Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs de Gopro Hero4 Black aangeschaft. Het is mijn eerste gopro.
Nu ben ik gaan filmen en merk ik tijdens het bewerken dat hij erg gevoelig is voor teveel licht. Nu was het zo dat ik binnen aan het filmen was en het zonlicht door de ramen bleek op de beelden behoorlijk vel te zijn. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb de gopro al geupdate naar de laatste update. Ook heb ik al een polaroid schermpje gekocht die ik op de gopro heb geplaatst. Kan ik dit in instellingen veranderen?

mvg Stanlytookie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Maar hoe ziet de rest van de ruimte eruit die gefilmd wordt? Als deze wel correct belicht is, dan is dit niet zo gek.
Als de rest van de ruimte overbelicht is, dan klopt er inderdaad iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De rest van de ruimte is gewoon normaal belicht. Maar als je bijvoorbeeld naar de lampen kijkt zijn dit ook veel veller dan dat je met het blote oog ziet. En als je met het blote oog naar buiten kijkt is de zon helemaal niet zo vel als op de beelden te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dat komt omdat het dynamisch bereik van een camera veel kleiner is dan van het menselijk oog, zeg maar het verschil tussen het lichtste puntje en het donkerste puntje in de foto/video. De GoPro zorgt er dus voor dat het donkerste puntje niet te donker wordt, maar dat betekent ook dat het lichtste puntje eerder bereikt wordt. Andersom werkt het net zo, dus het is altijd kiezen tussen sommige delen te licht en sommige delen te donker. Niets aan te doen, behalve misschien gaan werken met filters (bij GoPro praktisch niet haalbaar) of in de software achteraf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Behoorlijk minpunt voor zo'n dure camera als je het mij vraagt dan. Het maakt je beelden namelijk echt niet mooi. Soms zelfs onbruikbaar. Hoe kun je dit bewerken? Ik gebruik gopro studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Heeft niks met dure of goedkope camera te maken, is inherent aan het feit dat het een camera is. Alle camera's hebben dit, óók de hele dure. Grotere sensoren met grotere pixels of meer ruimte tussen de pixels gaan hier beter mee om maar ze hebben het echt allemaal in bepaalde mate. Daarom hebben professionele videocamera's vaak minimaal 3 CCD's...

Zonder voorbeeld is er overigens voor ons niet te zeggen of het nog acceptabel is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

haha oke dat wist ik niet.....maar hierboven een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er prima uit voor zo'n kleine sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
Ik vind het beeld er sowieso vrij fuzzy uitzien, alsof de lens/case beslagen is. (kan ook komen door bewerking?)

Om het probleem met de felle lichten te verhelpen zou je met het licht mee moeten filmen, dus vanaf de andere kant, of ervoor zorgen dat ze niet in beeld zijn. Hier zou dat kunnen door de camera hoger te bevestigen en dan meer naar onder te tilten.

Btw, deze problemen kun je natuurlijk ook van tevoren aan zien komen door even te checken wat er in beeld staat op je telefoon/tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de tips in ieder geval
Pagina: 1