Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik wil het geluidsnivo reduceren door de fan op lagere snelheid te laten draaien. Dat kan niet softwarematig omdat mijn pc OSX draait. Omdat ik geen games speel, wordt de GPU niet heet, max. zo'n 45 graden. Toch draait de fan konstant, waarschijnlijk door de kombinatie van de software van de kaart en OSX.

Alleen door de hardware te wijzigen kan de fansnelheid omlaag. Die fan is met 2 draadjes met de videokaart verbonden. (Ik had 3 of 4 verwacht.) Kan ik bijv. een weerstand in serie zetten met de fan om de snelheid te verlagen of gaat er dan iets stuk?

Op het internet heb ik natuurlijk gezocht, maar kan alleen wat vinden in combinatie met Windows.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpho
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10-2022
Ik weet niet of je probleem ondertussen verholpen is maar deze post uit 2014 bespreekt precies jouw probleem. Mogelijk zijn je Fakesmc.kext en hwsensor kext veroudert en veroorzaken deze het probleem.

hwsensor kexts & FakeSMC: http://www.hwsensors.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bedankt voor je reaktie. Ik heb de fan op de kaart uitgezet / kabeltje er uit en er een andere fan naast gezet die goed koelt met weinig geluid. Beter zou natuurlijk zijn orginele fan op lagere snelheid. Zal je links volgen!