Toon posts:

ISRA alleen COAX?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb net een klushuis gekocht en wil graag internet aanleggen via xDSL (slechte ervaringen met Ziggo, vandaar…). Het huis is uit de jaren 70 en het is een drive-in woning (woonkamer op de 1ste). Nu is er een groene kabel die uiteindelijk in de woonkamer uitkomt op een COAX aasluiting, die ook verzegeld is. Vroeger liep er een COAX kabel vanuit dit punt naar een relaisschakelaar waar een telefoonaansluiting uitkwam, alleen was dat een groot vergeeld apparaat die we daarom weggehaald hebben.

Nu heb ik gekeken op het forum om van COAX naar DSL te gaan, maar ik lees vooral dat er een ISRA punt moet zijn met telefoonaansluiting? Heb overal gezocht (kruipruimte, meterkast etc.) maar kan nergens nog een andere mogelijke ISRA kabel vinden. Dus weet nu niet echt hoe ik een DSL verbinding kan krijgen vanuit dit COAX punt, had ik die Relaisschakelaar niet moeten weghalen?

Iemand advies wat te doen? Thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 09:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
xDSL komt niet via COAX binnen. Als je zelf geen ISRA punt kan vinden, zou ik eens een provider bellen of er wel een telefoonaansluiting was in het huis. Of vraag het eens aan de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks! Toch maar eens KPN bellen dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Met jaren '70 bouw zou ik verwachten dat er ergens een varkenssnuit als hoofdaansluiting te vinden is; er is dan niet altijd een duidelijk herkenbare ISRA of lasdop te vinden.

Uiteraard kan het, zoals pacificocean al zegt, zijn dat er geen aansluiting is. Dit kun je in eerste instantie vrij makkelijk terugvinden in de netco-fpi van KPN. Wat daar aangegeven wordt betekent overigens niet dat er geen telefoon lijn is of nooit geweest is, maar alleen dat die op dit moment bij KPN niet bekend is.

Wat je als laatste nog zou kunnen doen als je zeker weet dat er een aansluiting is, is een KLIC-melding doen bij het kadaster. Hiermee vraag je informatie op die je nodig hebt bij het graven, zodat je weet waar je bekabeling in de grond kunt verwachten. Deze gegevens kun je uiteraard ook gebruiken om uit te vinden waar de hoofdaansluiting het huis binnen komt. Hou er rekening mee dat dit geld kost (19,50 rechtstreeks bij het kadaster als ik het me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik zie idd dat er een verbinding moet zijn op netco-fpi. Heb 3 varkensnuitverbindingen waarvan ik allemaal de kap heb afgehaald en de aansluiting lijken bij allen naar boven te gaan, dus dacht dat deze naar de verschillende verdiepingen gaan om op elke verdieping een tel aan te kunnen sluiten. Maar ga deze maar allemaal testen, moet dan gewoon dat een hiervan wel de ISRA aansluiting is (alle kabels zijn trouwens donker grijs, dus dat helpt ook niet in het herkennen :I )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
harry1001 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:43:
Wat je als laatste nog zou kunnen doen als je zeker weet dat er een aansluiting is, is een KLIC-melding doen bij het kadaster. Hiermee vraag je informatie op die je nodig hebt bij het graven, zodat je weet waar je bekabeling in de grond kunt verwachten. Deze gegevens kun je uiteraard ook gebruiken om uit te vinden waar de hoofdaansluiting het huis binnen komt. Hou er rekening mee dat dit geld kost (19,50 rechtstreeks bij het kadaster als ik het me goed herinner).
De monteur kan toch met bepaalde apparatuur ook de kabel opspeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RobinF schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:03:
[...]

De monteur kan toch met bepaalde apparatuur ook de kabel opspeuren?
Niet echt, soms hebben ze nog ergens een notitie staan waar die zou zitten, maar als vorige bewoners dat ding compleet weg gesloopt hebben, kom je weinig verder.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:50
Ik heb de monteurs voor Ziggo wel eens met een soort ontvanger rond zien lopen om een kabel te volgen. In de kast wordt er dan een signaal over de kabel gestuurd wat dat apparaat op kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Je kan er inderdaad een tracer aan hangen. Uit welk jaar is de woning? ISRA punt zit meestal toch in de woonkamer aan een buitenmuur, kelder, kruipruimte of meterkast. ISRA zal zelden boven zitten, omdat de kabel immers altijd uit de grond komt. Heb wel eens gezien dat hij boven zat, maar dan liep hij letterlijk langs de buitenmuur van een huis door een buis de grond in. Dat moet opvallen.

Stuur eventueel een PC + huisnummer. Soms is er wel te zien bij de specificaties van een ISRA waar deze zich moet bevinden (MTK, BG, KLDR enz.). Kan ik misschien wel even voor je nagaan in een tooltje waar ik toegang toe heb.
Pagina: 1