Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1080p Game PC 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Slashinator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:04
Dag Tweakers, ik heb een systeem samengesteld voor mijn tweelingbroer, en ik wilde graag jullie mening over wat ik in elkaar geflanst heb.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er gaat vooral mee gegamed worden. Tevens is de kans groot dat deze computer een werk-pc wordt, maar daar zijn geen speciale wensen mee gemoeid

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro is eigenlijk max, wil er niet meer dan 50 euro overheen gaan (zonder verzendkosten, maar het moet niet te gek worden)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD rx 480 lijkt me prima, gaat ook lekker met het freesync-scherm. Verder maakt het niet uit.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb er lang en hard over nagedacht (maar al enkele maanden terug, en heb een lijstje met per onderdeel wat aanmerkingen en waarom ik het gekozen heb, en waar ik over twijfel. Graag hoor ik van deze Gathering of Tweakers wat zij ervan denken en waar ik hopeloos de fout in ga en de bang-for-buck nog beter kan worden. Alvast bedankt!

CPU: Volgens mij is deze CPU wat betreft bang-for-buck het beste dat beschikbaar is voor game-systemen. Sterke single-threaded applicaties en bovendien hypertreading voor virtuele quad-core. De dag kan niet meer stuk ;)

Mobo: genomen voor USB 3 en meer features voor eventuele upgrades, crossfire niet nodig, dus misschien terugschroeven naar Ga-110m-SH2P?

Graka: rx 480 lijkt me alles te kunnen voor 1080. dan moet 60fps voor hoge settings toch zeker mogelijk zijn? Dit ook liever ivm het freesync scherm. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en de aftermarket kaarten duren te lang, dus het wordt hoogstwaarschijnlijk de goedkoopst leverbare reference (op moment van schrijven die van powercolor)

Case: gewoon degelijke atx voor lage prijs, verder geen voorkeur, maar niet overdreven qua looks. Hier heeft iedereen natuurlijk zijn eigen voorkeur, maar wees niet geschroomd iets voor te stellen wat aardiger is of beter werkt. De computer gaat zelf in elkaar gezet worden door een amateur, dus misschien dat daar per kast nog wat te winnen is ivm makkelijk inbouwen.

Scherm: gekozen vanwege lage prijs met freesync (icm AMD-kaart), leek me een aardige feature ten opzichte van scherpere looks zonder freesync (en als ik het goed inschat is vloeiend beeld belangrijker dan scherper beeld voor de toekomstige eigenaar van deze PC)

RAM: heb op de vendor list voor mobo gekeken, dit was qua prijs de eerste die mijn voorkeur had. Durfde niet zo goed van de qualified vendor list af te wijken, maar laat het me graag weten als er beter/sneller/goedkoper geheugen beschikbaar is.

Voeding: goedkope, degelijke voeding gekozen. modulair is niet persé nodig, maar als er een soortgelijke voeding met modulair is is dat het overwegen waard (aangezien de case niet echt cable-management toelaat)

Harde schijf: Twijfel tussen hybrid voor veel ruimte en volledige SSD en dan later upgraden met HDD erbij voor ruimte. Ik vermoed dat 480 GB wel even voldoende is en dat een volledige SSD dan wel heel wat snelheidwinst toont ten opzichte van de hybride schijf. Ik hoor graag wat jullie denken.

Hierbij het lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,-€ 89,-
1Powercolor Radeon RX 480 8GB€ 288,50€ 288,50
1Cooler Master N300 (Closed)€ 38,95€ 38,95
1AOC G2260VWQ6 Rood, Zwart€ 123,-€ 123,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 35,90€ 35,90
1G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT€ 38,99€ 38,99
1Corsair Builder CX500 Bronze€ 58,95€ 58,95
1Crucial BX200 480GB€ 118,97€ 118,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 991,26

Ik hoop hierbij voldoende info gegeven te hebben, laat maar horen als er iets onduidelijk is! en nogmaals dank!

• TvanM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2022
voor de cpu kan je ook de i5 6400 halen, je zal over het algemeen geen verschil merken. De snelheden zeggen niet alles.
misschien iets luxere case?
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart
voor windows zou je ook eens kunnen kijken op slim.nl hier kan je als student/middelbare scholier gratis windows education krijgen, is hetzelfde als windows 10 pro. De Ram die je nu hebt uitgekozen kan voor problemen gaan zorgen in combinatie met je moederbord. Je moet 2133 Mhz Ram hebben. Zoals deze:
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8
voor voeding zou ik pricewatch: Corsair CX450M nemen. Intern beter en 450w is voldoende voor deze built. voor ssd zou je ook deze kunnen nemen: pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB wel stukkie duurder maar ook wel iets beter, maar die keuze is aan jou, met een ssd ben je al direct veeeel sneller dan met een hdd. dus elke ssd is dan inprincipe goed.
hoop dat je wat hebt aan mijn tips :)
edit: deze zou je voor de Ram ook kunnen nemen iets goedkoper maar geen heatspreaders, die heb je inpricipe ook niet nodig. pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213

[ Voor 8% gewijzigd door TvanM op 13-07-2016 20:18 ]

• Slashinator
Hmm, je hebt gelijk wat betreft het geheugen van 2133 Mhz. Vreemd dat het geheugen dat ik gekozen (2400 Mhz) had in de supported memory list van Gigabyte staat, terwijl de geheugensticks die jij voorstelt er niet in staan.. (zie http://www.gigabyte.com/p...0#memory%20support%20list). Wat dat betreft is voor het crucial geheugen wat je voorstelt misschien beter. Al voel ik me niet zo gemakkelijk bij het ontbreken van dit geheugen in de support list. Moet ik me daar wellicht niet zo op blindstaren?

Wat betreft de voeding geloof ik je direct. Ik had gewoon de eerste beste bronze voeding gepakt die ik zag en wat mij betreft voldeed. (had het ruimer genomen qua Watts voor als er later nog schijven of iets dergelijks bij zouden komen).

Waarom zou je voor deze luxere case gaan? Persoonlijke voorkeur? of zitten er veel meerwaarde aan? De kast is namelijk groter, zwaarder en 2x zo duur, allemaal zaken die mij toch eerder voor de cooler master zouden doen kiezen?

Afijn, bedankt voor je tips, je hebt me zeker geholpen

• TvanM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2022
Hier het linkje van de site waarop staat dat die alleen 2133 ondersteund http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=5590#sp en ik heb ook met dit moederbord een pc voor iemand anders gebouwd en die werkt ;)
Waarom een duurdere case, het hoeft niet maar persoonlijk vind ik als je toch wel een redelijk bedrag uitgeeft aan een pc dat die ook wel een beetje in een mooi jasje mag zitten, maar zoals je al aangeeft als je dit niks uit maakt vooral niet doen. Echter hebben 'duurdere' cases vaak wel betere airflow en zijn iets makkelijker om in te bouwen, en de kabels wegwerken en dergelijke is vaak ook makkelijker. Maar dit is zoals gezegd is dit een persoonlijke keus, dit is ook gewoon een prima kast, en als je een dichte kast hebt maken kabels ook niet uit

Verwijderd

TvanM schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:03:
Hier het linkje van de site waarop staat dat die alleen 2133 ondersteund http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=5590#sp
Net niet. In de specificaties staat dat het geheugen niet sneller loopt dan 2133. In de QVL staan ook 2400 MHz modules welke worden teruggeklokt naar 2133.

• Slashinator
Ok, bedankt voor jullie tips. Ik heb nog even over de case nagedacht, en ik denk dat het mijn tweelingbroer niet veel uitmaakt, hij kijkt liever naar het scherm dan naar zijn kast ;).

Dit is de lijst op het moment. Als iemand nog aanmerkingen heeft hoor ik het graag, anders wordt dit hem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,-€ 89,-
1Powercolor Radeon RX 480 8GB€ 288,50€ 288,50
1Cooler Master N300 (Closed)€ 38,95€ 38,95
1AOC G2260VWQ6 Rood, Zwart€ 123,-€ 123,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 36,74€ 36,74
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 32,14€ 32,14
1Corsair CX450M€ 55,55€ 55,55
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,90€ 148,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 994,28

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-10 18:25
Waarom een samsung SSD en niet deze pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 480GB. Bespaar je toch weer €20 euro mee :)

[ Voor 10% gewijzigd door johanroelfs op 14-07-2016 12:44 ]

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

• Slashinator
Eigenlijk had ik de Samsung erin gezet op advies van TvanM, en ik vond de 20 GB extra ook wel tof. Maar ik zie dat degene die jij aangeeft duurzamer(hogere time between failure), sneller en goedkoper is. Ik denk dat ik voor de Sandisk ga, die 20 GB extra met de Samsung is het in dat geval niet waard.
Pagina: 1