Scart naar Composiet voor VCR werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Om oude videobanden om te zetten naar DVD heb ik een USB grabber aangeschaft (Easycap).
Echter, als ik de videorecorder verbind (videorecorder SCART --> COMPOSIET usb grabber), geeft dit wel geluid maar het beeld is hevig flikkerend paars en groen en onmogelijk te zien.

Ik dacht dat het misschien aan de Scart-Composiet kabel lag, dus ik heb geprobeerd om de oude VCR aan te sluiten op de TV (wederom van Scart naar composiet), maar daar krijg ik hetzelfde beeld op de TV.

De Scart-->Scart aansluiting van VCR naar TV werkt echter wel prima.

Ligt dit aan de videorecorder? ...dat misschien van Scart naar composiet niet werkt voor dit oude model?

Vriendelijke groet,

Pascal

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:41
Staat de videorecorder soms ingesteld om S-VHS door te geven? Want dan wordt op de draad waar normaal composiet op staat alleen luminantie doorgegeven en het kleursignaal over (ik dacht) de draad voor rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom doe je geen scart->s-video->easycap?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even geprobeerd met een DVD-speler (scart in de DVDspeler en composiet in de TV), maar dan krijg ik hetzelfde effect.
Het lijkt me ook niet aan de kabel te liggen want ik ben gisteren nog terug geweest om de kabel te ruilen voor een nieuwe. Dit omdat ik eerst dacht dat het aan de kabel lag.

Of de videorecorder op S-VHS staat, geen idee. Het is een modelletje prehistorie. Een Aristona SB 140 wel te verstaan. Er staat PAL op de voorkant, dus ik neem aan dat dit het verzonden beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de spullen even los getest van de VCR. Dus van de DVD speler naar de usb grabber (Scart-->composiet). Dit geeft echter hetzelfde effect.

Zou het kunnen dat al de kabels van de winkel defect zijn? dit lijkt me sterk