Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:26
Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn zusje naar een nieuwe mobiel op zoek. Ze wil een mobiel die er goed uit ziet, een scherm van rond de 4,5 tot 5 inch (niet groter dan 5 inch) en een prima camera. Hij moet ook net wat zwaardere games kunnen spelen, maar hoeft niet fantastisch snel zijn. Zelf ben ik uitgekomen op de Huawei P8 Lite. Denken jullie dat dat een goede keuze is, of kan ik beter naar een andere telefoon kijken?

Link naar de P8 Lite: pricewatch: Huawei P8 Lite Wit

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies dus schopje naar MAA.

Een 'prima' camera en 'mooi' uiterlijk is namelijk redelijk subjectief. Heb je nog aanvullende harde eisen, processor, ram, opslaggeheugen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aojudo
Hij moet minstens 2 gb RAM hebben, en minstens 16 gb voor opslag. De processor weet ik niet zo goed, als hij ook maar iets zwaardere dingen aankan, maar hij hoeft niet supersnel te zijn. De camera moet kunnen filmen en foto's kunnen maken in minstens 1080p, de selfie camera maakt niet zo veel uit.

[ Voor 23% gewijzigd door aojudo op 15-07-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
P8 Lite kan, andere opties zijn de WileyFox Swift, de 2 GB-versie van de Moto G (2015), en de Asus Zenfone Laser (ZE500KL, de 16 GB variant, te koop bij Amazon), Galaxy A3 (heeft 1.5 GB RAM).

De Galaxy S5 Mini is volgens mij ook voor net onder de 200 euro te koop nu, da's geen gek ding (1.5 GB RAM, 16 GB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

aojudo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:13:
Hij moet minstens 2 gb RAM hebben, en minstens 16 gb voor opslag. De processor weet ik niet zo goed, als hij ook maar iets zwaardere dingen aankan, maar hij hoeft niet supersnel te zijn. De camera moet kunnen filmen en foto's kunnen maken in minstens 1080p, de selfie camera maakt niet zo veel uit.
Persoonlijk zou ik niet voor de P8 Lite gaan. Tweakers heeft deze gereviewt en andere budget modellen gereviewt en was er niet heel positief over: reviews: Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde.

Ik zou ook gewoon lekker gaan voor de Wileyfox Swift, snel toestel, goede software, ondersteuning is fijn en voldoet aan al je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Eventueel aan gebruikt gedacht?

Zoiets bijvoorbeeld: V&A aangeboden: LG Nexus 5 32GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
Ik zou inderdaad ook ook voor de WilleyFox gaan, omdat hij de beste specs heeft. Ik heb nu zelf namelijk ook en Huawei P8 Lite (al langer dan een jaar) en ik ben over een aantal dingen ook niet heel blij. Inderdaad is de accu niet heel fantastisch. Van de oude software heb ik geen last, en de camera vind ik ook wel prima.
Maar we zijn op zoek naar een mobiel van een bekender merk (dus niet een WilleyFox bijv ; P ). Bijv een Samsung/Huawei bijvoorbeeld.
Sommige budget telefoons hebben maar 8 gb opslag, en ik hoorde dat sommige apps niet op de sdkaart kunnen. Is dat ook zo? En zou je dan een ruimtegebrek krijgen?
En 1,5 gb wekgeheugen vs 2 gb maakt toch niet heel veel uit?
Wij zijn nu aan het twijfelen tussen de:
-Huawei P8 Lite
-Samsung Galaxy J5
-Samsung Galaxy A3
-Samsung Galaxy S5 Mini

Welke van deze vier raden jullie dan aan?

Gebruikt willen we liever niet, maar altijd nog een optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
aojudo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:49:
Gebruikt willen we liever niet, maar altijd nog een optie!
Je hebt dan zoals de gelinkt LG Nexus 5 wel een superieure telefoon t.o. welk ander toestel je voor dat geld nieuw kan kopen... dat toestel behoort qua specs nog redelijk tot de high-end markt en is een bewezen goed toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

aojudo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:49:
Maar we zijn op zoek naar een mobiel van een bekender merk (dus niet een WilleyFox bijv ; P ).
Ben benieuwd naar de beweegredenen, waarom wil je een bekend merk hebben?
Sommige budget telefoons hebben maar 8 gb opslag, en ik hoorde dat sommige apps niet op de sdkaart kunnen. Is dat ook zo? En zou je dan een ruimtegebrek krijgen?
8GB zou ik in alle gevallen afraden in ieder geval. Met Android 6.0 is het wel mogelijk om je SD geheugen in te zetten als 'telefoongeheugen', waardoor het opslagprobleem uit de lucht is. Maar dit moet de telefoon / fabrikant wel inbouwen. Bij sommige telefoons is die functie namelijk uitgeschakeld.
En 1,5 gb wekgeheugen vs 2 gb maakt toch niet heel veel uit?
Dat maakt inderdaad niet heel erg veel uit en je zal hier in praktijk niet veel van merken.
Welke van deze vier raden jullie dan aan?
Ik kan alle vier de toestellen gewoon niet aanraden. Samsung update zijn low-end telefoons gewoon helemaal niet, dus je weet dat je na de koop in de steek gelaten wordt. Dit is voor mij de hoofdreden om het links te laten liggen. Verder geef je zelf aan dat je de P8 Lite ook niet heel geweldig vind, waarom is dit nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StatQ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 21:49
Vermijdt aub 8GB. Ok je kan zaken verplaatsen naar SD kaart. Maar dat lukt niet voor alles en te weinig plaats voor updates en alles wat erbij hoort wil je niet op een nieuwe telefoon.

Huawei P8 Lite & motorola moto G (2015) zijn de beste keuze voor dit budget en scherm grootte.
pricewatch: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
rens-br schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:14:
[...]

Ben benieuwd naar de beweegredenen, waarom wil je een bekend merk hebben?

[...]

8GB zou ik in alle gevallen afraden in ieder geval. Met Android 6.0 is het wel mogelijk om je SD geheugen in te zetten als 'telefoongeheugen', waardoor het opslagprobleem uit de lucht is. Maar dit moet de telefoon / fabrikant wel inbouwen. Bij sommige telefoons is die functie namelijk uitgeschakeld.

[...]

Dat maakt inderdaad niet heel erg veel uit en je zal hier in praktijk niet veel van merken.

[...]

Ik kan alle vier de toestellen gewoon niet aanraden. Samsung update zijn low-end telefoons gewoon helemaal niet, dus je weet dat je na de koop in de steek gelaten wordt. Dit is voor mij de hoofdreden om het links te laten liggen. Verder geef je zelf aan dat je de P8 Lite ook niet heel geweldig vind, waarom is dit nog een optie?
Als de samsungs totaal niet updaten, en 8 gb niet handig is, lijkt de P8 lite de beste optie. Mijn zusje Vind het leuk om een bekend merk te hebben, en vind het ook belangrijk dat de telefoon er goed uitziet. En zij vond de WilleyFox, de Motorola en de LG niet mooi.

Ze gaat haar mobiel waarschijnlijk ook minder intensief gebruiken dan ik, en ik kom met een volle accu de dag wel door. Dus dan zal het haar zeker ook lukken, en is dit niet zo'n groot probleem. Dus eigenlijk is de P8 lite het toestel dat over blijft. Tenzij we nog een andere vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
StatQ schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:15:
Vermijdt aub 8GB. Ok je kan zaken verplaatsen naar SD kaart. Maar dat lukt niet voor alles en te weinig plaats voor updates en alles wat erbij hoort wil je niet op een nieuwe telefoon.

Huawei P8 Lite & motorola moto G (2015) zijn de beste keuze voor dit budget en scherm grootte.
pricewatch: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart
Dat zou inderdaad onhandig zijn als we geen plaats meer hebben voor updates. 16 gb is dan inderdaad handiger.

Wil je de wijzig knop gebruiken om iets toe te voegen? Dubbelposten is niet toegestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 15-07-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

aojudo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:21:
[...]
Als de samsungs totaal niet updaten, en 8 gb niet handig is, lijkt de P8 lite de beste optie.
Om verder in detail te treden over de opties. Ik ga er even vanuit dat je met de A3 die van 2014 bedoeld, aangezien de 2016 versie boven je budget zit.
  • Galaxy J5: Telefoon één jaar oud en maar 8GB, verouderde software
  • Galaxy A3: Meer dan één jaar oud niet doen dus
  • Galaxy S5 mini: 2 jaar oud niet doen dus
  • Moto G (2015): Prima toestel, maar ook al één jaar oud (Update naar Android N niet bekend)
  • Swift: Prima toestel, wordt goed geüpdatet (Update naar Android N niet bekend)
vind het ook belangrijk dat de telefoon er goed uitziet. En zij vond de WilleyFox, de Motorola en de LG niet mooi.
Kan me inderdaad in vinden dat dit belangrijk is. Maar een bekend merk 'leuk' vinden is gewoon onzin. Het is 'leuk' om een goed toestel te hebben ;) Maar goed dat terzijde.
Ze gaat haar mobiel waarschijnlijk ook minder intensief gebruiken dan ik, en ik kom met een volle accu de dag wel door. Dus dan zal het haar zeker ook lukken, en is dit niet zo'n groot probleem. Dus eigenlijk is de P8 lite het toestel dat over blijft. Tenzij we nog een andere vinden.
Hou er bij de P8 wel rekening mee dat je waarschijnlijk de laatste update al hebt ontvangen, waardoor je blijft hangen op Android 6.0, gezien het feit het toestel al 1,5 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mijn vriendin kreeg onlangs een S5 mini en dat ding is echt traag en even snel een foto maken, is er niet bij.. Als je voor een snelle foto enkele seconden moet wachten op de app en vervokgens 2 ruime seconden moetscherpstellen voor een alsnog wazge foto, dan wordt jouw zusje daar jiet blij van :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
rens-br schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:24:
[...]

Om verder in detail te treden over de opties. Ik ga er even vanuit dat je met de A3 die van 2014 bedoeld, aangezien de 2016 versie boven je budget zit.
  • Galaxy J5: Telefoon één jaar oud en maar 8GB, verouderde software
  • Galaxy A3: Meer dan één jaar oud niet doen dus
  • Galaxy S5 mini: 2 jaar oud niet doen dus
  • Moto G (2015): Prima toestel, maar ook al één jaar oud (Update naar Android N niet bekend)
  • Swift: Prima toestel, wordt goed geüpdatet (Update naar Android N niet bekend)
[...]

Kan me inderdaad in vinden dat dit belangrijk is. Maar een bekend merk 'leuk' vinden is gewoon onzin. Het is 'leuk' om een goed toestel te hebben ;) Maar goed dat terzijde.

[...]

Hou er bij de P8 wel rekening mee dat je waarschijnlijk de laatste update al hebt ontvangen, waardoor je blijft hangen op Android 6.0, gezien het feit het toestel al 1,5 jaar oud is.
De Swift blijft dus de beste optie. Maar die vindt ze niet mooi, dus ik denk dat dat hem niet wordt. En ik heb het nog ff nagezocht, de p8 lite krijgt inderdaad geen nieuwe updates meer. Maar er is wel een andere versie van de p8 lite uitgekomen: pricewatch: Huawei P8 Lite Smart (GR3) Zilver . Deze is nieuwe, en sommige specs zijn wat beter. Zou deze de updates voorlopig nog wel krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
Michael Knight schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:29:
Mijn vriendin kreeg onlangs een S5 mini en dat ding is echt traag en even snel een foto maken, is er niet bij.. Als je voor een snelle foto enkele seconden moet wachten op de app en vervokgens 2 ruime seconden moetscherpstellen voor een alsnog wazge foto, dan wordt jouw zusje daar jiet blij van :)
Oke, bedankt! Dan wordt dat hem dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals je al zegt de huawei p8, ik zelf heb hem ook voor een half jaartje gehad en hij heeft eigenlijk alles wat je zoekt zoals 5 inch scherm 2gb ram en 1080p fotos daarom raad ik hem je zeker aan en hij heeft ook 4g.
en je kan hem zowiezo beter pakken dan een s5 mini aangezien de s5 mini maar 1,5gb ram heeft en een 4,5 scherm en android 5.1 tegenover de huawei p8 lite die 6.0 heeft ook is de s5 nog eens duurder dan de p8 lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:22
De P8 Lite is echt een ramp wat betreft accuduur en opslagruimte... Hoor er weinig positiefs over. Zie ook de Tweakers-review die hierboven gelinkt staat. Bovendien kan je updates vergeten. De skin van Huawei is imo nog erger dat Touchwiz tegenwoordig.

Ik zou kijken naar een Moto G, Wileyfox Swift of een Galaxy A3/A5. Mocht je iets hoger in kunnen zetten, de A3 2016 is een mooi toestel en de Nexus 5X is een enorm vlot ding voor het geld.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
Iki hoor veel verschillende verhalen over de p8 lite. Maar vergeleken met de concurenten van Samsung, is hij volgens mij wel beter. Maar ik vond ook de nieuwe Huawei P8 Lite Smart, een nieuw model, met iets beter specs dan de normale p8 lite, en ook meteen een mooie metalen behuizing. Dit is'm: pricewatch: Huawei P8 Lite Smart (GR3) Zilver . Heeft iemand al eens van dit toestel gehoord? En zou dit een betere optie zijn dan de p8 lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

Gewoon een Moto G? Kost 199 euro en heeft die 2GB niet echt nodig omdat er geen zware skin op draait maar gewoon stock android.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou idd niet meer voor een 8 GB toestel gaan anno 2016, apps worden steeds groter en niets is zo vervelend als apps moeten verwijderen omdat de boel vol slibt. En 1.5 GB is idd wel het minimum voor Android 6 tegenwoordig.

Er wordt wel heel erg veel gewicht gehecht aan updates. Mijn ervaring is dat je er nauwelijks wat aan hebt, de verbeteringen van 1 Android versie zijn zelden significant. Ik heb nu vier Android telefoons gehad die een nieuwe versie kregen (4.0 naar 4.1, 4.3 naar 4.4, 4.4 naar 5, en 5 naar 6), en bij geen enkele van die telefoons was het een noemenswaardige vooruitgang. Voor apps maakt de Android versie niks uit, en sterker nog: regelmatig wordt de telefoon met een versie-update iets trager en/of krijgt nieuwe bugs.

Je lijstje:
-Huawei P8 Lite: niet echt een geweldig toestel zoals de Tweakers review al aangaf, heeft net Android 6 gekregen
-Samsung Galaxy J5: heeft maar 8 GB, maar wel een mooi 720p AMOLED scherm, krijgt Android 6
-Samsung Galaxy A3: betere behuizing, wel 16 GB, maar een slecht scherm, krijgt Android 6
-Samsung Galaxy S5 Mini: snelste cpu en beste hardware (oa een 720p AMOLED scherm), krijgt Android 6

Zelf ben ik binnen dit budget voor de Asus Zenfone Laser gegaan, hier mijn review, destijds net verkozen boven de 2GB/16GB versie van de Moto G (2015). Maar met de huidige prijzen zou ik voor de Galaxy S5 Mini kiezen.

Zowel de Zenfone, Moto G (2015) en Wileyfox Swift hebben Android 6, dus al deze telefoons zitten erop. En voor geen van allen verwacht ik Android N.

[ Voor 61% gewijzigd door Dreamvoid op 15-07-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
Nice review! Maar weet echt niemand iets over de Huawei P8 Lite Smart pricewatch: Huawei P8 Lite Smart (GR3) Zilver ? Ik vind de specs er veelbelovend uitzien. Lijkt jullie dit een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:57
aojudo schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:45:
Nice review! Maar weet echt niemand iets over de Huawei P8 Lite Smart pricewatch: Huawei P8 Lite Smart (GR3) Zilver ? Ik vind de specs er veelbelovend uitzien. Lijkt jullie dit een goede optie?
Gezien de eis voor het filmen en het maken van foto's, is dan een toestel zonder mogelijk om een sd card in te prikken wel een optie? Of worden er niet zoveel foto's films gemaakt op een dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
SantaMuerte schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:51:
[...]

Gezien de eis voor het filmen en het maken van foto's, is dan een toestel zonder mogelijk om een sd card in te prikken wel een optie? Of worden er niet zoveel foto's films gemaakt op een dag?
Er worden niet heel veel foto's/video's gemaakt, maar er kan wel een sd kaart in de telefoon: https://www.allaboutphones.nl/reviews/huawei-gr3-review/
Pagina: 1