. PC/MAC.

Als er nou geen enkele versie bekeken kon worden met een Mac, maar dat is niet het geval. Je moet alleen een stapje terug. So be it. Ik vind dus dat ze het wel kunnen maken. Maar ik vind het teveel gefreak om nog duidelijk te zijn, concept is wel aardig.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 19 juni 2002 23:12 schreef Roland het volgende:
Toen we zeiden dat we van Snakeware was moest hij even slikken >:)
Snakeware? mis ik iets?

Flickr

Verwijderd

wat is zo verschrikkelijk aan bn.nl?
the floor in oorspronkelijke versie is inderdaad opgezet door TMLC, dat het nu nog in hun portfolio staat tja, maar zoals de site er nu uitziet is niet hun verdienste.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:21
Op donderdag 20 juni 2002 11:01 schreef zkywalker het volgende:
bijvoorbeeld dat ze geen body-kleur opgegeven hebben en dat ziet er al enorm brak uit bij mij :P

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Op donderdag 20 juni 2002 11:01 schreef zkywalker het volgende:
the floor in oorspronkelijke versie is inderdaad opgezet door TMLC, dat het nu nog in hun portfolio staat tja, maar zoals de site er nu uitziet is niet hun verdienste.
Check datum van post anders eens :).

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik doe deze maar dicht want er wordt toch teveel gereageerd op berichten van een jaar oud en dat werkt niet echt lekker met discussieren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.