Beste Tweakers, graag jullie hulp en kennis. Voor mij en mijn gamende vriendin zoek ik naar de beste samenstelling voor onze nieuwe gamedesktop. Onze huidige begint nu echt alleen maar geschikt te zijn als 'thuiswerkplek'.....
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en aangezien er hier veel gegamed wordt (door verouderde desktop vooral op consoles), mag het geheel wel een aantal jaar mee kunnen (zeker 3..).
Wat mag het systeem gaan kosten?
ca 1500 euro/1700 hooguit (best redelijk budget toch?), maar het liefst met een bij de specs passend beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis en toetsenbord, audio (speakers)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU GTX 1070, 500 GB SSd?, verder hopelijk een goed gebalanceerd geheel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
GTX 1070 zou wel fijn zijn, mijn inschatting is ook dat deze voorlopig wel goed qua performance blijft en zo wel een aantal jaar mee kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik ben niet van plan om het geheel zelf in elkaar te zetten, de laatste desktop die ik zelf in elkaar heb geknutseld was een pentium 3. Vanwege kostenbesparing wil ik de PC wel zelf samenstellen en laten assembleren bij bijvoorbeeld afuture oid
Ga je overklokken?
niet direct, dus is geen echte wens
Wat verwacht je van ons?[i]
Games, en voorlopig op een ultra óf high setting. Ook interesse in VR vandaar mijn wens voor een GPU GTX 1070? Mijn kennis van hardware is niet erg up to date meer (37 jaar
, maar wel fanatiek gamer. Qua beeldschermen vind ik het ook best lastig, al voor 4k gaan of gewoon een goeie 1080P. Kortom hopelijk kunnen jullie helpen om tot een mooi lijstje te komen, waar wij de komende jaren goed mee vooruit komen...
Bijgaand mijn eerste lijstje, mede geinspireerd op eerder posts hier. Er zitten vast wat onlogische keuzes in en is wellicht wat overdone/priced. Graag jullie mening!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en aangezien er hier veel gegamed wordt (door verouderde desktop vooral op consoles), mag het geheel wel een aantal jaar mee kunnen (zeker 3..).
Wat mag het systeem gaan kosten?
ca 1500 euro/1700 hooguit (best redelijk budget toch?), maar het liefst met een bij de specs passend beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis en toetsenbord, audio (speakers)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU GTX 1070, 500 GB SSd?, verder hopelijk een goed gebalanceerd geheel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
GTX 1070 zou wel fijn zijn, mijn inschatting is ook dat deze voorlopig wel goed qua performance blijft en zo wel een aantal jaar mee kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik ben niet van plan om het geheel zelf in elkaar te zetten, de laatste desktop die ik zelf in elkaar heb geknutseld was een pentium 3. Vanwege kostenbesparing wil ik de PC wel zelf samenstellen en laten assembleren bij bijvoorbeeld afuture oid
Ga je overklokken?
niet direct, dus is geen echte wens
Wat verwacht je van ons?[i]
Games, en voorlopig op een ultra óf high setting. Ook interesse in VR vandaar mijn wens voor een GPU GTX 1070? Mijn kennis van hardware is niet erg up to date meer (37 jaar
Bijgaand mijn eerste lijstje, mede geinspireerd op eerder posts hier. Er zitten vast wat onlogische keuzes in en is wellicht wat overdone/priced. Graag jullie mening!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 181,50 | € 181,50 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 149,89 | € 149,89 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 520,60 | € 520,60 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 148,90 | € 148,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.241,74 | |
[ Voor 44% gewijzigd door weezerton op 13-07-2016 22:54 ]