Standaard apps instellen binnen windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:54
Ik heb sinds kort van windows 10 versie 1511 build 10586.494.

Daar kan ik op de een of andere rare manier niet meer de standaard-apps instellen zoals ik zelf wil.

Start , instellingen , systeem , standaard-apps

Als voorbeeld : als ik bij webbrowser kies voor IE of Firefox dan blijft de webbrowser leeg.
Kies ik voor IE en sluit het scherm en open het scherm weer dan staat IE wel als standaard webbrowser.

Kies ik voor standaard e mail voor outlook 2007 dan gebeurd er ook niks en blijft het vakje leeg.

Echter als ik via het configuratiescherm ga naar standaardprogramma's en verander ik daar de instellingen dan werkt het zoals ik het wil hebben en dan worden de instellingen ook weergegeven bij de stabdaard-apps ( start, instellingen , systeem, standaard -apps)

Het zelfde euvel heb ik ook bij de andere laptop van mij, is dit een bug binnen build 1058.494?
Ik heb er namelijk niks over kunnen vinden via google.

Ik heb via sfc /scannow systeem controle gedaan , maar er worden geen fouten gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door ivo1969 op 14-07-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-12-2024
inmiddels zijn we een maand verder. heb je al een oplossing gevonden? ik krijg Chrome ook niet ingesteld als standaard browser na die ellendige laatste update van Windows 10....

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:54
Nee nooit erachter gekomen waardoor het komt.
Ik heb het nu zelfs ook bij een cleane installatie van de anniversary update.
In het begin werkte het wel, maar later weer niet.

Ik weet niet of het komt door installatie als bijvoorbeeld O&O shut up 10.

Ik verander de desbetreffende instellingen via het configuratie scherm en dan standaard programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het komt iig niet door O&O Shutup10. Bij een vriendin had ik hetzelfde op haar laptop voordat ik die tool had gebruikt. Via standaard apps was het niet mogelijk om Edge weg te halen en Chrome als volledige default te zetten. Via het configuratiescherm was dat wel mogelijk.

Persoonlijk denk ik dat MS er niet veel tijd voor heeft of neemt omdat het met andere zaken bezig is om op te lossen. Via een omweg kan je namelijk alsnog je standaard programma opgeven. De hele overgang van Configuratiescherm naar de Instellingen app is nog niet afgerond. Zolang dat is, blijf je met dit soort vreemde bugs zitten.

Commandline FTW | Tweakt met mate