Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:48
Hallo allen,

Ik heb een nieuwe tweedehands laptop die origineel geleverd werd met Windows 8 (Core). Ik wil deze gebruiken ter vervanging van mijn oude laptop. De oude laptop werd origineel geleverd met Windows 7 Home Premium en die heb ik later geupgraded naar Windows 8 Pro die ik heb aangeschaft toen Windows 8 net uit was. Nu wil ik die Windows 8 Pro licentie gaan gebruiken op de nieuwe computer (Om deze later te upgraden naar Windows 10 Pro). De oude computer heb ik netjes geformatteerd en teruggezet naar Windows 7 die origineel erbij geleverd werd. Het lukt me echter niet om de Windows 8 laptop te upgraden naar 8 Pro. Wanneer ik het via "onderdelen toevoegen aan uw editie" doe accepteert hij mijn productcode niet. Verder heb ik geprobeerd om mijn Retail Windows 8 Pro cd in de laptop te doen en via die weg geprobeerd te upgraden. Echter hoef ik daar geen productcode in te voeren en ik heb het idee dat de upgrade CD automatisch Windows 8 (Core) selecteert, terwijl ik die al heb.

Ik heb geen idee hoe ik deze Windows 8 versie nog kan upgraden naar 8 Pro en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt

Groeten,

TheLion01

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Beste antwoord (via TheLion01 op 15-07-2016 14:45)

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
TheLion01 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:40:
[...]

Ik dacht zelf persoonlijk dat dat ook voor mijn Windows 8 licentie geldt omdat ik deze in de tijd dat Windows 8 net uit was kochtte voor €60. Daarbij ging deze actie alleen op voor mensen die wilden upgraden. Maar als jullie zeggen dat ik hiermee ook een schone installatie van Windows (in dit geval 10) kan uitvoeren geloof ik dat natuurlijk graag. :)
Een schone installatie kan, al zal Windows 10 Home misschien niet vanzelf geactiveerd worden, maar dat hoeft ook niet. Je hebt destijds een losse Windows 8 Pro key gekocht, die losstaat van de hardware. Die product key zou dus bruikbaar moeten zijn om Windows 10 Pro op je tweedehandse laptop geactiveerd te krijgen. Via een tijdelijke Windows 10 Pro-key zou je kunnen upgraden naar Windows 10 Pro en daarin vervolgens je eigen Windows 8 Pro-key kunnen gebruiken. Microsoft legt de procedure hier duidelijk uit:

https://support.microsoft...-10-upgrading-home-to-pro

Klik op "Upgraden met een productcode voor Windows 7 Ultimate, Windows 7 Professional, Windows 8 Pro of Windows 8.1 Pro". Daar staat ook de tijdelijke product key vermeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Heb je al geprobeerd om Windows 10 te installeren. Ik kon namelijk met mijn Windows 8.1 code gewoon Windows 10 installeren. Scheelt je een keer Windows te installeren.

Als Windows 10 jouw code niet pakt, dan zou je eventueel contact met Microsoft kunnen opnemen. Hier heb
ik zelf echter geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
Stonehawk schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:13:
Heb je al geprobeerd om Windows 10 te installeren. Ik kon namelijk met mijn Windows 8.1 code gewoon Windows 10 installeren. Scheelt je een keer Windows te installeren.

Als Windows 10 jouw code niet pakt, dan zou je eventueel contact met Microsoft kunnen opnemen. Hier heb
ik zelf echter geen ervaring mee.
Thanks voor de suggestie. Ga dat zeker eens proberen. Alleen gaat dat wel lukken want mijn Windows 8 Pro licentie is een upgrade licentie?

Jolla C2 (Sailfish OS 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Formatteren denk ik? Dan de 8 Pro-cd erin doen. Ik meen dat de 'Pro'-versies van Windows niet zonder meer upgradebaar of uitwisselbaar met de reguliere versies zijn namelijk, dus dan zou je een schone installatie moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
Icephase schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:48:
Formatteren denk ik? Dan de 8 Pro-cd erin doen. Ik meen dat de 'Pro'-versies van Windows niet zonder meer upgradebaar of uitwisselbaar met de reguliere versies zijn namelijk, dus dan zou je een schone installatie moeten uitvoeren.
Net de 8 Pro cd er in gedaan. De installatie detecteert op 1 of andere manier meteen dat er een Windows 8 Core licentie ingebakken zit in de UEFI waardoor ik nergens een licentiecode in hoef te voeren en de installatie automatisch voor een Windows 8 Core installatie kiest... Vreemd terwijl het een 8 Pro CD is. Ik weet dat zowel 8 als 8 Pro op die CD staan maar ik vind het raar dat ik nergens de keuze krijg wat ik wil.

Jolla C2 (Sailfish OS 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de DVDs zijn volgens mij toch grotendeels gelijk? anders konden er ook geen tig in 1 Disks in omloop zijn..

en een ingebakken licentie is heel goed mogelijk en dan doet die meteen de juiste versie volgens mij.

maar goed. waarom niet meteen Windows 10 :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat een gepriegel allemaal, terwijl ik lees: "om deze later naar windows 10 pro updaten". Ik neem aan dat je dat nog binnen de 2 weken wil doen? Waarom dan al deze capriolen en niet gelijk windows 10 erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
Reepje schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:28:
Wat een gepriegel allemaal, terwijl ik lees: "om deze later naar windows 10 pro updaten". Ik neem aan dat je dat nog binnen de 2 weken wil doen? Waarom dan al deze capriolen en niet gelijk windows 10 erop gezet?
Ik snap dat jullie wellicht verbaasd zijn dat ik niet meteen naar Windows 10 ga. Ik dacht dat ik dat niet kon doen omdat mijn Windows 8 Pro licentie een Upgrade!-licentie is, welke alleen geldt wanneer er eerst een oudere versie van Windows op de PC gestaan moet hebben. Voor zover ik weet kun je met zo'n licentie geen schone installatie uitvoeren. Microsoft geeft dit aan op deze pagina voor Windows 7 --> https://social.microsoft....ned?forum=genuinewindows7.
Ik dacht zelf persoonlijk dat dat ook voor mijn Windows 8 Pro licentie geldt omdat ik deze in de tijd dat Windows 8 net uit was kochtte voor €60. Daarbij ging deze actie alleen op voor mensen die wilden upgraden. Maar als jullie zeggen dat ik hiermee ook een schone installatie van Windows (in dit geval 10) kan uitvoeren geloof ik dat natuurlijk graag. :)

Edit: Windows 8 veranderd in Windows 8 Pro

Jolla C2 (Sailfish OS 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik ben vooral in de war welke windows we het over hebben.
Bedoel je gewoon windows 8 home.

Let wel dat een update naar 10 alleen mogelijk is vanaf windows 8.1 niet van 8

Als je het hebt over win 8.0 dan zal je misschien eerst moeten upgraden naar 8.1 Maar de key voor 8.1 zou moeten werken voor win10.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
TheLion01 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:40:
[...]

Ik dacht zelf persoonlijk dat dat ook voor mijn Windows 8 licentie geldt omdat ik deze in de tijd dat Windows 8 net uit was kochtte voor €60. Daarbij ging deze actie alleen op voor mensen die wilden upgraden. Maar als jullie zeggen dat ik hiermee ook een schone installatie van Windows (in dit geval 10) kan uitvoeren geloof ik dat natuurlijk graag. :)
Een schone installatie kan, al zal Windows 10 Home misschien niet vanzelf geactiveerd worden, maar dat hoeft ook niet. Je hebt destijds een losse Windows 8 Pro key gekocht, die losstaat van de hardware. Die product key zou dus bruikbaar moeten zijn om Windows 10 Pro op je tweedehandse laptop geactiveerd te krijgen. Via een tijdelijke Windows 10 Pro-key zou je kunnen upgraden naar Windows 10 Pro en daarin vervolgens je eigen Windows 8 Pro-key kunnen gebruiken. Microsoft legt de procedure hier duidelijk uit:

https://support.microsoft...-10-upgrading-home-to-pro

Klik op "Upgraden met een productcode voor Windows 7 Ultimate, Windows 7 Professional, Windows 8 Pro of Windows 8.1 Pro". Daar staat ook de tijdelijke product key vermeld.
Pagina: 1