Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wifi2play
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03-2022
Mijn vraag

De Printers worden automatisch toegevoegd via login.bat die verwijst naar een login.kix.
In de login.kix staat alleen een verwijzing naar ADDPRINTERCONNECTION("\\server\hp...,")

Hieronder voorbeeld hoe de 2de printer erbij komt te staan:
\\server\hp,
\\server.domein.local\hp.,

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Met vriendelijke groet,
Jacco

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Door de volledige domein URI op te geven voor de printer toevoegen? Wat heb je zelf gezocht en geprobeerd om het op te lossen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

^^ dat...

En gooi alsjeblieft al die oude technieken overboord... Printers koppel je al een aantal jaren met Group Policy Preferences...

Vul wel even je startpost aan met zaken die je zelf al geprobeerd hebt, OS versies, Domain versie, etc... Nu ben je simpelweg een vraag aan het dumpen en dat is totaal niet de bedoeling. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:23:
^^ dat...

En gooi alsjeblieft al die oude technieken overboord... Printers koppel je al een aantal jaren met Group Policy Preferences...

Vul wel even je startpost aan met zaken die je zelf al geprobeerd hebt, OS versies, Domain versie, etc... Nu ben je simpelweg een vraag aan het dumpen en dat is totaal niet de bedoeling. :)
Mee eens, gewoon via Group Policy deployen. Mijn advies hierin is om altijd de FQDN (\\server.domein.local) te gebruiken, met Windows server 2012 als printserver en verschillende OS op de clients heb ik meerdere malen problemen ervaren indien de printer gewoon op \\server\... werd uitgerold.