Het inschatten van diepte gaat anders, maar het gebeurt nog steeds, alleen veel slechter en je bent veel makkelijker te foppen. Maar met een VR bril stap je net zo goed de VR wereld binnen als met 3d zicht.
Als ik een bal naar iemand gooi die niet 3d zicht heeft grijpt hij ook. Welk sneller mis. Maar hij heeft wel geleerd dat er iets op hem afkomt en dat hij zichzelf moet beschermen. Als die een VR bril opzet en hij ziet die bal op hem afkomen grijpt hij dus ook om zich heen, want hij ziet hetzelfde gebeuren als in de realiteit.
Je hebt gewoon geleerd dat er diepte is, wat het is weet je niet echt. Maar je gebruikt wel je ervaring en observaties om dat te zien. Mensen zonder diepte zicht pakken ook kopjes van tafel, fietsen en zien die auto op zich af komen. Het is wat krakkemikkiger kan ik uit eigen ervaring vertellen. Maar het werkt wel.
Als je dus zo een bril opzet, dan is dat gewoon de 'normale werkelijkheid'. Je mist geen 3d, want je kent dat niet. En dus is die VR bril ongeveer even immersed.
Die 3dbril voor TV, dat heeft inderdaad geen nut. Dat voegt niks toe. Heb het voor mijn operatie vaak genoeg geprobeerd. (Wel alleen pasive, nooit de gelegenheid gehad tot active... dat schijnt bij sommigen namelijk wel 3d zicht op te roepen die dat normaal niet zien.)
VR daarentegen werkt absoluut wel. Omdat 3d daar slechts een onderdeel van is.
[
Voor 5% gewijzigd door
ArthurMorgan op 14-07-2016 13:22
]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.