Upgrade videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:31

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Ik zoek een?
Kort en simpel: Een videokaart

Wat is je budget?
Bang-for-buck vind ik het belangrijkste. Als ik zo naar potentiele videokaarten kijk, lijkt mij een budget van zo'n €300,- wel gerechtvaardigd.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren... Wél denk ik dat het één van deze drie moet worden:
- RX 480
- GTX 970
- GTX 1060

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige systeem, maar het wordt echt tijd dat de vertrouwde 560 Ti's vervangen worden.

Mogelijk zal de kaart in de toekomst in SLI / CF gaan draaien, zoals ik met mijn 560 Ti's ook heb gedaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI Z77A-GD65€ 0,-€ 0,-
2Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5€ 0,-€ 0,-
3Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 119,95€ 359,85
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 324,66€ 324,66
1Logitech G510 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance M60€ 0,-€ 0,-
1Razer Goliathus Extended Speed Edition€ 0,-€ 0,-
1Corsair Dominator CMP16GX3M4X1866C9€ 297,-€ 297,-
1Samsung Series 5 UE22D5000€ 0,-€ 0,-
1Corsair RM750€ 129,91€ 129,91
1Samsung 830 series 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.111,42

Gebruik:
- Huis, tuin & keuken
- Gamen op 1440p (CS:S, CS:GO, Total War, AoE 2 HD etc.) Niet heel bijzonder dus...
- Diverse CAD-programma's waaronder AutoDesk Civil 3D. Het is wel van belang dat goed ondersteund wordt, maar een CAD-gpu lijkt me ook niet noodzakelijk.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
Zover ik heb gelezen is de GTX 1060 sneller dan een 980, zou dus altijd daar voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Een nieuwe GTX970 kopen lijkt mij zonde omdat het toch 'oude' techniek is.
De GTX1060 lijkt er op sneller te zijn dan de RX480, ook duurder en waarschijnlijk niet snel te vinden binnen jouw budget.
De RX480 is al uit, te verkrijgen binnen budget en niet veel langzamer. Custom kaarten komen binnenkort op de markt.

Ik heb een voorkeur voor AMD dus raad de RX480 aan, met in het bijzonder de Sapphire Radeon RX480 Nitro 8GB.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-09 22:16
Ik zou zeker aanraden te wachten op de benchmarks van de GTX 1060. Het zal nog wel even duren voordat hij daadwerkelijk arriveert hier in Nederland, maar daarmee komen vernieuwe koelers, nieuwe prestaties en andere features die je echt waar voor je geld geven.

Dan is er ook nog de optie om een RX 480 te nemen, maar die hebben nog geen aftermarket coolers, en dat standaard ding dat AMD erop heeft gegooid zou voor mij geen optie zijn in verband met hitte op de kaart en het vliegtuig symfonie dat er vanaf komt. Aftermarket coolers zouden niet lang moeten duren, maar kan zelfs nog zo lang duren tot de 1060 hier al is.

Wil je snel een kaart hebben, dan is een 970 een super keuze. Fantastische kaart en zeer goed beschikbaar. Je betaalt dan wel voor een generatie die nu wordt vervangen.

Either way, allemaal goede keuzes, even kijken hoe lang je wil wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Freaky Maus schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:04:
Een nieuwe GTX970 kopen lijkt mij zonde omdat het toch 'oude' techniek is.
De GTX1060 lijkt er op sneller te zijn dan de RX480, ook duurder en waarschijnlijk niet snel te vinden binnen jouw budget.
De RX480 is al uit, te verkrijgen binnen budget en niet veel langzamer. Custom kaarten komen binnenkort op de markt.

Ik heb een voorkeur voor AMD dus raad de RX480 aan, met in het bijzonder de Sapphire Radeon RX480 Nitro 8GB.
Zoals ik in de OP zei gaat het mij vooral om Bang-for-buck. Als dit betekent dat een GTX1060 beter is dan een RX480 en de meerpijs waard is zal ik dat zeker overwegen!
FramesPerSecond schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:24:
Ik zou zeker aanraden te wachten op de benchmarks van de GTX 1060. Het zal nog wel even duren voordat hij daadwerkelijk arriveert hier in Nederland, maar daarmee komen vernieuwe koelers, nieuwe prestaties en andere features die je echt waar voor je geld geven.

Dan is er ook nog de optie om een RX 480 te nemen, maar die hebben nog geen aftermarket coolers, en dat standaard ding dat AMD erop heeft gegooid zou voor mij geen optie zijn in verband met hitte op de kaart en het vliegtuig symfonie dat er vanaf komt. Aftermarket coolers zouden niet lang moeten duren, maar kan zelfs nog zo lang duren tot de 1060 hier al is.

Wil je snel een kaart hebben, dan is een 970 een super keuze. Fantastische kaart en zeer goed beschikbaar. Je betaalt dan wel voor een generatie die nu wordt vervangen.

Either way, allemaal goede keuzes, even kijken hoe lang je wil wachten.
Welke videokaart ik ook kies. Het zal er altijd eentje zijn met een aftermarket koeler. Die van de RX480 worden eind juli (correct me if I'm wrong) verwacht.

Verder heeft het allemaal niet heel veel haast, maar mijn voorkeur heeft om 'm binnen een maand of twee te bestellen.

Als ik het zo lees lijkt mij in dat geval 't beste om te wachten tot de benchmarks van de GTX1060 om vervolgens een keuze te maken tussen deze en de RX480. Nu maar hopen dat dit allemaal niet meer te lang op zich laat wachten.

EDIT:
Gaan de diverse kaarten van AMD en Nvidia nog verschillend om met CAD-programma's? Ik geloof dat dan de CUDA(cores) een rol gaan spelen?

[ Voor 3% gewijzigd door ChillPascal op 13-07-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als SLI later de bedoeling is dan kan je een GTX 1060 wel uitsluiten http://www.overclock3d.ne...60_will_not_support_sli/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Ja ik las 't gister inderdaad al. Eventjes afwachten dus wat de benchmarks van de 1060 doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Ik denk dat ik voor de RX 480 ga, zodat ik de mogelijkheid hou om in de toekomst CrossFire te gaan draaien.

Misschien een domme opmerking maar, Het viel me op dat de RX 480 geen bridge-aansluiting heeft, maar wél CrossFire ondersteund. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Omdat nieuwe AMD kaarten dit via de PCIe doen, oude kaarten hadden nog wel een bridge nodig.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
De inno3D GTX 1060 staat voor 335 euro. Dat is prima rond jouw budget. pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1060 Gaming OC 6GB
En je zou zelfs voor de Compact variant gaan. Die is rond 300 euro. pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1060 Compact 6GB

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1