Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeltek
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-02-2022
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn vader die hem wil gebruiken in de werkplaats van een autogarage. Ik heb niet veel verstand van laptops en vroeg me af of jullie mij konden helpen met de keuze hiervan. Ik weet wel dat een SSD en genoeg werkgeheugen belangrijk zijn voor snelheid en dat is dus een vereiste.

Wat ga je met je laptop doen?
De programma's die gebruikt zullen worden zullen niet veel van de computer vergen qua. Eén programma wat elke dag gebruikt zal worden is Car systems (CSS). Dit programma is een boekhoudprogramma waarmee je gegevens kunt opzoeken uit een database via internet. Daarnaast zullen enkele diagnose programma's gebruikt worden en zal er veel gebrowsed worden.
Het besturingssysteem wat we willen gebruiken is Windows, ik ben een fan van windows 7 maar zolang het er windowsachtig uit ziet vindt mijn vader het prima.

Wat is je budget?
Het bedrag wat we willen besteden is ongeveer 600 euro aangezien deze laptop vooral als een extra gebruiksgemak moet dienen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal bijna niet verplaats worden dus accuduur en gewicht spelen geen enkele rol. Wel is stof een belangrijke factor in een werkplaats dus een afneembaar beeldscherm en andere extras zullen alleen maar nadelig zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Eén voorwaarde die we hebben voor deze laptop is de schermgrootte, die willen we ongeveer 17'' hebben aangezien het CSS programma dan een stuk overzichtelijker is. Ook is de hardeschijf grootte niet erg belangrijk aangezien er vooral op gebrowsed wordt en de programma's niet veel ruimte innemen

Ik heb een paar laptops gevonden die misschien interessant zijn maar ik heb geen reviews kunnen vinden dus ik vroeg me af of deze laptops wel goed waren.

P.s. Op dit moment wordt een Asus X50N-AP148C series gebruikt, dus alles wat beter is als dit is in ieder geval een plus ;)

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
JelteK

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:10

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je kunt ook een kleinere laptop aan een groter beeldscherm (24" bijvoorbeeld) hangen. Als er weinig verplaatst wordt, is dat misschien ook een optie? Of zelfs een (thin) desktop pc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas254
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 15:27
Ben je dan inderdaad niet beter af met een desktop met een monitor eraan? Is sowieso denk ik handiger met al dat stof, een desktop is makkelijker te beschermen hiertegen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tovergieter
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:46
Zou iets als een Intel compute stick of een simpel NUC'je met een 24" scherm niet veel handiger zijn in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeltek
Dat is een idee ja, helaas moet er dan ook allemaal randapparatuur aangeschaft worden, daarbij wordt de laptop wel verplaatst al is dat sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:10

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

'Allemaal randapparatuur'? Alleen een toetsenbord en een muis, en die muis wil je denk ik sowieso wel ook bij de laptop want een touchpad werkt niet altijd fijn - zeker niet met vettige handen en/of handschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik denk dan aan een touchscreen :? en dan wel 1tje die tegen vuil etc bestand is ;)
toetsenbord / muis verder in een lade ( dat het indien nodig gewoon gemakkelijk gebruikt kan worden )
Internet verbinding via WiFi

en het verder lekker op een stel wielen om het rond te kunnen rijden door de werkplaats.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeltek
Bedankt voor de reacties maar de voorkeur gaat uit naar een laptop aangezien alles daar al op ingericht is, vandaar dat ik de vraag ook in het laptop forum plaats. Ik vroeg me af of er een laptop is die aan mijn eisen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 07:37
Als je even op pricewatch zoekt blijkt er genoeg te kiezen;
pricewatch: HP Pavilion 15-ab121nd
lijkt bijvoorbeeld binnen je specs te vallen.

Verder zou ik gaan voor een laptop met numpad.(die ga je missen op de werkvloer)

[ Voor 39% gewijzigd door Pantera88 op 15-07-2016 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat bedoel je met "alles" is daar al op ingericht?

Gelet op de eisen en wensen lijkt een desktop namelijk een betere oplossing.
jeltek schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:38:Ik vroeg me af of er een laptop is die aan mijn eisen voldoet?
Het enige qua wensen wat je aangegeven hebt is een scherm van minstens 17". Daar zijn er legio van. Welke heb je zelf al gevonden en wat vind je van daarvan?

Overigens zou ik zelf voor zoiets gaan:

https://www.delmation.nl/...cpu-n2800-en-rs232-rs485/

Een fanless industriele pc... Dan heb je ook de beschikking over flink wat compoorten, nooit weg in een werkplaats.

Afbeeldingslocatie: https://www.delmation.nl/wp-content/uploads/2014/04/NISH928FS.jpg

Kost 468 ex BTW... Hou je budget over voor een fatsoenlijk scherm, muis en toetsenbord.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

DukeBox

loves wheat smoothies

beste is een toughbook semi-rugged is nog betaalbaar maar wordt lastig met je budget. Uiteindelijk wel goedkoper als je om de zoveel tijd een defecte laptop hebt van €600 die door al het vuil e.d. niet onder garantie gerepareerd wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 15-07-2016 14:01 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica