Lag bij screen capture

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14
Mijn vraag
Ben ik weer met een nieuw probleem, voor nu het laatste waar ik last van ondervind en niet op uitkom.

Mijn Windows geeft enorme lag zodra een programma het beeld opneemt, denk hierbij aan Skype Desktop Sharing, Teamviewer, XSplit Screen Capture (niet de game capture en andere game capture programma's ook niet) het is alleen maar bij programma's die echt je hele monitor recorden.

Het scherm begint te haperen en zodra ik op een 'Windows 10' onderdeel hover (leg ik later nog meer uit) loopt heel het beeld vast totdat ik, zonder dat ik het kan zien, m'n muis er vanaf haal. 'Legacy Windows' programma's hebben hier geen last van, al blijft het scherm wel soms haperen. Expres tussen aanhalingstekens, je snapt wel wat ik bedoel. Het Windows 10 controlepaneel bijvoorbeeld loopt vast, maar het normale 'legacy' windows controle paneel niet.

Dit gebeurt bij Skype Scherm delen als ik dan over een iets hover:
https://drive.google.com/...G7XpLpV9asZE03ZjhsYlFRY28

Zoals je ziet freezed het scherm op de muis na.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Legitieme Windows 10 Pro 64bit
Intel Core i7 4770K
MSI GTX 970 Gaming 4G
MSI Z97 Gaming 5
16GB DDR3 Kingston HyperX
Crucial MX200 240GB
WD Red 1TB
WD Blue 2TB
Cooler Master B500

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herinstallatie
Nvidia Driver reinstall
Gekeken naar Hardware Interruptions, niet wijzer op geworden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
sfc /scannow vond een aantal problemen, zijn inmiddels opgelost maar hebben niks toegevoegd aan dit probleem. Ging om opencl.dll, dit is gefixt.

Helaas loopt mijn scherm bij het gebruik van een screen capture nog steeds vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 22:51
Check eens de manier van coderen tijdens het capturen.

Volledige h.264 encodering tijdens het capturen is een zware intensieve taak voor de processor.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Snowwie schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:40:
Check eens de manier van coderen tijdens het capturen.

Volledige h.264 encodering tijdens het capturen is een zware intensieve taak voor de processor.
Is het ook niet, het is zo dat bijvoorbeeld op Skype scherm delen dit gebeurt:

Je deelt monitor 1, als je start aanklikt lagt heel m'n pc en freezed zelfs als het erg is zoals ik al aangaf. Maar als je tijdens het scherm delen van monitor 1, op monitor 2 start opent, is er niks aan de hand en hapert het alleen een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Toch maar m'n videokaart eruit gehaald en een oude kaart (AMD Radeon HD 6570) erin gedaan, nogmaals getest en heb dit keer geen last van freezes. M'n GTX 970 is dus stervende. Momenteel retour gestuurd want heb nog garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Je kunt beter uncompressed capturen dan on the fly coderen. Wel zorgen voor snelle media ( 3 hdd's in raid 0 of een ssd )

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Snowwie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:54:
Je kunt beter uncompressed capturen dan on the fly coderen. Wel zorgen voor snelle media ( 3 hdd's in raid 0 of een ssd )
Voor het echt recorden van m'n games gebruik ik Shadowplay, maar zodra ik bijvoorbeeld in OBS een screen region wil selecteren crasht en freezed alles. Dit is dus alleen bij het capturen van heel je scherm (of gedeeltes ervan). Als je een game captured of een window, dan pakt hij het proces ipv je scherm zelf. Dan heb je nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb positieve ervaringen met Bandicam. Dat capture programma maakt het opnemen van een regio op het scherm erg eenvoudig.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Snowwie schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 00:40:
Ik heb positieve ervaringen met Bandicam. Dat capture programma maakt het opnemen van een regio op het scherm erg eenvoudig.
Nogmaals, dit probleem is hardware related, niet met de software uiteindelijk. Ik legde alleen de gevolgen bij software uit door het hardware probleem.
Pagina: 1