Snelle umlaut tips

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SASQUATXH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 15:36
Ik woon sinds enige tijd in Duitsland en, als ik met mijn vrienden chat, doe ik het zonder umlaut. Het irritante is namelijk dat ik desbetreffende toets 3-4 seconden ingedrukt moet houden, een cijfer moet kiezen uit de pop-up en soms typt mijn MacBook ook nog eens dubbele karakters, zwaar irritant.

Kent iemand een oplossing, wellicht dat ik de toets 2 keer achter elkaar kan indrukken voor een letter met umlaut, of is er een snellere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Deadalus was me voor.

[ Voor 71% gewijzigd door debom op 14-07-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:10
En dan heb ik ook een vraag. Hoe moet het voor de moderne digitale vrienden zoals moi zonder macbook? <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

HBSVDK schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:10:
En dan heb ik ook een vraag. Hoe moet het voor de moderne digitale vrienden zoals moi zonder macbook? <+:)
Als je iets anders dan OS X draait, kun je beter een topic openen in Client Software Algemeen in plaats van dit topic te kapen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02

nelizmastr

Goed wies kapot

HBSVDK schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:10:
In het land van de ramen en pinguïns kun je gewoon de toets aanslaan voor je accenten en trema's en dan de letter aantikken waar-ie boven moet staan. Typen 101 ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:06
Je kan bij input source bij toetsenbord voorkeuren US international instellen, en alle andere indelingen weghalen. Dan werkt het net zoals bij de raampjes en zuidpooldieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
DavidZH schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:29:
Je kan bij input source bij toetsenbord voorkeuren US international instellen, en alle andere indelingen weghalen. Dan werkt het net zoals bij de raampjes en zuidpooldieren.
Ik was het aan het typen, maar las nog even eerst de nieuwste reactie. Het US International keyboard!

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Pagina: 1