Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:41

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Topicstarter
Om mijn netwerk stabiliteit / snelheid / bereik te vergroten heb ik onlangs een Netgear r7000 router gekocht.
Het is de bedoeling dat mijn Ziggo modem (Technicolor TC7200U) in bridge mode moet gaan functioneren zodat ik de volledige functionaliteit van de nieuwe router kan gebruiken.

Het probleem is dat de r7000 de internet verbinding niet pakt. Na diverse resets en restarts blijft de WAN connectie leeg; wat ik al geprobeerd heb:

- ziggo modem opnieuw opstarten (regelmatig)
- ziggo modem resetten (regelmatig)
- monteur ziggo heeft bevestigd dat de modem oké is, maar vertelde mij wel dat mijn router niet geschikt is voor bridge mode met de technicolor?
- r7000 gereset
- r7000 gereboot
- r7000 geprobeerd DNS servers in te stellen van ziggo (212.54.... enz)

De ziggo modem bridge mode werkt wel; ik ben nu als enige client verbonden en heb een extern ip gekregen.

Hebben jullie suggesties waar het aan kan liggen? Of zie ik iets over het hoofd?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Beste antwoord (via Bensjero op 01-08-2016 20:02)

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Zoals EricDH aangeeft bind de ziggo modem router in bridge zich aan het eerste apparaat wat hij ziet nadat hij opstart.

Om dit op te lossen, stekker (stroom) van je ziggo modem router er uit + netgear er uit.
wacht ca 10 sec
Controleer of je 1 lan kabel hebt van LAN poort 1 van je ziggo router, naar je WAN poort van je netgear router. Dit mag niet via een switch gaan, moet rechtstreeks.
OOk mag er verder niets op je ziggo modem router zijn aangesloten (behalve de telefoon als je die hebt). (LAN poorten 2,3,4 moeten dus leeg zijn)

Ziggo modem router stekker er weer in
Netgear router stekker er weer in.

Controleer of de netgear staat ingesteld in router modus en ingesteld staat dat hij zijn WAN ip via DHCP krijgt. (verder hoef je niets in te vullen, geen mac adres of iets anders)

Was dat niet zo dan evt nog maals alles opnieuw aanzetten en het zou moeten werken.

In mijn ervaring is het zo als je de stroom van je ziggo modem router af haalt, ander apparaat aan sluit en weer opstart, dat het (zodra alle lampjes op je modem router weer branden en dus ook je telefoon het weer doet) direct werkt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:16
Heb je de ziggorouter verbonden naar de gele WAN poort van je R7000?
Internet Setup Wizard doorlopen ?
Ziggo topic door gelezen/gezocht? (Ik denk dat je beter daar je vraag kan stellen)

Je R7000 niet in bridge modus zetten!

Ik heb gelukkig geen Ziggo meer, wat mij vroeger wel eens heeft geholpen:
Beide routers van het stroomnet halen, eerst de stroomstekker van de ziggorouter er in daarna je R7000 router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stjin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 15:45
Ik heb hier dezelfde router, en ook een technicolor modem van Ziggo.
Hier werkt alles perfect, maar ook wij hebben problemen gehad in het begin met het verkrijgen van ons extern IP op de router.

Zoals Kmichael als zegt, controleer of de kabel in de WAN poort zit en speur een beetje rond op zoek naar je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Topicstarter
kmichael schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:54:
Heb je de ziggorouter verbonden naar de gele WAN poort van je R7000?
Internet Setup Wizard doorlopen ?
Ziggo topic door gelezen/gezocht? (Ik denk dat je beter daar je vraag kan stellen)

Je R7000 niet in bridge modus zetten!
De modem is idd verbonden met de gele wan poort van de r7000.
De r7000 staat niet in bridge modus, de technicolor router staat in bridge modus.
Ik heb inderdaad de internet setup wizard doorlopen, de router vindt geen internet. Daarna kun je als mogelijkheid nog het MAC van de modem invullen, maar dat had ook geen resultaat.
StijnvandeWater schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:55:
Ik heb hier dezelfde router, en ook een technicolor modem van Ziggo.
Hier werkt alles perfect, maar ook wij hebben problemen gehad in het begin met het verkrijgen van ons extern IP op de router.
Hoe heb jij het destijds opgelost? Ik heb al uren besteed aan het aan en uitzetten van de modem / router en de r7000 meerdere malen gereset. Heb je nog dingen apart moeten instellen op de r7000?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stjin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 15:45
JensinatoR schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:05:
[...]

Hoe heb jij het destijds opgelost? Ik heb al uren besteed aan het aan en uitzetten van de modem / router en de r7000 meerdere malen gereset. Heb je nog dingen apart moeten instellen op de r7000?
Ik heb Ziggo gevraagd mijn modem nogmaals te resetten en de bridge mode te activeren, zodra ik op mijn client (pc/laptop) een extern IP kreeg heb ik de router gereset met een paperclip en gewoon aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:16
Vroeger duurde het even voordat Ziggo een nieuwe IP uitdeelt, of dit nog steeds zo is weet ik niet...

Misschien is het een idee om aan je buren of vrienden / familie te vragen of je even je R7000 mag aansluiten op hun router om te kijken of je een IP krijgt op je WAN poort.

(router vrienden) vanaf LAN poort >> WAN poort (op je router) even inloggen met je telefoon of PC die je aangesloten hebt op je R7000, kijken of de WAN een IP heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Topicstarter
StijnvandeWater schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:18:
[...]

Ik heb Ziggo gevraagd mijn modem nogmaals te resetten en de bridge mode te activeren, zodra ik op mijn client (pc/laptop) een extern IP kreeg heb ik de router gereset met een paperclip en gewoon aangesloten.
Dit heb ik idd ook al gedaan, en op mijn laptop kreeg ik keurig een extern ip. Daarna de r7000 er aan gehangen, maar helaas.
kmichael schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:03:
Vroeger duurde het even voordat Ziggo een nieuwe IP uitdeelt, of dit nog steeds zo is weet ik niet...

Misschien is het een idee om aan je buren of vrienden / familie te vragen of je even je R7000 mag aansluiten op hun router om te kijken of je een IP krijgt op je WAN poort.

(router vrienden) vanaf LAN poort >> WAN poort (op je router) even inloggen met je telefoon of PC die je aangesloten hebt op je R7000, kijken of de WAN een IP heeft gekregen.
Ik zal dit zeker even proberen als het probleem zich blijft voordoen.

Ik heb alleen de komende tijd geen tijd om hiermee bezig te zijn, mijn vakantie is voor de boeg! Ik update hier wel even wanneer ik weer ga proberen het zaakje aan te slingeren.

Bedankt voor de hulp tot dusver _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:04
Hou er rekening mee dat het ziggo modem zich "vastklampt" aan het eerste apparaat wat hij ziet bij opstarten. Dus zorg ervoor dat je het ziggo modem reset met de r7000 er aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
EricDH schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:34:
Hou er rekening mee dat het ziggo modem zich "vastklampt" aan het eerste apparaat wat hij ziet bij opstarten. Dus zorg ervoor dat je het ziggo modem reset met de r7000 er aan vast.
Dit dus en dan nog kan het even duren (geen uren, maar zeker 10minuten)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Zoals EricDH aangeeft bind de ziggo modem router in bridge zich aan het eerste apparaat wat hij ziet nadat hij opstart.

Om dit op te lossen, stekker (stroom) van je ziggo modem router er uit + netgear er uit.
wacht ca 10 sec
Controleer of je 1 lan kabel hebt van LAN poort 1 van je ziggo router, naar je WAN poort van je netgear router. Dit mag niet via een switch gaan, moet rechtstreeks.
OOk mag er verder niets op je ziggo modem router zijn aangesloten (behalve de telefoon als je die hebt). (LAN poorten 2,3,4 moeten dus leeg zijn)

Ziggo modem router stekker er weer in
Netgear router stekker er weer in.

Controleer of de netgear staat ingesteld in router modus en ingesteld staat dat hij zijn WAN ip via DHCP krijgt. (verder hoef je niets in te vullen, geen mac adres of iets anders)

Was dat niet zo dan evt nog maals alles opnieuw aanzetten en het zou moeten werken.

In mijn ervaring is het zo als je de stroom van je ziggo modem router af haalt, ander apparaat aan sluit en weer opstart, dat het (zodra alle lampjes op je modem router weer branden en dus ook je telefoon het weer doet) direct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Topicstarter
Inmiddels terug van vakantie, en alle tips nog even met geduld nagelopen. En... hij doet het _/-\o_

Bedankt voor de hulp, ik zal t beste antwoord markeren, maar iedereen heeft goede raad gegeven. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1928
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09-2024
(monteur ziggo heeft bevestigd dat de modem oké is, maar vertelde mij wel dat mijn router niet geschikt is voor bridge mode met de technicolor?)

ik heb nu het zelfde setje als jou.

wat deze monteur zegt klopt deels ik heb veel problemen gehad met de software van Netgear
het modem van ziggo ziet de router soms ook als modem aan.
het kan weken goed gaan en dan heb je dit probleem weer.
een korte reset (Ziggo modem) van 10 sec was bij mij tekort, minimaal 1Min werkte dit wel bij mij.

met een Ubee modem is het helemaal een ramp. blijk helemaal niet goed samen te werken.
DD-WRT was voor mij de oplossing geen problemen meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Topicstarter
Ik moet inderdaad nog ondervinden of de setup nu stabiel is. Ik heb al wel gemerkt dat de r7000 stukken sneller aanvoeld op aparaten dan de technicolor modem.

Ik heb even snel gekeken tussen de supported devices van dd-wrt, maar zag de netgear r7000 daar niet tussen staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1928
http://www.myopenrouter.c...ng-mod-updated-06-27-2016

DD-WRT werk goed bij mij met Freenas & Owncloud Plex server erachter.

Die minimale reset van 1 min zou ik onthouden met een plakker op je modem kan je het niet meer vergeten .

10 sec is beslist tekort .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Topicstarter
Even voor de volledigheid van dit Topic;

Ik draai nu al een tijdje probleemloos met deze setup:
- Ziggo Technicolor in bridge
- R7000 als router

Verdere apparatuur:
- Syno DS216+ (bereikbaar van buitenaf)
- 2x iPhone 6
- 2x laptop
- Vaste PC.
- AppleTV

Geeft geen kick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charley8900
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Vraagje:

Als ik de Technicolor modem reset is mijn wifi weer aan. Staat dit modem nu wel in bridge? Aan welke instellingen kan ik dat zien?

Is vorige week door Ziggo in bridge gezet, maar er schijnen wat problemen mee te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:12
Controleer het IP-adres wat je krijgt op eerste device achter de modem. Als dat een privaat IP is (zie RFC1918), dan staat hij nog NAT te doen. Is het een publiek IP, dan staat het in bridge mode.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Topicstarter
Charley8900 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:45:
Vraagje:

Als ik de Technicolor modem reset is mijn wifi weer aan. Staat dit modem nu wel in bridge? Aan welke instellingen kan ik dat zien?

Is vorige week door Ziggo in bridge gezet, maar er schijnen wat problemen mee te zijn...
Na een reset staat de modem niet meer in bridge. Wat ziggo doet als ze jou modem in bridge zetten, is enkel op jou lokale modem een instelling veranderen. Daardoor is de modem na een reset helemaal terug hoe je die gekregen hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Bensjero op 07-10-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook vandaag de Ziggo modem/router (Cisco EPC3928 in dit geval) in Bridge laten zetten.
Daarna met geen mogelijkheid meer internet kunnen krijgen via mijn Nighthawk R7000.
Heb veel geprobeerd, maar niks werkte.

Daarna maar eens een reset uitgevoerd op het Cisco modem.
Zo waar hadden we ineens weer een Wifi signaal uit dit modem; iets wat nou net niet de bedoeling was.

Weer met Ziggo gebeld. Bij een modem reset, reset je de Bridge modus ook.
Weer terug bij af. Begreep echter dat er problemen zijn bij Ziggo met deze modus.

Volgende week nog maar eens proberen.

Erg frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Topicstarter
Je moet erg veel geduld hebben met deze setup. Het schijnt dat het een tijdje duurt voordat je een nieuw ip krijgt voor de r7000.

Als je een paar posts omhoog kijkt naar het germarkeerde antwoord, dan zie je hoe t moet. Reset de ziggo modem en de r7000, zet de ziggo in bridge, lankabel in de wan poort, en een half uur afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info, Ziggo heeft nog steeds een storing waardoor ze modems niet in Bridge Modus kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb ook sinds twee weken de Ziggo/UPC Technicolor modem met een Netgear R7000 router. Duurde ook even voordat er verbinding was maar werkt sindsdien wel.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Topicstarter
wim1928 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:33:
(monteur ziggo heeft bevestigd dat de modem oké is, maar vertelde mij wel dat mijn router niet geschikt is voor bridge mode met de technicolor?)

ik heb nu het zelfde setje als jou.

wat deze monteur zegt klopt deels ik heb veel problemen gehad met de software van Netgear
het modem van ziggo ziet de router soms ook als modem aan.
het kan weken goed gaan en dan heb je dit probleem weer.
een korte reset (Ziggo modem) van 10 sec was bij mij tekort, minimaal 1Min werkte dit wel bij mij.

met een Ubee modem is het helemaal een ramp. blijk helemaal niet goed samen te werken.
DD-WRT was voor mij de oplossing geen problemen meer gehad
Mijn r7000 is er gister weer uitgeklapt. Gisteren nog wel wat geprobeerd met resetten van beide modems, en een flinke dosis geduld, maar ik was genoodzaakt om de ziggo modem weer als router te gebruiken ;w :(

Ik ga vanavond weer kijken of het setje weer aan de praat wil. Ik snap alleen niet waarom het nu ineens niet meer werkt, heeft ziggo mij misschien een nieuw ip gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1928
ik zelf heb nooit meer problemen gehad ...

begin bij het begin .... je schrijft je modem staat weer in de router stand ..MOOI.

koppel alles los en reset je modem MINIMAAL 1 minute wat ik al had geschreven in Augustus ,
en sluit je modem weer aan
en voel of de koppelingen van de draad (is deze draad nog goed????) naar het Ziggo verdeelblokje nog goed vast zitten sluit je pc weer bedraad aan . dit moet nu weer werken met internet

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Topicstarter
Inmiddels is het probleem weer opgelost.
Ik kreeg de Ziggo modem niet meer in bridge. Oorzaak: mijn telefoon van de zaak (waar ik nooit iets mee doe thuis) had toevallig nog een oude netwerk config, en maakte dus verbinding met de modem i.p.v. dat de r7000 het signaal oppakte. |:(

Tis weer geregeld :+
Pagina: 1