Toon posts:

MacBook Air 11"2012 word warm valt uit en start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn MacBook air start niet meer op/reageert niet meer op powerbutton nadat hij zichzelf uit het niets zichzelf afsloot nadat hij warm werd . Iemand een verklaring en of oplossing ik hoor het graag

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd het Powerbutton indrukken zonder lader lader erin 10sec ingedrukt houden en nog een keer indrukken maar zonder resultaat

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 18:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In je topictitel staat dat je MacBook warm werd, maar in je topicstart zet je dat hij uit 'uit het niets' zichzelf afsloot.

Daarnaast staan er in de template twee vragen die je nog niet hebt ingevuld: de relevante software en hardware die je gebruikt, en wat je zelf al gevonden of geprobeerd hebt. Als je die vragen wilt beantwoorden, kunnen we je beter helpen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het aangepast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ok, maar hoe kwam het dan dat ie warm werd, wat was je aan het doen voordat ie uitviel? Waar heb je nu naar gezocht, en wat heb je al gevonden? Als bijvoorbeeld bij Apple zoekt kom uit bij: Als een Mac niet kan worden opgestart. Heb je dat allemaal al geprobeerd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik allemaal geprobeerd en niks werkt helaas .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was trouwens aan her Skypen en YouTube video's aan het kijken .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Da's een vrij oud model, kan ook zomaar defect zijn. Heb je hem eerst goed laten afkoelen voor dat je hem weer aan zet? En een SMC reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:11:
Da's een vrij oud model, kan ook zomaar defect zijn. Heb je hem eerst goed laten afkoelen voor dat je hem weer aan zet? En een SMC reset geprobeerd?
Ik heb hem 1 uur laten afkoelen maar ging nog niet aan ben bijna thuis ga zo weer proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je als laatste heb gereageerd in het topic, en je wilt wat toevoegen, gebruik dan de 'wijzig' knop in je laatste bericht, en plaats niet een nieuw bericht.

Daarnaast; een SMC reset heb je al geprobeerd als je het stappenplan waar ik eerder naar heb verwezen hebt geprobeerd. Wat zeiden ze bij de Apple Store of een AASP toen je daar met het probleem kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een SMC reset zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:21:
Als je als laatste heb gereageerd in het topic, en je wilt wat toevoegen, gebruik dan de 'wijzig' knop in je laatste bericht, en plaats niet een nieuw bericht.

Daarnaast; een SMC reset heb je al geprobeerd als je het stappenplan waar ik eerder naar heb verwezen hebt geprobeerd. Wat zeiden ze bij de Apple Store of een AASP toen je daar met het probleem kwam?
Ik ben nog niet bij een Apple store geweest maar heb net gezien dat de lader al 2 uur lang oranje is kun je hier wat meer informatie voor krijgen van de oorzaak.
Update: vanochtend werd ik wakker eerste wat ik deed was het proberen op te starten ik kreeg eerst een melding in beeld van batterij leeg daar na ging die opstarte nadat ik lader d'r in deed maar bleef hangen op 3/4 van het opstartbalkje nu eerst weer niks.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:12
Al geprobeerd om je mac in safemode op te starten? Dit doe je door shift ingedrukt te houden tijdens de startup hierbij zal als het goed is ook een schijfcontrole worden gedaan. Misschien lost dit je probleem op? oh en welke versie van Mac osX draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tim-405 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:31:
Al geprobeerd om je mac in safemode op te starten? Dit doe je door shift ingedrukt te houden tijdens de startup hierbij zal als het goed is ook een schijfcontrole worden gedaan. Misschien lost dit je probleem op? oh en welke versie van Mac osX draai je?
dat is het probleem juist hij start niet meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:12
Ja maar je zei dat hij wel opstarten alleen bleef steken bij 3/4 van het opstartbalkje :/. Verder gaat mijn kennis ook niet, dus veel succes nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Met een beetje pech heb je hem laten oververhitten en heb je iets geroosterd. Wel eens de Mac uitgestoft hoop ik?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:52
Volgens mij kan je de air uit 2011 niet uitstoffen. Heeft geen schroeven toch?
Klikt mij eerder als een probleem met de flash geheugen.
Ik heb dit gehad met een hdd.

Als het je voeding was zou die starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 16:52
Ooit in aanraking geweest met vocht?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
kx22 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:06:
Volgens mij kan je de air uit 2011 niet uitstoffen. Heeft geen schroeven toch?
Alles wat erin is gegaan kan er ook heus wel weer uit.
Maar zonder gekheid een Air (11en13) hebben gewoon schroeven.

Afbeeldingslocatie: http://tr1.cbsistatic.com/hub/i/2011/09/06/3b964389-c3a8-11e2-bc00-02911874f8c8/apple_macbook_air_2011_11inch_012.jpg

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17
Probeer hem eens met CMD+V op te starten. Dan zie je ook waar die hangt. Maak een foto van je scherm en post die hier. Dan is het al duidelijker waarop deze blijft hangen.

Heb je trouwens al geprobeerd met CMR+R te starten en vanuit daar de schijf te controleren?
Pagina: 1