Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauzizz
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik heb 2 weken geleden mijn iPhone 5S compleet gerest en leeg laten lopen, een complete battery drain. Nu wilde ik vandaag de telefoon gereed maken voor eventuele verkoop, alleen wil de telefoon niet meer aan. Hij ligt nu al +/- 30 minuten aan de lader, maar het scherm gaat niet aan. Ook geprobeerd om de home + aan/uit knop ingedrukt te houden, maar helaas.

Nu heb ik gelezen dat het aardig lang kan duren voordat een iPhone weer aan gaat na een complete battery drain, maar die van mij geeft helemaal niks aan. Hoe lang kan dit duren, en zou het te voorbarig zijn om naar de apple store te gaan met de telefoon?

Beste antwoord (via Mauzizz op 03-08-2016 00:40)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Tip voor de volgende keer: nooit Li-Ion batterijen compleet leeg laten lopen, en al helemaal niet weken laten liggen:
Li-ion cannot dip below 2V/cell for any length of time. Copper shunts form inside the cells that can lead to elevated self-discharge or a partial electrical short. (See BU-802b: Elevated Self-discharge.) If recharged, the cells might become unstable, causing excessive heat or showing other anomalies.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 302359

Als je hem aan de lader hebt met een te lege batterij om het toestel op te starten dan moet er wel een rood batterij logo in beeld komen.

Vergelijkbaar met:
Afbeeldingslocatie: https://iphone-tricks.com/files/2016/01/iPhone-battery-suddenly-empty-shuts-down-by-itself.jpg
(Dit plaatje demonstreert een bijna lege batterij die niet aan de lader zit maar denk het stekkertje weg en dat is het plaatje die je zou moeten zien als die wel aan de stroom zit. Ik kon het juiste plaatje zo 123 niet vinden.)

Krijg je deze na een uur+ nog niet dan is er echt iets niet goed met je toestel of de lader die je gebruikt laad niet. Maar even een zijsprong, waarom zou je de batterij überhaupt helemaal leeg willen laten lopen? Dat is iets van de oude stempel, dat is met Lithium-ion-batterijen batterijen niet nodig, sterker nog het wordt juist afgeraden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 302359 op 14-07-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:45
Het kan tot twee uur duren bij een echt lege accu maar je kan ook je accu hebben gemold zoals Typecast al aan geeft. Dan moet er een nieuwe accu in. Voor een volgende keer laat accu's ± 50% vol zitten als je ze opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:27
De originele lader?
Hij moet binnen een uur aangeven dat hij aan het laden is. Doet hij dat niet, dan is de lader/kabel of het toestel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauzizz
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-11-2021
Anoniem: 302359 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:37:
Als je hem aan de lader hebt met een te lege batterij om het toestel op te starten dan moet er wel een rood batterij logo in beeld komen.

Vergelijkbaar met:
[afbeelding]
(Dit plaatje demonstreert een bijna lege batterij die niet aan de lader zit maar denk het stekkertje weg en dat is het plaatje die je zou moeten zien als die wel aan de stroom zit. Ik kon het juiste plaatje zo 123 niet vinden.)

Krijg je deze na een uur+ nog niet dan is er echt iets niet goed met je toestel of de lader die je gebruikt laad niet. Maar even een zijsprong, waarom zou je de batterij überhaupt helemaal leeg willen laten lopen? Dat is iets van de oude stempel, dat is met Lithium-ion-batterijen batterijen niet nodig, sterker nog het wordt juist afgeraden.
Ik wilde hem leeg laten lopen om batterij te kalibreren. Vandaag de telefoon laten nakijken en een nieuwe accu was de oplossing.
Pendora schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:38:
Het kan tot twee uur duren bij een echt lege accu maar je kan ook je accu hebben gemold zoals Typecast al aan geeft. Dan moet er een nieuwe accu in. Voor een volgende keer laat accu's ± 50% vol zitten als je ze opslaat.
Bedankt voor de tip! Nieuwe accu was idd nodig.
jeroen3 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:43:
De originele lader?
Hij moet binnen een uur aangeven dat hij aan het laden is. Doet hij dat niet, dan is de lader/kabel of het toestel kapot.
Het lag idd aan de accu van het toestel. Zoals hierboven vermeld is die inmiddels vervangen!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Tip voor de volgende keer: nooit Li-Ion batterijen compleet leeg laten lopen, en al helemaal niet weken laten liggen:
Li-ion cannot dip below 2V/cell for any length of time. Copper shunts form inside the cells that can lead to elevated self-discharge or a partial electrical short. (See BU-802b: Elevated Self-discharge.) If recharged, the cells might become unstable, causing excessive heat or showing other anomalies.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1