Mandraka 8.0 Installatie problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:43
Ik heb sinds vorige week adsl ;)
Dus ik dacht ik ga Mandraka 8 downloaden en installeren 8-)

Ik had de Iso filetjes (2 cdtjes) gedownload en deze gebrand op CD-Rewritables met CDrWin.

Bij de installatie gaat alles goed, maar na het scherm Of ik al zo a.u.b de 2de cd erin wil stoppen gaat er iets fout ;(
Ik heb zowel met en zonder de cd geprobeert, maar ik het niet omzeilen. Ik krijg de Error "No hddlist found" :?

Wie O Wie kan me helpen.... PLEASE :'(

• smaij
echt niemand... ook niemand naar een site waar problemen tijdens de installatie worden uitgelegd

Verwijderd

isotjes keertje opnieuw bakken ?

Verwijderd

nee, dit heb ik ook gehad, dan is je partitietabel niet helemaal ok...dit krijg je overigens VOORDAT ie ook maar begint met installeren...

teveel gefrot met pqmagic?

Verwijderd

Altijd gekloot met linux, het is gewoon een hobby, handig is het niet.

Windows blijft mijn grote favoriet

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 19:16 schreef illem het volgende:
Altijd gekloot met linux, het is gewoon een hobby, handig is het niet.

Windows blijft mijn grote favoriet
Bedankt voor de ZEER nuttige bijdrage :r

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
ben mandrake NU aan het installeren

probeer de cds opnieuw te bakken
misschien zelf met een ander burnprog...

(adaptec easy cdcreator kan heel goed met ISO's overweg, en is vast wel als DEMO te downen)

www.kuiphuis.nl

• smaij
Eigenlijk nog nooit met partition magic.. Want waarom zou je je ruimte van een huidige hdd kleiner maken en dan een nieuwe aanmaken... ik begin dan gewoon met de schone lijn. Maar ik gebruik wel Boot Magic, en dat werkt heeeeel erg goed met win98se en linux 6.2... maar mandraka 8 zou ook dsl moeten ondersteunen, maar als ik hem niet kan installeren, kom ik daar nooit achter.. :'(

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 23:23
Ik gebruik zelf ook mandrake en ben dit nooit tegengekomen.
de hddlist is geloof ik de lijst van te installeren rpm's. Die lijst staat op de CD geloof ik.

sites om te checken zijn:
www.mandrakeuser.org, www.mandrakeexpert.com

en anders je vraag via www.dejanews.com zoeken.

• smaij
heb zelf easy cd creator.. zat bij mijn cd software. (0f was het nou die andere cd-rom :-) )

Ik zal even kijken.. maar maakt het dan uit of ik CD- rewritable gebruik....

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 23:23
vaak is Nero het beste (vooral het snelst) met branden. Is een aanradertje.

Verwijderd

Je CD is niet gaar, het ligt aan de partitieindeling van je harddisk...als je met een schone lei begint, moet je gewoon zelf je partities instellen in de setup, gewoon alles eraf gooien en dan auto partition ofzo doen...

• smaij
Doe ik ook.. hda is mijn win98 (20 gb) en dan heb ik hdb (3 gb) die die zelf mag instellen... en ik heb hem zelf ook al een paar keer ingesteld, want daar dacht ik dus als eerste aan. toch raar he??

• smaij
Nero werkt niet als je Direct CD gebruikt, had vroeger win2000 en win98se.. maar naar flashen van mijn mobo omdat ik een grotere hdd had (20 GB) kan ik geen win2000 meer installen. hij pakt de 4 opstart schrijvjes niet.

Verwijderd

ff naar tekstmode gaan en met fdisk ff een nieuw DOS disk label aanmaken

fdisk /dev/hda
en dan optie o, dan rebooten en het zou moeten werken, let op, alles gaat van je schijf af!

o create a new empty DOS partition table

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, CD-RWs gebruiken is dus niet handig, heb ik ook al vaak problemen mee gehad.

Gebruik normale CD-Rs.

Maar crasht ie pas tijdens de 2e CD? Vaag, dat doet mijn Redhat-7.1 ook.... Zal wel een vage algemene kwaal zijn.....:(

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 20:06
Ik heb dit probleem ook wel gehad, maar dat lag aan de parity instelling van mijn SCSI kaart waar mijn DVD/CD-ROM aan hangt. Daardoor ging de SCSI driver over de zeik en kon de installer niks meer lezen.

Dat zal wel niet jouw probleem zijn maar wat ik wil zeggen is dat die error gegenereerd wordt als 'ie geen packages kan vinden. Probeer gewoon of je de CD normaal wel kan lezen. En ohja, bij mij ging het gebruik van CDRW's iig goed...

• smaij
Heb hem nu opnieuw gebrand, nog wel op een cd-rewritable, en moet hem nog testen. Ik heb gelezen dat je hem ook van een iso filetje op de hdd kan installeren, maar ik snap niet hoe ik dat moet doen. Weet iemand dit?

Ook ben ik in de search het programmatje md5sub.exe tegengekomen, om gebrande cd's te controleren ofzo.. hoe moet ik dit gebruiken. Ik heb hem in ieder geval al gedownload.

Ook de manier van iemand hierzo om in fdisk onder linux (rescue mode ofzoo) de hdd met de optie -0 te formateren werkt niet.

HELP ME ;(

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 17:29 schreef smaij het volgende:
Heb hem nu opnieuw gebrand, nog wel op een cd-rewritable,
Kies nou het zekere voor het onzekere en brand de iso's op CDR's.
Ik heb gelezen dat je hem ook van een iso filetje op de hdd kan installeren, maar ik snap niet hoe ik dat moet doen. Weet iemand dit?
Ik weet niet wat je bedoelt.
Ook ben ik in de search het programmatje md5sub.exe tegengekomen, om gebrande cd's te controleren ofzo.. hoe moet ik dit gebruiken. Ik heb hem in ieder geval al gedownload.
MD5SUM wordt gebruikt om een checksum te berekenen.
Waarschijnlijk staat er op de ftp waar je je iso's vandaan haalt ook een txt file met de uitkomsten van de checksums van de iso's.
Dan kun je de iso's en die checksum file downloaden om vervolgens op je eigen systeem weer een checksum van de iso's te berekenen en deze te vergelijken met de checksums in die textfile.
Zo kun je dus checken of je download 100% goed is gelukt voordat je ze op cd brandt.
Onder linux kan dat met het commando md5sum.
Bv. md5sum -c md5sum.txt
Ook de manier van iemand hierzo om in fdisk onder linux (rescue mode ofzoo) de hdd met de optie -0 te formateren werkt niet.
Daar zie ik het nut niet echt van in, tijdens de installatie van mandrake kun je netjes partities aanmaken en formateren.
HELP ME ;(
Kun je niet beter op tienpiek.net 2 kant en klare linux cdtjes bestellen? :?

Verwijderd

Ik denk wel dat het heel goed te maken kan hebben met de cd's.
Download ze anders van een andere ftp, en controleer de MD5SUM's.
Je weet ook zeker dat je goed partitioneert etc.?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21
Die hddlist is de lijst met rpm's, die kan ie dus niet lezen. In andere woorden: hij kan de cd gewoon niet lezen. Die cd2 is dus gewoon niet goed.

Verwijderd

Die iso/hdd install werkte bij mij prima, in tegenstelling tot de cd-rom install.
Als je nog ergens een windows hebt staan maak daar je bootdisk aan en selecteer dan de hd.img in plaats van de cdrom.img. Dump de iso's in een dir, boot met je diskette en verwijs, als er om gevraagd word, naar de iso, thats all.
Succes.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 19:27 schreef ycode het volgende:
vaak is Nero het beste (vooral het snelst) met branden. Is een aanradertje.
Voor ISO's dus echt niet he...
Mislukt vaak...

Verwijderd

<OFFTOPIC>
Oohw ja, voor als je het uiteindelijk toch allemaal aan de praat krijgt:
ADSL4Linux:
</OFFTOPIC>

Verwijderd

Ik heb gelezen dat je hem ook van een iso filetje op de hdd kan installeren, maar ik snap niet hoe ik dat moet doen. Weet iemand dit?
Ja, maar dan moet je linux al geinstalleerd hebben ;)

mount -t iso9660 -o loop /path/to/file.iso /mnt/iso = gewoon standaard ISOtje mounten dus...

Verwijderd

Op het moment dat je dan gaat partitioneren ben je je iso's toch kwijt? :?

• smaij
nee, heb namelijk twee hdd. 1 van 20 GB voor win98SE en spellen en mijn documenten en jaja ISO filetjes, maar dan moeten ze wel werken.

Ik ga het nog een keer proberen te downloaden, maar op de een of andere manier na de instal van IE 6.0 lopen de ftp sites niet goed. heeft iemand een goede ftp-site mirror

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:26
Ik gebruik nero voor iso's en tot nu toe is dat nog nooit misgegaan. cd-rw niet en cd-r ook niet. aantal cd's: stuk of 10 :D

misschien heeft die hddlist error te maken met de partitie, het bootdeel moet onder de 1024 sector grens zitten, daar heb ik ook heel veel problemen mee gehad. uiteindelijk heb ik een primary partitie gemaakt van 50mb en die voor /boot gebruikt en de rest voor de root. toen werkte alles wel.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Pagina: 1