mITX systeem. Budget: €850,-

Pagina: 1
Acties:

• Jodev
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-02 18:58
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beetje gamen: GTA V, FIFA, Kerbal Space Program, Cities: Skylines en later Battlefield 1.
Studie: Matlab, Comsol, Solid Works.
En verder: Beetje photoshoppen, op reddit en andere tijd verspillende dingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel aan is aangegeven: €850,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor, toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten: Moederbord, CPU, Geheugen, SSD, Voeding, behuizing en CPU koeler. Videokaart wil ik nog even mee wachten. Uiteindelijk koop ik een RX 480 of een GTX 1060.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, AMD of nVidia maakt me echt niks uit. Wel heb ik een voorkeur qua formfactor. Ik wil graag een mITX-systeem.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mITX systeem.

Ga je overklokken?
Ja, de i5 6600K wil ik natuurlijk overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie even willen checken of alles bij elkaar past en dat het gaat werken. En misschien hebben jullie nog wel gewoon betere ideeën.

Hieronder mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 247,51€ 247,51
1Asus Z170I Pro Gaming€ 149,-€ 149,-
1Phanteks Enthoo Evolv ITX Windowed€ 66,50€ 66,50
1be quiet! Dark Rock 3€ 58,95€ 58,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 67,95€ 67,95
1Corsair RM650x€ 103,95€ 103,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,90€ 148,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 842,76

Verwijderd

Ziet er goed uit, 550 watt is voor dat systeem echter voldoende.

pricewatch: Corsair RM550x

Scheelt een tientje, als je niet van plan bent om je systeem uit te breiden met een tweede GPU zit je zeker goed.

• TvanM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik las net even review over je case, en de airflow is niet super (wat wel vaker is bij mitx) en aangezien je gaat overclocken kunnen wat case fans misschien nog wel van pas komen, ook omdat je een redelijk High end built hebt (+- 1000 euro) kan je het er ook nog voor over hebben voor de stilte. Je zou dan bijvoorbeeld deze kunnen nemen:
pricewatch: Corsair Air Series SP120 PWM High Performance Edition Twin Pack, ...
kan je ook nog mooi aanpassen aan je built kwa kleur.
voor de rest prima lijstje, natuurlijk zijn er bespaarpuntjes zoals de RAM, maar dit is niet echt nodig omdat je er het budget voor hebt :)

• Jodev
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:38:
Ziet er goed uit, 550 watt is voor dat systeem echter voldoende.

pricewatch: Corsair RM550x

Scheelt een tientje, als je niet van plan bent om je systeem uit te breiden met een tweede GPU zit je zeker goed.
Bedankt! Kan ik dat tientje mooi gebruiken om meer bami te eten :)
TvanM schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:57:
Ik las net even review over je case, en de airflow is niet super (wat wel vaker is bij mitx) en aangezien je gaat overclocken kunnen wat case fans misschien nog wel van pas komen, ook omdat je een redelijk High end built hebt (+- 1000 euro) kan je het er ook nog voor over hebben voor de stilte. Je zou dan bijvoorbeeld deze kunnen nemen:
pricewatch: Corsair Air Series SP120 PWM High Performance Edition Twin Pack, ...
kan je ook nog mooi aanpassen aan je built kwa kleur.
voor de rest prima lijstje, natuurlijk zijn er bespaarpuntjes zoals de RAM, maar dit is niet echt nodig omdat je er het budget voor hebt :)
Bedankt voor je advies. Ik ga eerst kijken hoe de koeling en het geluid me bevallen. Als het tegenvalt kan ik later alsnog wel extra fans toevoegen.

• aojudo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik vind het een prima build! Alleen voor de case zou je kunnen zoeken voor een mer betere airflow, maar het is ook belangrijk hoe de case eruit ziet. En deze ziet er wel goed uit, dus ik zou het zo laten.

• Jodev
aojudo schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:21:
Ik vind het een prima build! Alleen voor de case zou je kunnen zoeken voor een mer betere airflow, maar het is ook belangrijk hoe de case eruit ziet. En deze ziet er wel goed uit, dus ik zou het zo laten.
Weet jij welke mITX behuizingen een betere airflow hebben?

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik ben persoonlijk enorm tevreden over de pricewatch: Corsair Obsidian 250D

Laat je niet afschrikken voor het feit dat ze deze adverteren als een "waterkoeling" kast. Ik heb helemaal geen waterkoeling (vind het 't niet waard) en dit werkt prima voor mij.

Alleen jouw gekozen CPU koeler gaat hier niet in passen denk ik. Ik gebruik zelf een pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B dus die zou je kunnen overwegen. Ik heb mijn CPU niet overgeclocked maar ik heb hier best veel positieve dingen over gelezen. De stock fan is niet supergoed, deze heb ik vervangen met een noctua en hij koelt prima.

Nvm, lees net dit in de reviews op tweakers:
Deze gekocht voor mijn Mini-ITX systeem voor Intel Core i7-6700K te koelen op een Asus Z170I Pro Gaming moederbord met socket 1151. In de gebruiksaanwijzing staat 1151 er helemaal niet bij maar wel op Tweakers. Heb langere M3 schroefjes moeten halen op de zaak met moertjes. Dan past hij wel.
Mocht je die kast willen dan zul je dus moeten kijken voor een koeler OF inderdaad schroefjes halen.

[ Voor 96% gewijzigd door aevitas1 op 18-07-2016 03:22 ]

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11-2025
Al eens gekeken naar deze case? pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart er is ook een window versie.

• Jodev
Bedankt voor jullie advies. Het gaat me nu wel lukken een goed systeem samen te stellen.
Pagina: 1