Mijn laptop herkent helemaal geen sims cd meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 793577

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb altijd al sims 2 en 3 op mijn laptop gespeeld. Ongeveer een paar maanden geleden wilden ik de sims 3 na een tijdje weer gaan spelen. Toen ik het spel wilden opstarten kreeg ik binnen dat de cd-disk niet is gevonden. De disk zat er wel gewoon in. Ik heb toen vervolgens gekeken of de sims 2 het nog wel gewoon deed. Die deed het opeens ook niet meer. Bij de sims 2 en 3 wordt de cd dus niet herkend.

Later heb ik ook nog andere spelletjes geprobeerd die niet van sims zijn. Die deden het wel gewoon. Ook heb ik de cd'tjes van de sims 2 en 3 (die het bij mij dus niet deden) in een andere laptop geprobeerd. Daar deden ze het wel gewoon. Het ligt dus ook niet aan de cd'tjes.

Ik heb toen op internet gekocht naar oplossingen voor dit probleem. Veel mensen zeiden dat een CD-rom lens cleaner weleens kon helpen. Dit heb ik toen ook gekocht en uitgeprobeerd. Helaas hielp dit ook niet.

Ik speel vooral de sims 3. Ik heb daar dan ook veel uitbreidingspakketten van. De laatste die ik heb is sims 3 exotisch eiland. Dit cd'tje gebruikte ik dus ook altijd. Aangezien de cd ook nog kapot kon zijn, heb ik een nieuwe uitbreidingspakket gekocht. Na de uitbreiding exotisch eiland heb je namelijk ook nog de uitbreiding vooruit in de tijd. Om de sims 3 dan dus te kunnen spelen heb ik het cd'tje van vooruit in de tijd nodig. Nadat ik dit had gekocht en had uitgeprobeerd bleek het dat dit cd'tje het ook niet doet. Weer herkent mijn laptop de cd niet.

Ik heb nu voor mijn gevoel wel alles geprobeerd. Ik denk zelf dat er iets met mijn laptop is gebeurd waardoor het niet meer de verbinding maakt met sims in het algemeen. Iets als een update ofzo. Het is alleen wel lastig omdat ik niet precies weet sinds welke datum sims het niet meer doet. Ik weet dus ook niet welke update dit heeft kunnen veroorzaken. Ik hoop heel erg dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem!

Ik hoop het zo snel mogelijk te horen zodat ik weer sims kan spelen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Dit wordt veroorzaakt omdat Microsoft een beveiligingsprobleem heeft vast gesteld in de driver van anti-kopieer beveiliging voor games en standaard die drivers uitgeschakeld heeft. Zie hier voor meer info: nieuws: Update voor Windows Vista, 7, 8 en 8.1 schakelt SafeDisc-drm uit Waardoor je het spel niet meer kan spelen.Je kan dit probleem oplossen door dit te doen: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3086255 Wanneer je de register aanpassing doet, moet je wel even je laptop herstarten, nadien zal Sims 3 wel correct detecteren dat de cd-rom insteekt. Ik heb dit ook moeten doen om een heel oud spel Will Rock te kunnen spelen.