Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bman80
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-05 14:38
beste Tweakers,

Hopelijk is dit de juiste plaat op het forum om deze vraag te stellen.

Ik heb een vraag over de werking van de X-58 chip-set onder Windows 10.

Op dit moment draai ik Windows 10 op de x-58 chip-set.

Als ik bij Asus mijn moederbord leverancier kijk gaan de updates maar tot Windows 8.1.

Ik krijg het ook niet voor elkaar om de driver v/d chip set te installeren, duidelijk niet compatibel.

Hoe kan het dan dat Windows voor mijn gevoel prima draait, geen problemen in apparaat beheer etc.

Het enigste merkbare probleem is dat usb 3 niet de snelheid haalt.

Of zijn er meer onmerkbare problemen die in de toekomst gaan op spelen?

En is het hierom verstandiger om te down graden naar windows 8.1 of windows 7?

Graag jullie mening en ervaring _/-\o_ .

Groet,

Bart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 14:38
Zowel de 7 als 8.1 drivers zouden moeten werken onder 10.

Al dan niet in compatibiliteitsmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Meer (on)merkbare problemen in de toekomst? Ongetwijfeld! >:)
Geen enkele configuratie is onfeilbaar c.q. tot in de lengte der jaren geschikt voor allerlei s/w upgrades. :| Nee, niet leuk, maar wel de realiteit.

Ik werk zelf met een X58A-UD5 1366 Gigabyte plank en die doet het al heel wat jaartjes gewoon goed. Eerst met Win7 64bit Ultimate en sinds een paar dagen met Win10 Pro.
Er zit de maximale hoeveelheid RAM in (24GB) en er hangen 3 SSDs (1 x system, 2 x swap/scratch) en 3 HDD's aan. Met dual GraKa's (R9 270).
Er zat oorspronkelijk een i7 920 op en die heb ik ooit eens geüpgraded naar een i7 980x. En nu met Win10 is 'ie zelfs stabieler, onder heavy grafische load (PS en pano stitching) met veel disk I/O, dan onder Win7. d:)b
Heb eigenlijk nooit specifieke chipset drivers (behalve dan die Intel ter beschikking stelt) hoeven moeten te installeren. En alles werkt, voor zover ik weet, prima.

Behalve dan het akkefietje met het feit dat de huidige Win10 build geen NIC teaming/bonding (meer) ondersteund. :-( En dan mis ik die dikke throughput tussen m'n werkstation en m'n NAS wel.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De driver van de chipset heeft windows zelf al geinstaleerd. Die op de mobo site is veel ouder en zal dus wrden tegengehouden.

Over het algemeen houden mobo fabrikanten alleen tijdens de levensduur van het moederbord de drivers bij, dwz komt er een nieuw model, wordt het oude "vergeten".

Maar geeft verder niets, want windows vind in het algemeen de juiste drivers.

Je usb3 zit niet op de chipset, maar wordt door een andere fabrikant geleverd, daar eens kijken voor de usb3 driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

Probeer eens snappy driver installer die installeerd veel drivers kan zijn dat dit je probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Kijk gewoon eens bij Intel ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Damic op 14-07-2016 21:41 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1