[FreeSCO]: timeserver probs

Pagina: 1
Acties:

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb FreeSCO draaiende als router, met 2 Win Me clients eraan. Als ik via de web control mijn timeserver wil synchen (gewoon standaard www.clock.org), dan staat de tijd op de router wel goed, maar op de clients niet. :(

Het is toch de bedoeling van die timeserver dat alle clients in het netwerk gesynched worden, zodat iedereen de juiste tijd heeft, of niet? :?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:30
Nee, alleen de router wordt gesynched. Op de winme clients moet je in dos ff

net time \\router.inet /set /yes

doen... 'k Weet niet zeker of dit goed is, maar ik werk zelf alleen met Win2K en daar moet het ietsje anders.

• mrwolf
  • Niet online
Maar wat is het nut dan? :?

Ik dacht, lekker handig, altijd de juiste tijd op alle pc's, hoef ik nooit meer om te kijken. Maar niet dus... :'(

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:30
Dan loopt je router op de goeie tijd? Lijkt me een goeie reden en dan kan je je clients weer synchen met je router.

Verwijderd

gewoon effe in opstarten zetten.

Ik neem niet aan dat je pc zodanig achter of voorloopt dat 'ie per seconde geupdate moet worden :)

• mrwolf
  • Niet online
Gemak dient de mens he :)

Nu moet ik alsnog 'handmatig' de clients synchen.. :)

In de opstart is wel een goeie...

Mijn Celeron 300 heeft nogal eens de neigin om aardig wat minuutjes achter te lopen, dus het automatisch synchen leek me ideaal :z

• mrwolf
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 15:50 schreef Wannapuf het volgende:

doen...
Damn.. dat pakt ie niet. Ik zie de router trouwens ook niet in mijn netwerkomgeving. Zal wel komen omdat ie geen Windhoos draait. |:(

Als ik het net time commando gebruik, geeft ie fout 53: kan pc niet vinden... :(

Verwijderd

Even een stomme vraag he ;)
Je hebt toch wel een fileserver draaien die ook meteeen time-server is?

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

In je gedownloade zip file zit een zip:date-w32.zip daarin zit weer een executeble waarmee je je client kunt updaten... :)

Zoek wat je niet eerder vond

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op dinsdag 26 juni 2001 15:50 schreef Wannapuf het volgende:

doen... 'k Weet niet zeker of dit goed is, maar ik werk zelf alleen met Win2K en daar moet het ietsje anders.
Moet de machine in kwestie ook gebruik maken van heet SMB protocol zodat het ook in je Windows netwerkomgeving gezien kan worden...

Zoek wat je niet eerder vond

• mrwolf
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 20:13 schreef Zarc.oh het volgende:

[..]

Moet de machine in kwestie ook gebruik maken van heet SMB protocol zodat het ook in je Windows netwerkomgeving gezien kan worden...
Pardon, SMB? Wasda? :?
Kan ik dat ook op FreeSCO draaien? En zo ja, weet iemand dan ook hoe? Ik ben namelijk een complete Linux newbie...
Pagina: 1