opnemen Ziggo met samsung en Humax

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 793847

Topicstarter
Ik heb een Ziggo alles in 1 basispakket. ik gebruik de Samsung C7140. De opneemapaciteit van de Harddisk is te klein en voor zover ik kan nagaan kan ik geen opnames op een stick of exteren harde schijf overzetten. Bij het basispakket is ook een Humax 5300C/NL geleverd: kan ik die naast de samsung aansluiten en met de Humax ook opnemen (is blijkbaar wel een exteren harde schijf voor nodig, maar die heb ik liggen). En als dat kan, hoe moet ik eea dan aansluiten?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699519

Late reactie, maar wellicht nog handig voor anderen:

Ja, dat kan. Het aansluiten is vrij eenvoudig als je beide apparaten op dezelfde plaatst gebruikt. Je kan dan n.l. gewoon de 2 apparaten doorlussen d.m.v. een zeer goed, zo kort mogelijke coax kabel. Je sluit de coax kabel dan best het eerst aan op de ingang van de Humax, en kan vanuit de Humax vervolgens de genoemde verbinding maken naar de Samsung.

Voorts kun je beide apparaten gewoon aansluiten op Tv met, uiteraard, het liefst een HDMI kabel. Via het menu van de Humax kun je de resolutie aanpassen. Dat kan niet via een toets op de afstandsbediening, wat bij de uitgebreidere types wel mogelijk is. Je kan wel het best de Humax uit de energiespaarstand halen. Dat doe je tevens via het menu, onder 'energiebeheer'. Je kan daar ook het automatisch uitschakelen uit zetten. Dat eerste doe je echter, daar het signaal naar de Samsung anders heel even kan worden onderbroken als de Humax opstart.

Voorts kun je een schijf op de 5300 aansluiten, welke minimaal 100Gb dient te zijn en maximaal 500Gb. De schijven van WD elements werken zeker. Niet elke schijf zal n.l. worden geaccepteerd. Na het aansluiten zal de Humax vragen de schijf te formatteren. Dat gebeurt in Ext.3. De schijf vooraf laten formatteren door de PC kan dus ook, maar ook dan dient dat in datzelfde formaat te gebeuren.

Is de schijf geformatteerd kun je via het menu aangeven dat je deze wilt gaan gebruiken voor opnames. Je kan dan tevens gebruik maken van de time shift functie, en dus pauzeren en spoelen.

W.
Ondersteuning Humax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topic is al meer dan ee half jaar oud.. Oude topics omhoog schoppen is niet gewenst. Op slot dus.

Dit topic is gesloten.