Wat betekend Maximum Input Current 20A of 10A?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 09:44
Mijn vraag:
Ik ben van plan om een Automatic Transfer Switches (ATS) aan te schaffen, na wat grondig speurwerk heb ik een merk gevonden dat rack ATS maakt. Alleen ik probeer nu uit te zoeken wat ze bedoelen met: Maximum Input Current 10A of Maximum Input Current 20A in de technische beschrijving. Bedoelen ze daarmee dat ik op het apparaat alleen maar een 10 A groep mag aansluiten, dus niet 16A?

Links en zie technische informatie.
http://www.apc.com/shop/n...13-OUT/P-AP7721#techspecs
http://www.apc.com/shop/n...19-OUT/P-AP7723#techspecs

Beste antwoord (via Xieoxer op 17-07-2016 16:22)

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Emiel1984

Made in NL

Dat betekent naar mijn weten dat alle apparaten gezamenlijk aangesloten niet meer dan dat "vermogen" mogen vragen. Omdat de ATS intern dat niet aan kan.

Ze drukken het uit met input, aangezien je maar 1 input tegelijk gebruikt.
Dat voorkomt de fout dat iemand denkt dat dit per 'output' geleverd kan worden(los van de benodigd input die daar wel niet voor nodig zou moeten zijn).

[LTS][MTS][HTS]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Dat betekent naar mijn weten dat alle apparaten gezamenlijk aangesloten niet meer dan dat "vermogen" mogen vragen. Omdat de ATS intern dat niet aan kan.

Ze drukken het uit met input, aangezien je maar 1 input tegelijk gebruikt.
Dat voorkomt de fout dat iemand denkt dat dit per 'output' geleverd kan worden(los van de benodigd input die daar wel niet voor nodig zou moeten zijn).

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Bedankt voor je reactie. Als ik goed begrijp kan de ATS met 16A maximaal 3680 watt leveren (230 x 16).
In theorie zou ik maximaal 8 apparaten kunnen aansluiten met een maximale vermogen van 450 watt op een ATS met maximaal 16A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zoals de wet van ohm het stelt wordt de stroom niet bepaald door de leverancier maar door de belasting.

Al heb je een groep die 35A kan leveren, als je maar een balasting van 1A hebt zal er maar 1A vloeien.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Xieoxer schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:07:
Bedankt voor je reactie. Als ik goed begrijp kan de ATS met 16A maximaal 3680 watt leveren (230 x 16).
In theorie zou ik maximaal 8 apparaten kunnen aansluiten met een maximale vermogen van 450 watt op een ATS met maximaal 16A?
Je moet wel even het verbruik van de ATS zelf ook meenemen. Omdat ze spreken over maximum input. De ATS zelf moet dus onderdeel zijn van je 'gebruik' opsomming. Al zie ik het verbruik hiervan niet terug in de specificaties.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
memphis schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:56:
Zoals de wet van ohm het stelt wordt de stroom niet bepaald door de leverancier maar door de belasting.

Al heb je een groep die 35A kan leveren, als je maar een balasting van 1A hebt zal er maar 1A vloeien.
Daarom zei ik ook in theorie. In praktijk zal dat meestal lager liggen.
Emiel1984 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:18:
[...]
Je moet wel even het verbruik van de ATS zelf ook meenemen. Omdat ze spreken over maximum input. De ATS zelf moet dus onderdeel zijn van je 'gebruik' opsomming. Al zie ik het verbruik hiervan niet terug in de specificaties.
Goed dat je het zegt. Ik was idd vergeten om het verbruik mee te rekenen en ik kan idd het verbruik ook niet vinden. De berekening die ik gebruikt klopt voor de rest toch wel? Op basis van het totale vermogen (watt) kan ik uitrekenen hoeveel apparaten op basis van hun totale vermogen (watt) kan aansluiten. Plus het vermogen van het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
jouw groep is 16A, maar de ats zelf maar 10, dan zul je dus gelimiteerd zijn aan die 10A van de ATS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En probeer het niet op de watt nauwkeurig uit te rekenen want dan moet je ook rekening gaan houden met de cos φ :) Bovendien zullen de aangesloten apparaten over het algemeen niet 100% van de tijd hun maximale aangegeven vermogen opnemen.

Vuistregel: Als je een paar switches gaat aansluiten is het 10A model voldoende, komt er een heel cluster van servers aan dan is de 16A een veilige keus.

[ Voor 57% gewijzigd door Bigs op 14-07-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Bigs schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:46:
En probeer het niet op de watt nauwkeurig uit te rekenen want dan moet je ook rekening gaan houden met de cos φ :) Bovendien zullen de aangesloten apparaten over het algemeen niet 100% van de tijd hun maximale aangegeven vermogen opnemen.

Vuistregel: Als je een paar switches gaat aansluiten is het 10A model voldoende, komt er een heel cluster van servers aan dan is de 16A een veilige keus.
Bedankt voor je reactie. Ik heb uiteindelijk gekozen voor het 16A model, omdat er meer word aangesloten dan alleen maar een paar switches.
mclegodude schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:42:
jouw groep is 16A, maar de ats zelf maar 10, dan zul je dus gelimiteerd zijn aan die 10A van de ATS.
Daar heb je idd gelijk in.
Pagina: 1