Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymobiel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-07 22:35
Hallo allemaal,

Ik ga een nieuwe computer kopen in september maar deze komt op mijn kamer te staan waar geen ethernet kabel is, dus moet een goede wifi ontvangst krijgen. Op dit moment gebruik ik een B-Box 3 van Proximus als modem (11 mb/s op ethernet kabel). In mijn kamer is het signaal niet sterk genoeg in mijn ogen. Mijn vader kijkt vaak naar voetbal streams dus moet de router het wifi signaal goed kunnen verdelen tussen mijn pc en mijn vader zijn ipad of pc. Op dit moment valt mijn oog op de ASUS RT-AC3200 Tri-band Gbit Router maar deze is misschien iets te duur (269 euro). Ik ken vrij weinig van netwerken, maar ik wil altijd iets bijleren. :)
Zelf had ik ook gedacht aan ASUS PCE-AC68 wifi adapter om de ontvangst zo goed mogelijk te maken.

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als je bereid bent om 270 euro uit te geven, kan je dat beter doen aan iemand die een kabel voor je aanlegt, dan aan een veel te dure router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymobiel
Ik heb op de eerste verdieping een aansluiting voor de telefoonlijn (beneden komt het internet uit zo een soort gelijke stekker). Kan ik van daar een kabel trekken, wat heb ik daarvoor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:07
barrymobiel schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:46:
Ik heb op de eerste verdieping een aansluiting voor de telefoonlijn (beneden komt het internet uit zo een soort gelijke stekker). Kan ik van daar een kabel trekken, wat heb ik daarvoor nodig?
waar komt deze kabel beneden toe?
Hangt er allemaal vanaf wat voor kabel het is. Het gebeurt wel eens dat elektriciens een 8 aderige utp-kabel inbouwen voor telefoonlijnen. Telefoonstekkers omwisselen voor een (inbouw-)contactpunt voor RJ45 en deze kabel verbinden met een lanpoort op je router. Als het maar een 4 aderige is zou het in theorie ook moeten werken aan verminderde snelheid. Of de kabel vervangen door een goede kabel.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:56
Kabel is altijd heel veel stabieler, zuiniger en sneller als wifi. Mocht die telefoonaansluiting niet geschikt zijn (netwerkconnector heeft 8 pinnetjes) maar de kabel wel door een pvc buis lopen dan is het redelijk eenvoudig om daar alsnog een geschikte UTP kabel door te trekken. Benodigdheden: utp cat5e of cat6 kabel, wanddozen en 2 patchkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymobiel
http://postimg.org/gallery/3756zp5uq/

De eerste 2 zijn foto's van de internetconnectie beneden. De laatste foto is de stekker voor boven. Heb ik boven dan een router nodig of kan ik een rechtstreekse kabel trekken?
Alvast bedankt!

[ Voor 31% gewijzigd door barrymobiel op 14-07-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymobiel
Heb ik dan ook een modem nodig in mijn kamer? Beneden is de stekker een dsl splitter met denk ik een RJ11 erin en die is rechtstreeks verbonden met mijn b-box3 modem.
Pagina: 1