Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videobewerk pc 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• aojudo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-11 01:08
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze pc wil ik gaan videobewerken (met Sony Vegas Pro), Photoshoppen en een beetje gamen. Als OS gebruik ik Windows 10.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem (inclusief wat randapparatuur) mag 800 euro gaan kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis en toetsenbord, een headphone en een setje speakers.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb totaal geen merkvoorkeuren, ik wil gewoon de beste performance voor de prijs.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn enige eis is eigenlijk dat de pc er gaaf uitziet. Daarom koop ik de Aerocool Aero 800 case, die vind ik er goed uitzien.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.

Dit is mijn lijstje tot nu toe:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 116,95€ 116,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 206,95€ 206,95
1Aerocool PGS Value Aero-800 White Edition€ 56,49€ 56,49
1Acer G236HLBbid Zwart€ 109,-€ 109,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 36,48€ 36,48
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 33,95€ 33,95
1LG GH24NSD1 Zwart Zwart€ 10,95€ 10,95
1Cooler Master GM G550M€ 62,-€ 62,-
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 57,95€ 57,95
1TP-Link AV500 Mini Powerline Adapter Starter Kit (V1)€ 32,50€ 32,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 806,17

Wat vinden jullie hiervan? En zou er iets beter kunnen?

[ Voor 84% gewijzigd door aojudo op 14-07-2016 17:24 ]

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
het is een mooie build ik zou alleen je voeding vervangen naar een cx450W scheelt je net weer iets. Ik zou wel eerlijk gezecht nog 100 euro aan je budget +- 100 euro toevoegen om voor een i5-6400 te gaan en een rx480 4gb model, want je gaat echt niet blij worden van video edditen met een i3. Wil je dat een beetje kunnen heb je toch wel een i5 nodig. en een 960 is mooi, maar voor 40 euro meer heb je een kaart die een stuk sterker is.

• aojudo
mcmlevi schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:29:
het is een mooie build ik zou alleen je voeding vervangen naar een cx450W scheelt je net weer iets. Ik zou wel eerlijk gezecht nog 100 euro aan je budget +- 100 euro toevoegen om voor een i5-6400 te gaan en een rx480 4gb model, want je gaat echt niet blij worden van video edditen met een i3. Wil je dat een beetje kunnen heb je toch wel een i5 nodig. en een 960 is mooi, maar voor 40 euro meer heb je een kaart die een stuk sterker is.
Bedankt voor de reactie! Ik had een 550 watt psu gekozen, omdat ik dan meet ruimte voor upgrades dacht te hebben. Maar denk jij dat 450 watt ook genoeg zou zij? Dan neem ik die namelijk.

Qua de processor heb je denk ik wel gelijk, maar ik heb nu nog niet genoeg geld om meteen een i5 en een rx 480 tegelijk te kopen. Zou jij dan als je mij was eerder voor mijn oorspronkelijke build gaan en meteen alles hebben? Of eerst alles kopen behalve de videokaart, zodat ik een i5 kan kopen, en dan als ik weer meer geld heb gespaard, de rx 480 erbij doen? Want ik hoef niet persee meteen te gamen.

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-11 14:02
aojudo schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:25:
[...]

Maar denk jij dat 450 watt ook genoeg zou zij? Dan neem ik die namelijk.
Zat ;)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je niet perse hoeft te gamen dan is een rx480 complete overkill. Stop het geld in de cpu en zet er een goedkope gpu naast. Een radeon 360 of 370 met 2gb ofzo. Of iets 2dehands van rond de 100 euro.

specs

• Bastian1
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-11 13:48
Het ziet er inderdaad uit als een redelijk goede build.
Maar voor video editing heb je veel meer aan 2 extra cores van een i5 tov die van een i3 die er twee heeft die hyperthreading ondersteunen.
Als je een maandje kunt wachten, daalt de prijs van de AMD 480 wss nog een stuk aangezien deze pas net uit is (early-adopter premie zit er nog op :p).

Dan was ik nog benieuwd naar jou keuze van monitor.
Ik zie dat jou monitor op het moment full HD is en over een TN-paneel beschikt
Nu leek mij voor gaming van shooters de snelle respons van TN wel handig, maar de matige kleurweergave weer een groot nadeel voor video editing.
Dan wil je toch al snel een IPS voor juiste kleurweergave. Even snel kijken op pricewatch staat er al een LG monitor te koop, IPS paneel voor €99
Misschien is dit iets?
pricewatch: LG 22MP48D-P Zwart
Is bovenaan in de pricewatch op dit moment op laagste prijs gefilterd voor IPS.

Ook wil ik toevoegen dat ikzelf het verschil niet merk tussen de 1ms respons van TN en de 5 ms respons van IPS.

Ik weet niet of je dit wilt gaan doen voor studie, maar Windows 10 is gratis te krijgen via het Windows Dreamspark programma. Win10 student = professional mocht je hier (via een universiteit of andere onderwijs) toegang tot hebben.

Dan kan dat budget weer evt. Bij een betere processor!

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk bij uitkomt, dus laat het aub weten. ;)

Succes!

• aojudo
maratropa schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:47:
Als je niet perse hoeft te gamen dan is een rx480 complete overkill. Stop het geld in de cpu en zet er een goedkope gpu naast. Een radeon 360 of 370 met 2gb ofzo. Of iets 2dehands van rond de 100 euro.
Zou ik dan bijvoorbeeld ook voor de nieuwe rx 460 of de rx 470 kunnen gaan? Want ik hoorde dat die waarschijnlijk allebei onder de 200 euro qua prijs gaan zitten. En ik wil later soms wel gaan gamen, dus dan lijkt een redelijke videokaart me wel handig.

• aojudo
Bastian1 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:51:
Het ziet er inderdaad uit als een redelijk goede build.
Maar voor video editing heb je veel meer aan 2 extra cores van een i5 tov die van een i3 die er twee heeft die hyperthreading ondersteunen.
Als je een maandje kunt wachten, daalt de prijs van de AMD 480 wss nog een stuk aangezien deze pas net uit is (early-adopter premie zit er nog op :p).

Dan was ik nog benieuwd naar jou keuze van monitor.
Ik zie dat jou monitor op het moment full HD is en over een TN-paneel beschikt
Nu leek mij voor gaming van shooters de snelle respons van TN wel handig, maar de matige kleurweergave weer een groot nadeel voor video editing.
Dan wil je toch al snel een IPS voor juiste kleurweergave. Even snel kijken op pricewatch staat er al een LG monitor te koop, IPS paneel voor €99
Misschien is dit iets?
pricewatch: LG 22MP48D-P Zwart
Is bovenaan in de pricewatch op dit moment op laagste prijs gefilterd voor IPS.

Ook wil ik toevoegen dat ikzelf het verschil niet merk tussen de 1ms respons van TN en de 5 ms respons van IPS.

Ik weet niet of je dit wilt gaan doen voor studie, maar Windows 10 is gratis te krijgen via het Windows Dreamspark programma. Win10 student = professional mocht je hier (via een universiteit of andere onderwijs) toegang tot hebben.

Dan kan dat budget weer evt. Bij een betere processor!

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk bij uitkomt, dus laat het aub weten. ;)

Succes!
Dan ga ik idd denk ik voor een i5, en wacht ik nog even op de prijzen van de videokaarten, en ook op de releases van de rx 470 en de rx 460.

Ik had bij de keuze van de monitor er inderdaad alleen op gelet of hij oké was voor gamen, en niet persee voor editen. Maar als het verschil in response time toch niet zo groot is, is het inderdaad slimmer om voor een ips pannel te gaan. Ik vind een groter scherm alleen wel prettiger, dus zou dit dan een goede optie zijn? pricewatch: Philips 240V5QDAB Zwart

En hoe werkt Windows Dreamspark? Ik had al een beetje op de website gekeken, maar ik snapte het niet helemaal. Ik kon Windows 10 er ook niet op vinden... :P Ik weet ook niet of ik er toegang toe heb, ik zit nu op de middelbare school, vierde klas.

• Bastian1
Windows Dreamspark is een studieinitiatief van Windows om onderwijsinstelling dat een ICT opleiding aanbied onder bebaalde voorwaarden microsoft software (waaronder Windows 10) goedkoop (/gratis) aanbied aan de studenten.
😉 dat was het officiële praatje. Dus als je iemand kent die toevallig ICT op de universiteit of hbo heeft zitten kun je via hun account proberen erbij te komen en kijken of zij toegang hebben tot een windows 10 licentie (al heb je al erg goedkoop windows hoor en ik wil absoluut niet suggereren dat jij hun win10 licentie overneemt :p)

Je 'koopt' als het ware Windows 10 voor € 0 (kan eenmalig) en krijgt 1 licentie sleutel en het programma als download.

De monitor is qua specificaties erg mooi! Is zelfs 75hz, wat best een groot verschil is vergeleken met 60hz.
Volgens coolblue goed beeld zag ik net even snel. Helaas nog geen review op tweakers.net of hardware.info.

Voor de amd470 moet je rekenen op een prijs van 150-170 euro. Of het dit waard Is moet je de reviews afwachten of de meerwaarde van de AMD 480 beter Is qua prijs/kwaliteit.
Persoonlijk lijkt voor gaming de AMD 480 wel de beste prijs/kwaliteit voor full HD (1080p) gaming. Dus als het even mogelijk is zou ik die persoonlijk niet zo snel veranderen voor opkomende games van de komende 1-2 jaar op redelijk hoge instellingen.
Voor games die al uit zijn zou het niet zoveel verschil uit moeten maken en is de 470 waarschijnlijk beter voor je budget.

Even als achtergrond:
De AMD 460 Is erg zwak omdat het een geheel andere chip Is dan die van de 470 en de 480 die allebei de polaris 10 gebruiken.
De AMD 460 gebruikte de (zuiniger) kleine polaris 11.

De 470 Is eigenlijk een 480 waarvan wat rekenkernen defect zijn geraakt tijdens het productie process.(zoals ik het had begrepen)
Deze worden uitgeschakeld en wordt zo dus iets minder rekenkracht voor een iets mindere prijs geleverd. ;-)
Gebeurt iig wel bij nvidia en Intel op deze manier! :p

Je kan inderdaad ook proberen tweedehands een goeie high end AMD kaart van de vorige generatie proberen te krijgen!
Nieuw is gewoon makkelijker ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Bastian1 op 15-07-2016 16:33 ]

• aojudo
Dan gaat Windows Dreamspark hem helaas niet worden, ik kan er zelf niet aan komen, en ik zou niemand kennen die een ict opleiding doet. Maar dan koop ik gewoon Windows 10, dat is op dit moment maar 40 euro. Ik hoorde alleen wel dat na 28 juli (als de gratis Windows 10 upgrade ook stopt), Windows 10 veel duurder wordt. Daarom wil ik Windows 10 daarvoor nog kopen. Maar ik ga de pc pas na die datum bouwen. Kan ik de licentie die ik dan koop dan later gewoon pas gebruiken, of verloopt hij als ik hem niet meteen download?

Voor de videokaart wil ik inderdaad liever de rx 480, omdat die nou eenmaal betere performance heeft. Maar ik bouw eerst gewoon de pc zonder videokaart. Als de prijzen dan wat veranderd zijn en de rx 470 uit is, dan koop ik pas een videokaart. Dan kijk ik wel hoeveel geld ik dan heb ; P

En ik wil liever niet tweedehands, want dit is mijn eerste pc build, en dan wil ik er zeker van zijn dat alles goed gaat. Maar voor latere upgrades is het wel een optie.

En hier nog een update van mijn lijstje; ik ben iets meer voor de looks gegaan, en nu dus de i5 en een ips monitor erbij. De gtx 960 staat er alleen ter indicatie bij, ik ga later pas een videokaart kopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 206,95€ 206,95
1Philips 240V5QDAB Zwart€ 119,-€ 119,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 36,24€ 36,24
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2K4G4D240FSC€ 38,50€ 38,50
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 892,98

[ Voor 79% gewijzigd door aojudo op 15-07-2016 10:47 ]

• Bastian1
Zodra je een licentie koopt Is dat eigenlijk alleen de sleutel wat je moet invoeren om Windows te activeren.
Windows 10 zelf kun je eigenlijk gewoon zelf al van de microsoft website downloaden.
Dus ja, deze Windows licenties kun je op voorraad van te voren kopen omdat het een officiële sleutel is, direct van Microsoft.

OEM sleutels horen normaal gesproken alleen bij kant en klare computers en mogen (eigenlijk) niet los verkocht worden.
Of de activatie na langere tijd nog werkt, hangt een beetje van de verkoper af en of microsoft er iets tegen gaat doen met een volgende update :p .
Als je er iets meer over wilt weten https://nl.hardware.info/...t-het-lijkt-erop-van-welh
Is en goed geschreven artikel en legt het duidelijker uit

Processor heb je een een leuke voor uitgekozen. Maar heb je ook een aparte koeler erbij?
De koeler die intel erbij levert is nogal luid wanneer je er wat mee doet, terwijl voor een paar tientjes je een leuke lucht koeler kunt uitzoeken. Je kan het altijd uitproberen met de Intel stock koeler en later samen bij je video kaart upgraden mocht je dit later toch iets irriteren ;)

Ook mooi wit ram-geheugen, past bij de behuizing!

• aojudo
Dus dan kan ik beter of nu snel de pc bouwen, en Windows 10 er nog opzetten, of het gewoon later kopen. Dan zit ik in ieder geval safe. Ik wist helemaal niet dat een OEM-licentie illegaal was. Maar ik ga het toch maar kopen, het is veel goedkoper, en je krijgt dan exact dezelfde Windows als dat je in een kant en klare pc zou krijgen.

Ik denk dat ik voor de cooler inderdaad eerst gewoon de stock cooler gebruik, en als ik dan de videokaart ga kopen, meteen een betere cooler erbij koop. Dat lijkt me het makkelijkst.

Bedankt voor alle antwoorden tot zover, ik ga de onderdelen zo snel mogelijk bestellen! Als ik nog een vraag heb, zeg ik het wel!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Bastian1 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:50:

De monitor is qua specificaties erg mooi! Is zelfs 75hz, wat best een groot verschil is vergeleken met 60hz.
Volgens coolblue goed beeld zag ik net even snel. Helaas nog geen review op tweakers.net of hardware.info.
Twijfelachtig of dit scherm wel echt 75hz doet. Bij schermen in deze prijsklasse is dat dan meestal enkel in een of andere lagere niet native resolutie die je toch niet wil gebruiken.

Ga er ook niet zomaar van uit dat een scherm van 100€ waar IPS bij staat automatisch betere kleurweergave heeft dan een TN van 100€ ... Misschien kan je die conclusie wel nemen over kijkhoeken, maar de kans is groot dat er nog heel wat kalibratie nodig is om de kleuren optimaal te krijgen.

Ok niet iedereen ligt hier van wakker natuurlijk. Wil je betaalbaar out of the box goede kleur kalibratie dan heb je met de Dell Ultrasharp reeks al wat meer kans dat het goed is. Bij LG ken ik de nrs niet maar ook die hebben een goede IPS reeks.

• Bastian1
Ik had geen idee dat zo'n scherm alleen bij een lagere resolutie 75hz kan halen, er staat nml wel bij specs 75Hz aangegeven. Is er een manier waarop je dit uit de specificaties kan opmaken?

De goede kleurweergave haal ik uit een review van de vergelijkbare philips monitor pricewatch: Philips 240V5QDSB/00 Zwart waarvan al wel een review bekend is. De uitvoering waarvan de link is gegeven is het op het eerste gezicht vrijwel gelijk, maar met een snellere reactietijd (14ms vs 5ms).
Dat de monitor niet perfect is en dat er waarschijnlijk nog wel wat aan aangepast mag worden qua kleur is inderdaad wel te verwachten aangezien het een monitor is van slechts €100.

Ik ben het helemaal met je eens dat de Dell ultrasharp zeer waarschijnlijk beter kleurweergave heeft. Ik heb de Dell ultrasharp serie niet aangeraden, aangezien aujudo al €90 over zijn oorspronkelijke budget van €800 zit en de dell ultrasharp serie meer dan €200 kost in plaats van rond de €100.
Als het binnen budget zit raad ik ze zonder meer aan natuurlijk :P een vriend van mij heeft namelijk een ultrasharp 1440p en deze is gewoonweg prachtig om naar te kijken ;). Was echter wel weer een investering van €350

[ Voor 4% gewijzigd door Bastian1 op 15-07-2016 16:30 ]

• Bastian1
aujudo, je kunt trouwens ook nog proberen om via slim.nl of surfspot of dergelijke educatieve software verkopers een goedkope Windows 10 licentie proberen te kopen.
Je hoeft niet op een instelling te zitten en daadwerkelijk ICT te studeren, je hoeft alleen een account hebben van die instelling. Ikzelf studeer neurobiology (had tot voor kort weinig met ICT te maken) en ik had ook toegang tot dreamspark, Surfspot.nl, schoolspot.nl, slim.nl, etc.
Dus iemand op een willekeurige MBO, HBO, universitaire opleiding of nog middelbare school heeft kans toegang te hebben :P

Deze zijn ook legitiem en zijn een windows 10 education editie, die heeft vrijwel de gelijke functies van de professional uitvoering voor zover ik weet (precieze informatie staat op wiki :P). (*hum hum* Dus officieel spoor ik je niet aan om van iemand anders zijn enige licentie proberen te krijgen *hum hum*)

(Disclaimer: ik ben hier niet op enige manier bezig om Windows te promoten, piraterij aan te sporen of erop uit om onze windows overlords inkomsten mis te laten lopen "hail our Microsoft overlords!" _/-\o_ .
Mijn excuses mocht ik enige regel overtreden hebben of andere mensen hiertoe hebben aangespoort. Wanneer dit zo mocht zijn en ik wordt ervan op de hoogte gesteld, dan haal ik de informatie weer offline. Ik wijs de OP namelijk alleen op de mogelijkheden om Win10 Education/student legitiem te verkrijgen :) )

• aojudo
Hoe werkt het om een IPS panel te kalibreren? Ik heb daar echt geen verstand van. Zijn bij een TN panel de kleuren wel vanzelf al goed, of ook niet? Het maakt mij eerlijk gezegd ook niet heel erg uit of het er prachtig uitziet, het videobewerken is alleen voor een YouTube kanaal dat ik met een paar vrienden heb, en voor mijn eigen videootjes. Dus niks professioneels. Ik dacht trouwens ook ooit iets gelezen te hebben dat er over hdmi maar 30 hertz zou kunnen, maar dan zou het scherm voor niks 75 hertz kunnen, dus ik denk dat dat niet klopt.

Voor windows ben ik zelf ook nog steeds op zoek, en ik had slim.nl ook al gevonden. Maar ik vond het lijken alsof je alleen de upgrade naar windows 10 education daar kon krijgen, en geen licenties. Maar daar kan ik nog wel wat meer research naar doen. En bedankt voor de andere sites Bastian1, ik ga ze bekijken!

Verwijderd

Windows 10 Education via slim.nl is gewoon een volledige versie van Windows 10 Edu. Dit is in de basis Windows 10 Pro, maar dan met nog wat extra mogelijkheden geloof ik. Na het bestellen krijg je de licentiecode en een link naar de ISO waarmee je hem kunt installeren.

• aojudo
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:56:
Windows 10 Education via slim.nl is gewoon een volledige versie van Windows 10 Edu. Dit is in de basis Windows 10 Pro, maar dan met nog wat extra mogelijkheden geloof ik. Na het bestellen krijg je de licentiecode en een link naar de ISO waarmee je hem kunt installeren.
Oh, dat is wel handig. Ik heb die code alleen al besteld, omdat ik dacht dat het toch niet zou werken, ik heb alleen de pc nog niet... Zou de code een tijdje geldig zijn?

• Bastian1
aojudo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:17:
[...]

Oh, dat is wel handig. Ik heb die code alleen al besteld, omdat ik dacht dat het toch niet zou werken, ik heb alleen de pc nog niet... Zou de code een tijdje geldig zijn?
Je had al een code van slim.nl? nice! Dan heb je dat voor elkaar :)
(Edit: Bij deze heb ik ook nooit gezegd dat je iemands anders zijn licentie moest gaan gebruiken O-) )
In ieder geval voor dreamspark geldt; 1 keer bruikbaar, maar altijd geldig binnen een jaar. Is ook education versie, dus zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

hdmi was inderdaad 30hz voor UHD (4k), maar wel 60hz+ bij full HD (1080p) voor zover ik weet tot en met HMDI 1.2. Daar zou je de 30Hz vandaan kunnen hebben?

Een van de eerste hits van de google :P
http://www.tomshardware.c...mi-support-1920x1080.html (engels)
Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

wikipedia verteld ook dat HDMI 1.0 (zie het kopje) al ondersteuning heeft voor 1080p/60hz, dus maak je daar maar geen zorgen over.

kleurcalibratie heb je een apparaatje voor wat je kan kopen, maar die zijn duur. Heb ik zelf nooit nodig gehad (of in ieder geval nooit gemerkt dat ik die nodig had). Dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Het lijk mij (aan mijn subjectieve gevoel) niet een heel groot probleem tot je aan serieus werk begint.
Als je het vervelend eruit vind zien kun je altijd je kleuren aanpassen tot het voor jouzelf (dus naar eigen smaak) er goed uitziet.
kleur-fout is (als een voorbeeldje) voor te stellen is dat de wit er wat blauwig uitziet op sommige mobieltjes. zo zag ik het tenminste altijd. Asl iemand een betere oplossing of suggestie heeft, ga je gang!

Ik weer dat dell de "ultrasharp" monitoren standaard al gekalibreerd heeft, dus mocht dit je echt zorgen baren, prijzen beginnen in de price watch vanaf €219 pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
Is professioneler, maar dan natuurlijk ook weer duurder :P

Je kan het ook zo zien, als je iets echt graag wilt, kan je altijd over je budget gaan om het te krijgen. Het probleem daarvan is, dat zodra je dat hebt gedaan, iets anders er ook weer erg mooi uitziet. En ja.... die wil ik toch eigenlijk ook wel! :D
Het is dus echt aan jou of je dit ervoor over hebt
(Ik heb mijzelf de laatste keer een iets betere videokaart aangepraat, voor net dat "beetje extra" rekenkracht... dat natuurlijk wel weer €100 meer was... ;))

Of je het ervoor overhebt, kan alleen jij uitmaken, maar bedenk wel, zo'n ultrasharp is wel zo'n beetje het dubbele van de Philips (waarvan iemand al heeft laten weten het een goed beeld te vinden).
En mocht het niet zo zijn, binnen 2 weken kun je vrijwel altijd retourneren bij een webshop zonder schade })

• aojudo
Ik ga dan niet voor de 219 euro dell ultrasharp monitor, dat vind ik wat te duur. En zelf ben ik nu bezig op een dell scherm van iets van 7 jaar oud, en dat vind ik ook prima :P En zit er dan nog veel verschil in een tn en een ips panel? De specs en de prijs verschillen bijna niks, welke zou ik dan doen?

• aojudo
Dit is mijn lijstje wat ik vandaag van plan ben te bestellen. De videokaart, cpu cooler en de monitor koop ik later. Zijn jullie het met dit lijstje eens?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 35,80€ 35,80
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2K4G4D240FSC€ 38,50€ 38,50
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 561,64

• aojudo
Ik heb alles besteld, en ik ben nu aan het bouwen. Ik hoorde dat om te checken of je pc werkt, je alleen de cpu, cpu cooler en de ram in het mobo zet, en dat dan op de psu aansluit. Als je de psu dan aanzet en de fans gaan draaien, werkt het, als ze niet draaien werkt het niet. Tenminste dat is wat ik heb gehoord.

Nu heb ik dat dus gedaan, de cpu en de cpu cooler op het mobo, 4 pin connector van de cpu op het mobo geklikt, de ram in slot 1 en 2 gedaan, en toen de 20+4 connector van de psu op het mobo geklikt, en de 4+4 pin cpu connector ook. Maar er gebeurt nu niks...

Klopt dat verhaal dat je zo kan checken of alles werkt dan niet? Of werken mijn componenten dan niet? En stel ze werken niet, wat zou dan het probleem zijn?

Ik zag trouwens wel dat mijn mobo ( pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P ) mijn specifieke ram stickjes ( pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K4G4D240FSC ) niet ondersteunt (dat zag ik op de lijst van de fabrikant van het mobo zelf). Maar het mobo ondersteunt wel andere stickjes van hetzelfde merk alls de mijne. Ik had gehoord dat het geen probleem was als ze niet op de lijst staan, maar misschien is het wel het probleem. Denken jullie dat ook, of zou het wat anders zijn?

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:28
Hij zal niet automatisch aan gaan bij het aanzetten van de psu. Het is dus normaal dat er niet meteen iets draait. Je kan je pc wel aanzetten d.m.v. een schroevendraaier, Google het even voor preciezere uitleg. Ik heb zelf eigenlijk altijd de pc meteen helemaal in de behuizing gebouwed, de kans dat iets niet werkt is nihil (wanneer je de juiste componenten hebt gekozen).

Overigens betekent het draaien van de fans niet meteen dat de pc werkt!

[ Voor 15% gewijzigd door Yeasis op 21-07-2016 17:03 . Reden: Getyped op smartphone, veel foutjes weggewerkt. ]

• aojudo
MeneerJoep schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:59:
Hij zal niet automatisch aan gaan bij het aanzetten van de psu. Het is dus normaal dat er niet meteen iets draait. Je kan je pc wel aanzetten d.m.v. een schroevendraaier, Google het even voor preciezere uitleg. Ik heb zelf eigenlijk altijd de pc meteen helemaal in de behuizing gebouwed, de kans dat iets niet werkt is nihil (wanneer je de juiste componenten hebt gekozen).

Overigens betekent het draaien van de fans niet meteen dat de pc werkt!
Oke, gelukkig! Ik ga dan inderdaad proberen de pc aan te zetten met een schroevendraaier, om zeker te weten dat de ram werkt met het mobo. Ik heb naar mijn weten de juiste componenten gekozen, alleen van de ram ben ik dus niet zeker. Zou dat een probleem zijn?

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:28
Had er eerlijk gezegd niet naar gekeken, maar zou gewoon moeten werken, succes met de build verder. Je mag altijd fotos plaatsen als je klaar bent :)

• aojudo
MeneerJoep schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:10:
Had er eerlijk gezegd niet naar gekeken, maar zou gewoon moeten werken, succes met de build verder. Je mag altijd fotos plaatsen als je klaar bent :)
Oke dat is mooi, voor de rest kloppen al mijn componenten met elkaar. Ik ga nu stoppen met bouwen, en dan morgen verder, dan komt de case namelijk.

Hoe plaats je foto's :? Dat heb ik namelijk nog niet gevonden :P

[ Voor 9% gewijzigd door aojudo op 21-07-2016 17:39 ]

Pagina: 1