Output SB Live! 5.1 te zacht

Pagina: 1
Acties:

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Hallo

Ik heb mijn sb live aangesloten op mijn stereo en ik moet mijn volumeknop ver opendraaien om een beetje behoorlijke geluidssterkte te krijgen. Bij mijn cdspeler en tuner hoeft dat niet.

Ik heb beide uitgangen van mijn geluidskaart geprobeerd. Alle faders die je in windows kunt vinden staan open.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Moet je hem eens proberen op je versterkte uitgang.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Hmmm gek. Ik heb haast zo'n zelfde probleem. Ik heb 1 PC met SBLive en 1 met SBLive 1024. Die laatste geeft een veel harder signaal af dan de eerste. Niks aan te doen.. alle sliders op max maakt niets uit.

Trouwens: heeft iedereen ook de bass en treble schuifjes zo debiel laag staan? Ik kan ze namelijk 3 stapjes minder zetten en 100 stapjes harder :? . Het geluid is wel neutraal op deze stand btw.

Siditamentis astuentis pactum.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 26 juni 2001 15:59 schreef Quinto het volgende:
Moet je hem eens proberen op je versterkte uitgang.
Er zitten op een live alleen line-uitgangen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Een soundblaster Live geeft ook een signaal wat zeer zuiver is, dus niet versterkt, sommige speakers (PC speakers) werken hier ook veel zachter op omdat het signaal gewoon niet versterkt word net als bij een Soundblaster 64 enz. Op een stereo installatie moet het juist beter werken omdat een versterker van een stereo het liefst een signaal heeft wat niet versterkt is omdat hij dan kan gaan storen op al je signalen zoals de cd speler, cassete deck enz. Als ik bij mij thuis een soundblaster 16 of 128 aansluit dan worden al mijn andere signalen zachter, met een soundblaster live heb ik dat niet meer.