Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_365731.html

Is deze telefoon een aanrader?

Specificaties zijn in mijn ogen in eerste instantie prima, maar misschien zie ik wat over het hoofd.

Ik val met name ook over de zeer grote accu van 6250 mha en uiteraard de prijs is lekker goedkoop.

Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn in ieder geval goed te noemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 17:21 ]

Alle reacties

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik zou altijd voor een chinees A-merk gaan, met dit soort telefoons is de kwaliteit meestal niet consistent. Ook of de accu capaciteit echt is valt nog maar af te wachten.
Bij een A-merk kun je denken aan een Xiaomi, ZTE, Meizu, ZUK, OnePlus.

Kandidaten in die prijsklasse zijn o.a. de Xiaomi redmi 3 en Xiaomi redmi note 3. Hier heb je ook PRO varianten van met meer RAM en uitbreidbaar geheugen. Deze twee telefoons worden ook geroemd om hun accu die erg lang mee gaat (4000MAh)

Verwijderd

Maar dat is zeker wat :)

Ik heb zelf het oude model ervan, de HT6 gehad. Uitstekende ervaringen mee.

Alles werkt, de batterij is absoluut KILLER, 4 dagen haalde ik er makkelijk mee.
Mijn enige minpunten ervan waren dat hij wat aan de trage kant was bij zware applicaties, maar dat was het oude model. Ik zie dat de specs van de T6 beduidend beter zijn. En het gewicht, maar dat is een no-brainer met zo'n accu. Dat weegt nou eenmaal meer dan een 2200mah accu.

Kreeg zeer regelmatig updates zelfs, dat verbaasde me nog het meest.

Al met al, kan ik hem zeker aanraden voor de batterij-enthousiasteling.

Maar, kijk hier even op je gemak: http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-doogee-t6-pro

Dan kan je nog $15 besparen, en de specs goed doorlezen :)
jwdgk schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:58:
Ik zou altijd voor een chinees A-merk gaan, met dit soort telefoons is de kwaliteit meestal niet consistent. Ook of de accu capaciteit echt is valt nog maar af te wachten.

Kandidaten in die prijsklasse zijn o.a. de Xiaomi redmi 3 en Xiaomi redmi note 3. Hier heb je ook PRO varianten van met meer RAM en uitbreidbaar geheugen. Deze twee telefoons worden ook geroemd om hun accu die erg lang mee gaat (4000MAh)
Doogee is zo slecht niet hoor :) Ik gebruik momenteel de Redmi 3, inderdaad ook een heerlijke accuduur. Hiervoor had ik de Meizu MX4 Pro, en dat was net-aan een dagje. Wel veel betere specs, maar dat gebruikte ik toch niet.

De Doogee gaat alsnog beduidend langer mee dan de Redmi 3, maar daarvoor in ruil kan je nu met de Redmi 3S/3X wel kiezen voor een model met fingerprintreader. En zelf ben ik ook wel gecharmeerd van MIUI.

Maar, ga je echt voor batterylife, dat is de T6 veel beter. Of de Oukitel K10000, met 10.000mah batterij _/-\o_ maar daar zou de software wel eens bagger van kunnen zijn, want oukitel.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2016 09:08 ]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11 09:16
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:20:
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_365731.html

Is deze telefoon een aanrader?

Specificaties zijn in mijn ogen in eerste instantie prima, maar misschien zie ik wat over het hoofd.

Ik val met name ook over de zeer grote accu van 6250 mha en uiteraard de prijs is lekker goedkoop.

Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn in ieder geval goed te noemen.
Hoe kan iemand jou iets aanraden als je niet zegt wat je wilt?

Zelfde als dat je de mediamarkt in wilt en zegt: ik wil een TV, dan is het toch handig als je op zijn minst een paar dingetjes verteld wat je wilt.

Zelf zou ik die Chinese meuk aan NIEMAND aanraden, altijd wel wat mee, of de camera is zwaar beroerd of dit of dat.. Maar een andere tweaker zegt de voorloper gehad te hebben en hij was tevreden.
Hoe was hij tevreden? Heeft hij nooit een high-end toestel in handen gehad of is dit Chinese merk beter dan de Samsung Galaxy S7 Edge?

Vertel eerst maar wat je wilt voordat men jou iets kan aanraden :D

Verwijderd

LopendeVogel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:10:
[...]

Hoe kan iemand jou iets aanraden als je niet zegt wat je wilt?

Zelfde als dat je de mediamarkt in wilt en zegt: ik wil een TV, dan is het toch handig als je op zijn minst een paar dingetjes verteld wat je wilt.

Zelf zou ik die Chinese meuk aan NIEMAND aanraden, altijd wel wat mee, of de camera is zwaar beroerd of dit of dat.. Maar een andere tweaker zegt de voorloper gehad te hebben en hij was tevreden.
Hoe was hij tevreden? Heeft hij nooit een high-end toestel in handen gehad of is dit Chinese merk beter dan de Samsung Galaxy S7 Edge?

Vertel eerst maar wat je wilt voordat men jou iets kan aanraden :D
Wat wil je als je kijkt naar een telefoon met grote accu? Goede battery life.

Is 'ie beter dan een S7 Edge? Als je langer dan 2 dagen weg bent van een oplader, dan ja. Voor andere dingen? Nee.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11 09:16
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:26:
[...]

Wat wil je als je kijkt naar een telefoon met grote accu? Goede battery life.

Is 'ie beter dan een S7 Edge? Als je langer dan 2 dagen weg bent van een oplader, dan ja. Voor andere dingen? Nee.
Precies, zolang niemand hier weet wat de topicstarter wilt kan je 0,0 aanraden. JA ik zou op safe spelen en zeggen: neem maar een Galaxy S7 Edge, op alle fronten redelijk goed... Mja misschien wilt hij maar 100 euro uitgeven..

Sowieso handig om na te kijken wanneer de topicstarter voor het laatst gereageerd heeft :P Wellicht doen we moeite voor niks.

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik vind het knap dat je iemand een DOOGEE met een verouderde processor aanraad BOVEN een goede Xiaomi met continue ondersteuning en een dijk van een batterij.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zou je verder eisen willen vermelden? Naar wat voor iets ben je op zoek, schermformaat, ram, opslag, prijs etc. Op deze manier wordt het namelijk wel erg lastig om iets aan te raden.

Verwijderd

jwdgk schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:34:
Ik vind het knap dat je iemand een DOOGEE met een verouderde processor aanraad BOVEN een goede Xiaomi met continue ondersteuning en een dijk van een batterij.
Hoe kan je een dijk van een batterij aanraden over een grotere dijk van een batterij?

Heb je die doogee zelf wel eens in handen gehad? Nee. Ik wel, al was het de langzamere versie.
En wat heb ik nu in handen? De Redmi 3. Vind ik zelf fijner, 5inch vs 5,5inch. Lager gewicht. Gecharmeerd van MIUI.
Maar feit is dat de Doogee android versie bij mij nooit is vastgelopen, elke 2 weken een update kreeg(OTA), de CPU van de T6 Pro vrijwel hetzelfde scoort in Antutu als de Redmi3, en de batterij toch echt langer meegaat.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties.

Ik bel eigenlijk alleen maar, en zoek dingen op internet op. Af en toe eens een foto nemen, maar meer ook niet. Foto is niet belangrijk voor mij. Af en toe eens een eenvoudig spelletje: WordFeud, 1010!, Ruzzle, maar meer ook niet.

Wat wel belangrijk is dat de accu duur goed is.

Zelf al wel meer ervaringen gehad met Chinese merken. De ene is prima, de andere weer minder.

Ik wil best wel wat meer uitgeven aan de telefoon, maar waarom zou ik als ik in deze prijsklasse ook iets goeds krijg.

5,5 inch vind ik erg prettig om te gebruiken, de rom en ram vond ik ook goed van deze telefoon, meer dan gemiddeld wat je hier krijgt in NL zeker in deze prijsklasse.

Waar ik alleen geen verstand van heb zijn de processoren voor de telefoon, of dit wat is, of dat dit een super sloom iets is.

Samsung en Apple vind ik te veel geld.

Zou je voortaan de wijzigknop willen gebruiken? Dubbelposten binnen 24 uur is niet toegestaan op tweakers.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 20-07-2016 08:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
jwdgk schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:58:

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_349209.html

Jij zou deze eerder nemen als die ik had uitgekozen?

Wat is het verschil tussen beide processoren bijvoorbeeld?

Edit:
Mijn excuses.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 20-07-2016 08:47 ]

Pagina: 1