Aankoopadvies: Netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 10:18
Omdat ik overstap van provider kan ik nu een hogere internetsnelheid halen (downloadsnelheid tot 190 Mbps volgens de Telenet technieker vs 4 Mbps hiervoor (Proximus)). De modem/router van Telenet werkt op 2.4 Ghz en 5Ghz (802.11ac). Daarom zoek ik een nieuwe PCI-e wifi 802.11ac netwerkadapter voor mijn pc. (ik heb nu de TP-Link TL-WN550G = Arteros AR5005G die max 54Mbps op 802.11g ondersteunt)

Ik zoek een?
PCI-e 802.11ac wifi netwerkadapter. Bluetooth is niet nodig.

Wat is je budget?
Het is gewoon voor internet. Dus ik dacht de goedkoopste die het ondersteunt? (= +- €30) Of zijn de iets duurdere beter? (ben niet zo geneigd er veel geld aan uit te geven, maar als één van €50 veel beter en stabieler zou zijn ben ik uiteraard ook geïnteresseerd)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 7 64-bit

Mobo: Asrock 970 Extreme 3 v2.0
Processor: AMD FX-6300
Rest is niet relevant vermoed ik.

In de pricewatch vond ik de volgende adapters:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PCE-AC51€ 33,-€ 33,-
1D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter€ 34,16€ 34,16
1Gigabyte WB867D-I€ 27,32€ 27,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 94,48

Ik zie eigenlijk voor mijn doel weinig verschil. Dus ik ben geneigd de goedkoopste (Gigabyte) te nemen. Zijn er dingen die ik over het hoofd zie of ik moet weten? Zijn deze goedkope kaarten goed? Of is duurder aangeraden?

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 10:18
De Telenettechnieker die alles kwam installeren is net weg. Op mijn pc werkt het niet (zit nu weer op de Proximus lijn die nog niet opgezegd is), op de laptops van mijn ouders werkt het wel. Volgens die Telenet technieker zou het gelegen zijn aan de netwerkkaart die te oud is (gekocht in 2008). Omdat ik toch een nieuwe ging bestellen om van het snellere internet gebruik te kunnen maken, heb ik er nu wat vaart achter gezet en de Gigabyte kaart die hierboven genoemd werd gekocht.

Wat de reviews betreft (op amazon.com en de gebruikersreviews hier op Tweakers) lijkt het gewoon een goede kaart te zijn. Echt professionele reviews zijn er volgens mij niet van, dus het is sowieso altijd wat een gok, maar bij Gigabyte en Intel (waarvan de chip op de kaart komt) heb ik toch een goed gevoel.