Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 20:00
Ik zoek een?
Opvolger voor mijn Denon 2310.

Wat is je budget?
Budget was in 1e instantie € 550,-. Inmiddels opgeschroefd naar max € 700,- .

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hoofdzakelijk muziek en concerten te beluisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Eerder deze week heb al de Denon X1300W gekocht, maar ben hier helaas momenteel nog niet tevreden over.

Ik maak gebruik van de volgende setup:

Fronts: Focal 726V
center: Focal 700CC
subwoofer: Focal 700SW

Probleem met de Denon 2310 is dat deze geen beeld meer doorgeeft, na wat gelezen te hebben hierover zou dit de hdmi board kunnen zijn, dit blijkt helaas een prijzig onderdeel. Zodoende begon mijn zoektocht naar een opvolger. Ik kwam uit op de Denon X1300W die ik nu hier heb staan. Ik had nog even getwijfeld om de X2300W te nemen aangezien die meer watts per kanaal geeft maar ik las her en der dat dit verschil is te verwaarlozen.

Na het (tot 2x toe) instellen van de X1300W met de Audissey mic ben ik hier helaas nog steeds niet tevreden over. Ik heb het gevoel dat mijn speakers een beetje tekort komen. Ook het laag (voornamelijk van de sub) komt slecht door. Ik heb al zitten spelen met de settings: small/large, lfe / lfe+main). De bas klinkt op de bank waar ik zit voor geen meter terwijl als ik helemaal rechtsvoor van de sub sta daar trilt het enorm. Ook klinkt het geluid uit de sub wat traag en absoluut niet strak.

Is er iets wat ik nog met de huidige X1300W kan doen wat betreft settings om het geluid te verbeteren, of is dit simpelweg in mijn geval toch een miskoop geweest en had ik misschien toch voor de X2300W of een andere receiver moeten gaan?

Ik hoor graag jullie adviezen, al dan niet over een eventuele nieuwe receiver. Ik kan deze immers nog retourneren mocht het echt nodig zijn.

Wat zoek ik in mijn nieuwe receiver:

- Goede, op zijn minst gelijkwaardige klank als de Denon 2310.
- Minimaal 5 hdmi inputs
- 1 hdmi output

Opties als Airplay, Spotify connect zijn leuk maar niet noodzakelijk. Ook is een interne video scaler niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Zet eens een blu ray of dvd op dan zal je de bas wel goed vinden denk ik.
Heb zelf de x2200 en bij stereo weergave is er idd weinig bas aanwezig beetje hetzelfde als met pure direct weergave.
Denk dat je vorige versterker het laag wat meer aanzette en je dat nu als norm hanteerd.
Ik heb bij stereo dynamisch eq aan dat geeft de bas een boost.
Met jou speakers zou ik kiezen wat het mooiste klinkt met speakers op small met een zo laag mogelijke crossover fronts op 50 hz bijvoorbeeld.
En LFE +main met speakers op large.

Dat de sub op verschillende plaatsen anders klinkt ligt aan de akoestiek van de kamer.
Alleen op de plaats van de microfoon is het geoptimaliseerd.
Een 2e sub is altijd beter voor staande golven in een ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607785

Piekvermogen is inderdaad ook niet belangrijk.
Het belang van en verschil in versterkers wordt hier aldoor onder tafel geschoven.
Zie hier het resultaat....

Als je in de direct stand laag mist tov voorheen is dat dus wel degelijk omdat je een grote stap terug hebt gezet. In de lijn van opvolging kom je nu op een X3300 uit.

Zelf vind ik het altijd interessant om een receiver zo puur mogelijk te beoordelen. Dus cd en dan pure-direct.
Advies is dus minimaal x2000 serie. Ik gok dat er tussen de x2200 en x2300 niet veel is verbeterd, waardoor je de X2200 waarschijnlijk voor een heel mooie prijs kunt scoren. Zelfde misschien ook voor de x3200....

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Met pure direct heb ik ook niet veel bas uit de x2200 hoor moet ik zeggen.
gebruik dat alleen nooit voor muziek, ie zit aan een pc aangesloten en die soundblaster maakt er wel een mooi vol geluid van met dts spoor.
veel beter geluid als over hdmi waar geen bewerking van een geluidskaart tussen zit.
Weergeven kan ie het perfect bij blu ray met flink wat lfe effecten is de bas perfect aanwezig.
Ook bij u2 innocence op blu ray klinkt het geweldig, zowel met stereo als dts hd spoor.

Zit er intern verschil in een x1200 en x2200? alleen het vermogen dacht ik en wat meer hdmi poorten.

Je zou eens naar een Marantz SR6010 kunnen kijken die is het goedkoopst met de beste versie van room calibratie Audyssey MultEQ® XT32, maar wat die doet in pure direct weergave weet ik niet.

Dit stond bij een versterker van nad

Music First
De ‘Music First’-filosofie van NAD houdt in dat alle producten van dit bedrijf bedoeld zijn om perfect geluid te geven, zowel voor stereo als surround. Veel surroundreceivers die goed klinken bij films vallen door de mand als je er een gewone CD mee afspeelt. Dat komt doordat de fabrikanten goedkope IC-circuits en slechte onderdelen hebben gebruikt om geld te besparen. NAD gebruikt echter speciaal geselecteerde en hoogwaardige componenten in het hele signaalpad, en al hun receivers zijn voorzien van een zware en betrouwbare voeding, zodat ze ook probleemloos veeleisende muziek kunnen afspelen.

Maar een nad is niet echt goedkoop al hebben ze misschien wel een punt wat de meeste versterkers in pure direct ontbreekt.

Al vind ik 500 euro voor een x2200 nou ook niet een koopje. :P

[ Voor 56% gewijzigd door Goofy1978 op 16-07-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

NAD draait het dus gewoon om: die zorgen dat de boel in stereo goed klinkt, maar over surrround / home cinema zeggen ze niks :+

Eens dat die X1300 een stap terug is, maar daarbij wil ik wel de kanttekening maken dat je na het inregelen de boel meestal zelf nog wilt afregelen. Ik heb Klipsch F3's en F1's aan een AVR2311 en daar was ik in eerste instantie ook niet tevreden met het geluid, toen ben ik met de EQ gaan sleutelen en toen was het wel goed :)

Nou stuur je die Klipschen aan met een wekkerradio; ik weet niet hoe gevoelig die Focal's zijn. Ik denk minder gevoelig dan mijn Klipschen, en dus heb je een iets zwaardere versterker nodig. Sowieso, nu is je verhouding tussen speakers en receiver een beetje zoek ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
kun je duits lezen? Dan heb ik hier nog wel wat leuk leesvoer:

http://www.areadvd.de/tes...hampion-der-mittelklasse/

http://www.areadvd.de/tes...it-noch-mehr-feinschliff/

en de 'referentie in deze prijsklasse':
http://www.areadvd.de/tes...ngsvielfalt-fuer-649-eur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05
joeyke87 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:38:
- Goede, op zijn minst gelijkwaardige klank als de Denon 2310.
- Minimaal 5 hdmi inputs
- 1 hdmi output

Opties als Airplay, Spotify connect zijn leuk maar niet noodzakelijk. Ook is een interne video scaler niet perse nodig.
Ga op zoek naar een leuke tweedehandse Denon. Met dit budget kan je wel een hogere klasse scoren met voordelen als Audyssey XT32 en een mooie opbouw (al zal je van dat laatste toch niets zien dan wel horen). Ik heb vorig jaar voor ongeveer jouw budget een Denon AVR-4520 weten te halen compleet in doos met alles er nog bij. Dingen als HDMI 2.0, 4K, Spotify Connect, et cetera hoef ik niet en vandaar niet hoeven te kiezen voor een AVR-X7200W.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 20:00
Thnx voor de reply's, ik heb toch nog eens de oude versterker er eens bijgepakt een aangesloten op mijn tv op de slaapkamer, ook wat zitten spelen met andere hdmi kabels en alles lijkt vooralsnog weer redelijk te werken. Soms valt het beeld wel weg, vooral bij de settopbox van Tele2.

Ik ga het dus toch nog even aankijken met de oude versterker want ben hier verder wel tevreden over.

Ik ga het topic zeker wel bookmarken want mocht de 2310 het een keer echt begeven dan kan ik hier mooi op terugvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05
joeyke87 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:07:
Thnx voor de reply's, ik heb toch nog eens de oude versterker er eens bijgepakt een aangesloten op mijn tv op de slaapkamer, ook wat zitten spelen met andere hdmi kabels en alles lijkt vooralsnog weer redelijk te werken. Soms valt het beeld wel weg, vooral bij de settopbox van Tele2.
Dat klinkt dan meer als een slechte HDMI-kabel dan wel HDMI Handshake-issue.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1