Vraag

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-11 19:15
Ik heb vandaag een GoPro Session aangeschaft. Deze gedraagt zich alleen een beetje vreemd. Zodra ik in het menu zit dan valt de gopro zo ineens uit en gaat een paar seconden later weer aan.

Een filmpje (vanaf 01:00) YouTube: Gopro weird

Wat te doen? Lijkt me niet een normaal gedrag? Anders ruil ik hem gewoon om.

[ Voor 12% gewijzigd door sweebee op 13-07-2016 20:00 ]

Alle reacties

• sweebee
Had nog een ander SD kaartje en nu werkt die goed.

Had er een Sandisk Ultra 32GB erbij gekocht en daarmee doet die vreemd.

Druk ik er een merkloze 8gb in (SOS solutions die bij raspberry pi zat). Dan doet die prima.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:58

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ergo, GoPro heeft ruzie met het kaartje. Al in de gopro geformatteerd?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• sweebee
Even geformatteerd met de gopro, maar geen verschil. Blijft bij opstarten ook regelmatig hangen op "BUSY".

Denk dat ik gewoon een andere SD kaart moet hebben.

Verwijderd

Oud topic maar ik haal het toch maar boven want had identiek dezelfde issues met mijn GoPro Hero4 Session in combinatie met een Sandisk Ultra 32GB kaartje.

Vaak wou deze niet opstarten of duurde het zeer lang. Ook kreeg ik soms “busy” op het display en kon ik niet verder dan dat. Of soms verscheen er niets op het display maar sprong deze ook niet aan en werd de camera ook warm dus duidelijk wel actief. Had al verschillende opnamen gemist hierdoor. Het gebeurde zelfs dat de camera alles correct aangaf maar bij thuiskomst dan de files nergens op de kaart terug te vinden warden. Ik stond op het punt deze op te sturen voor garantie.

Oplossing bleek ander geheugenkaartje te gebruiken. Met een Sandisk Extreme 64GB heb ik nooit geen issues meer gehad. GoPro reageert altijd nu en nooit geen opnamen meer verloren.

Bevestiging: http://www.goprofanatics....-sandisk-ultra-chips.html