Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bale_of_cotton
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-02 13:24
Goedenavond,

Sinds een aantal maanden heeft mijn moeder de Philips 40PFK6510/12. Echt een fantastisch apparaat maar wel wat buggy qua software. Hij draait op de laatste softwareupdate.

Waar ik een probleem mee heb is het volgende:
De afstandsbediening functioneert niet meer via infrarood maar (volgens mij) via Bluetooth.

Nou werkt sinds twee weken de afstandsbediening niet meer naar behoren. Via de aan/uit joystick op de achterkant van de TV kun je de afstandsbediening overnieuw koppelen.
Als dit koppel proces succesvol verloopt, dan werkt de afstandsbediening weer een tijdje. Maar snel daarna houdt het weer op.

Wat ik verder heb gedaan:
- Batterijen vervangen;
- Wifi router (staat aan de andere kant van de muur) uitgezet;
- Trafo's die dichtbij staan stroomloos gemaakt (ivm straling? 8)7 );
- Stekkerdozen vervangen;
- Gegoogled naar ''remote'' en ''afstandsbediening'' issues icm het typenummer.

Ik ben een beetje ten einde raad. De handleiding biedt ook geen oplossing behalve contact opnemen met Philips. Dit heb ik nog niet gedaan.

Mocht er iemand zijn, met een soortgelijke TV en een soortgelijk probleem, heb je een oplossing?
Dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.
Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Philips TP Vision heeft een bedenkelijke reputatie wat betreft de software die ze op hun toestellen draaien. Het buggy zijn daarvan is vrij gebruikelijk. Ik zou toch eerst proberen of de support afdeling iets voor je kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
bale_of_cotton schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:54:
Ik ben een beetje ten einde raad. De handleiding biedt ook geen oplossing behalve contact opnemen met Philips. Dit heb ik nog niet gedaan.
Daar ligt het antwoord dan.

Mocht garantie nodig zijn, is het wel zo handig dit via de verkoper te regelen. Die is immers verantwoordelijk voor het leveren van garantie, niet de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonEs|IA
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-07-2016
Beste Stephan,

Ik heb precies hetzelfde probleem met dezelfde TV bij mijn vader. Ik heb alle acties, die jij hebt gedaan, eveneens uitgevoerd en ik heb de TV van de laatste versie software voorzien. Ook dit heeft niet geholpen.

Ik zal net al jij blijven puzzelen en zoeken naar een oplossing. Als ik een oplossing heb, laat ik het je weten. Ik hoop ook dat jij mij dat wil laten weten als jij een oplossing hebt.

Groet, Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bale_of_cotton
TonEs schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:38:
Beste Stephan,

Ik heb precies hetzelfde probleem met dezelfde TV bij mijn vader. Ik heb alle acties, die jij hebt gedaan, eveneens uitgevoerd en ik heb de TV van de laatste versie software voorzien. Ook dit heeft niet geholpen.

Ik zal net al jij blijven puzzelen en zoeken naar een oplossing. Als ik een oplossing heb, laat ik het je weten. Ik hoop ook dat jij mij dat wil laten weten als jij een oplossing hebt.

Groet, Ton
Hoi Ton,

Ik heb vanavond de tijd handmatig ingesteld. Hij stond op automatisch en gaf een tijd aan die 2 uur vroeger was.
Voor nu lijken de problemen over.

Kijken hoelang het duurt...

Groet,
Stephan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:46
Wat je ook nog kan proberen ivm afstandsbediening problemen is om de pairing table van de remote te clearen en/of die van de TV te clearen.

Clearen van de table van de remote kan normaalgezien als je NUL + MUTE + ViewMode tegelijk indrukt. Maar ik zie dat jouw remote een iets andere variant is qua layout (Philips heeft tegenwoordig een aantal licht verschillende remote layouts...). Dan zou het ipv ViewMode 1 van de bovenste knoppen moeten zijn, misschien FastForward. Mogelijks staat dit ook in de Help sectie van de TV. Hierna moet je terug pairen via de joystick.

Clearen van de table van de TV zelf kan je in het Service Alignment Menu. Wel voorzichtig zijn als je daarin gaat dingen veranderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bale_of_cotton
Inmiddels is het probleem helemaal opgelost.
De tijd handmatig instellen gaf eerst de oplossing(deze stond op auto en was dan 2 uur te vroeg) totdat er afgelopen weekend een software update beschikbaar was.
Hierdoor is de tijd niet meer handmatig in te stellen maar staat deze automatisch goed.

De afstandsbediening werkt weer naar behoren. Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1