Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bto xnb of clevo barbebone?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb een ssd 256gb en een Windows 10 licensie liggen. Het is dan ook interessant om barbebone te kopen. Ik twijfel over bovenstaande merken, heeft er iemand ervaring mee?

Eisen:
- Thunderbolt 3
- gtx 980m
- 17 inch ips met g sync
- goede bouwkwaliteit, ik wil er minimaal een jaar of 5 mee voort kunnen (vandaar de tb3 aansluiting, zodat ik over een paar jaar een externe videokaart kan aansluiten)
- budget 1800 max

Ik ga hem als desktop vervanger gebruiken om te gamen. Gewicht is geen issue.

Heeft er iemand ervaring met bovenstaande merken?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27
BTO en XNB zijn waarschijnlijk ook allebei CLEVO.

Clevo is de fabrikant van dit soort specifieke laptops.

Compall is ook een fabrikant die maakt voor Dell / HP / etc

BTO en XNB maken beide zelf geen notebooks, deze assembleren ze alleen.

Verwijderd

Topicstarter
Ha, dus het is allemaal hetzelfde?

Dan alsnog, iemand ervaring met de bouwkwaliteit?

Groet,

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Ik weet niet of je haast hebt maar ik las ergens geruchten dat clevo binnenkort (geen idee over hoelang) met nieuwe laptop komt met nieuwe gpu's. Hrt lijk mij verstandig om bij zoon grote aankoop toch even de nieuwe generatie gpu's afgewachten.

Verwijderd

Topicstarter
CCJJVV schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:39:
Ik weet niet of je haast hebt maar ik las ergens geruchten dat clevo binnenkort (geen idee over hoelang) met nieuwe laptop komt met nieuwe gpu's. Hrt lijk mij verstandig om bij zoon grote aankoop toch even de nieuwe generatie gpu's afgewachten.
Interessant inderdaad. Weet je nog waar je het gelezen had?

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:45:
[...]

Interessant inderdaad. Weet je nog waar je het gelezen had?
Nee, was net een weekje Berlijn en zag het een keertje voorbijkomen linkje naar webshop waar een clevo laptop een 1070 erin stond. Prijs stond er echter niet bij en of het echt was geen idee.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alsnog bedankt. Ik ga even googlen.

EDIT: gevonden:

http://hothardware.com/ne...ips-with-8gb-gddr5-memory

Zo te zien komen er eind juli de nieuwe laptops uit. Denk je dat het de prijs van de gtx 980m omlaag gaat brengen?

Zijn er mensen met ervaring met een Clevo ivm bouwkwaliteit?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 15:00 ]

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 22:07
Mjah ik heb zelf een van BTO en die gebruiken dus Clevo. Ik ben zelf erg tevreden, is nu 5 jaar oud en had redelijk groot model (17 inch) omdat ik hem ook als desktopvervanger gebruik, maar dat ding zit mooi stevig in elkaar. Geen pootjes eraf of plastic naden die uit elkaar gaan staan ofzo.Toetsenbord tikt ook lekker en heeft niet zoals ik wel eens zie bij andere mensen toetsen die minder reageren of los gaan zitten tot nu toe.

Hoor hier op het forum zo af en toe dat er mensen zijn met negatieve ervaringen over Clevo. Nu weet ik niet hoeveel hiervan waar is, en of dit gaat om pure Clevo laptops of via BTO/Xnb. Zou best kunnen dat BTO misschien zelf al de barebones van Clevo met gebreken gewoon niet accepteert en dat ze daarom misschien goede kwaliteit leveren. Hopelijk weet iemand anders hier meer van?

Edit: overigens over prijsdaling van 980m bij introductie van nieuwe modellen: ik gok zelf van wel, volgens mij is dat een redelijk algemene trend met dit soort dingen. Bedoel je gaat niet een model met een jaar oudere grafische kaart voor zelfde geld aanbieden want dan verkopen ze niet meer. Dus het zal vast iets aan de prijs doen dalen. Je moet dan alleen opletten of je er tijdig bij bent, zeker bij custom build bedrijven. Is best een kans dat ze het oude model (met 980) gewoon ineens niet meer aanbieden natuurlijk en alleen nog de nieuwe verkopen zodra die beschikbaar is.

[ Voor 33% gewijzigd door SebasC88 op 14-07-2016 16:04 ]

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 09:59
Ik heb zelf niet zo'n goede ervaring met mijn BTO C15L54. In 3 jaar 3x kapot, 2x display en 1x de adapterkabels binnenin. Kan misschien zijn dat ik een barebone kocht in het "medium segment", dat ik daarom zoveel problemen heb. Ik zit zelf ook te twijfelen om een nieuwe Barenone aan te schaffen tot mac 1500 maar ik hoop dan toch echt dat dat van betere kwaliteit is dan mijn 15CL54. Misschien dat 17" modellen wat steviger zijn?
Pagina: 1