KPN glas via Powerline adapter haperend beeld/geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 13:50
Mijn vraag

Ik wil graag weten of er Tweakers zijn die dit probleem zelf ook kennen en of zij daar een oplossing voor weten. Het gaat er om dat ik lastig kabels kan trekken door ons huis en via Powerline adapters TV signaal breng naar de TV. Echter het beeld en geluid haperen, met name het stilstaande beeld is niet prettig.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik gebruik de Experia box waar ik via de Powerline adapters het TV signaal naar de TV breng. Andere TV's die rechtstreeks het signaal van de Experiabox krijgen doen het wel goed.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb zelf al gekeken naar de instellingen van de Experia box en niks kunnen vinden. Aan de Sitecom Powerline adapters kun je niks instellen........althans niet dat ik weet. Kortom voor mij een mysterie waarom de TV via de Powerline adapter hapert. Hoop dat er iemand is die mij hierbij kan helpen.....plz!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Het is bekend dat de performance van powerline niet altijd goed zijn. Ze zijn onderhevig aan veel verschillende invloeden waaronder ander electronica. Bij de een werkt het beter dan bij de ander.

Als het voor jou zo lastig is om kabels te trekken is de draadloze variant van KPN zelf geen optie?
Ik neem aan de coax kabels er nu wel liggen? Kan je die er niet uittrekken en dan tegelijkertijd de utp kabel er doorheen halen? Of misschien is MoCa een oplossing voor je? Internet via Coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:49
Tja powerlines zijn vaak nogal instabiel.
Zodra je over meerdere groepen heen gaat of over stekkerdozen dan verlies je veel signaal.
Ook andere apparatuur die op dezelfde groep zit kunnen op het signaal storen.
Heb je al eens een laptop aan de powerline gehangen ipv de tv en gekeken wat voor snelheid je haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 13:50
Dank voor jullie advies en tips, heb ik zeker wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Miss_80 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:00:
.Als het voor jou zo lastig is om kabels te trekken is de draadloze variant van KPN zelf geen optie?
Ik neem aan de coax kabels er nu wel liggen? Kan je die er niet uittrekken en dan tegelijkertijd de utp kabel er doorheen halen? Of misschien is MoCa een oplossing voor je? Internet via Coax?
De "draadloze variant van KPN" is gewoon een Devolo HomePlug. Afhankelijk van wat de oorzaak precies is zal je misschien of misschien niet een verbetering krijgen.
Daarbij komt dat powerline adapters duur zijn, en een bedrijf of persoon inhuren die kabels voor je trekt niet per se duur hoeft te zijn. Denk creatief, kachelbuizen, plinten, kruipruimtes.
TheCricketer25 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:08:
Dank voor jullie advies en tips, heb ik zeker wat aan!
Heb je nog andere netwerkapparatuur in je netwerk (switches, repeaters, whatever)?
Welk type Sitecom heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
even de simpele dingen : zitten ze niet in een verlengsnoer maar echt rechtstreeks in een stopcontact?

[ Voor 150% gewijzigd door Bakema op 15-07-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 18:36
RKorenberg schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:11:
even de simpele dingen : zitten ze niet in een verlengsnoer maar echt rechtstreeks in een stopcontact?

Heb je oude of nieuwe types ontvangers? Dus deze :
[afbeelding]
Of van deze?
[afbeelding]

In het geval van de eerste : dan kun je een software update proberen(lost serieus vaak problemen op)
http://kpn-customer.custh...-draadloze-verbindingsset. Of anders gaan voor het nieuwere type :P Download ook een Devolo Cockpit, dan kun je zien wat voor snelheid ze halen etc, een ander stopcontact kan soms al schelen.
TS heeft geen van beiden...

[quote]
Ik heb zelf al gekeken naar de instellingen van de Experia box en niks kunnen vinden. Aan de Sitecom Powerline adapters kun je niks instellen........althans niet dat ik weet. Kortom voor mij een mysterie waarom de TV via de Powerline adapter hapert. Hoop dat er iemand is die mij hierbij kan helpen.....plz!
[/qoute]

Verder aan de TS. Kijk eens op de site van Sitecom, of je eventueel de firmware kan updaten. Dit scheelt meestal ook.

En op het moment dat er haperend beeld en / of geluid is, staan er dan meerdere (elektronische) apparaten aan? Deze kunnen namelijk ook erg storen op de powerline.

Wat je ook nog kan proberen om een speedtest uit te voeren op de Powerline adapter welke bij de TV zit. Kijk dan of je down / up en de ms stabiel is. Deze dan een paar keer achter elkaar uitvoeren en vergelijken.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Pagina: 1