1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
1000-1500 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Beeldscherm(?), muis, toetsenbord, speakers, headset met usb aansluiting, 2x 8 gb kingstom RAM, eventueel behuizing, eventueel voeding
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Gamen
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
huidige games o.a. Wither 3, Fallout 4, GTA 5 maar wil ook de nieuwe games kunnen spelen
- Ben je van plan te gaan overklokken?
nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
draadloos internet
2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Misschien, ik weet niet of mijn huidige scherm goed genoeg is
Huidige scherm
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
ik heb een cd liggen voor windows 7, maar weet niet of windows 10 een betere optie is voor gamen
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
n.v.t.
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
heb er momenteel 1 maar wil er een 2e bij kopen
Huidige scherm
3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Liefst wel
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd? (2)
Als het niet windows 7 is, ja
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Ik heb liever dat jullie de prijs/kwaliteit beste deal uitzoeken
Nr. Omschrijving
123058 TP-Link WLAN300MN-PCIAdapter-Atheros-3T3R-2.4GHz
135951 Corsair Professional Series HX850 850 Watt, 20+24 Pins
259172 Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Bulk
279912 Corsair XMS3 4 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
534261 Scythe Slip Stream PWM Zwart, 120 Mm
897965 Sony NEC Optiarc AD-7260S-0B S-ATA, OEM, Zwart
959995 Intel Core I5 2500 3.33 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
963771 Sapphire Radeon HD 6950 1024 MB
964241 Antec ONE HUNDRED Geen Voeding, Zwart
968711 MSI P67A-GD65 (B3)
969049 Trend Micro Titanium Maximum Security 2011 OEM 2011, 1 User(s), NL
972525 Microsoft Windows 7 SP1 NL, Home Premium, OEM - Alleen Bij Nieuwe PC's, 64-Bit
Dit is mijn huidige systeem. Ik heb dit aangeschaft op advies van een computer forum. Later heb ik het werkgeheugen vervangen door 2x 8gb kingston RAM. Ik ben op zich wel technisch ingesteld en kan wel zelf een werkgeheugen vervangen, maar ik weet niet of ik zelf een systeem in elkaar kan zetten(en eventueel mijn oude systeem kan upgraden).
Ik ben op zoek naar een systeem dat nog 4 jaar mee kan, en met mee kan bedoel ik: de nieuwste games kan runnen.
Na die 4 jaar verwacht ik het systeem een stuk minder nodig te hebben.
Is het noodzakelijk dat ik een geheel nieuw systeem aanschaf? Is het mogelijk om het huidige systeem nog zo te upgraden dat het nog 4 jaar meer kan? Zou ik dit zelf kunnen doen?
Ik snap dat dit relatief veel gevraagd is, maar ik ben echt op zoek naar goed advies. Het liefst gewoon een lijstje met dingen die ik moet bestellen , en bij welke site dat zou kunnen. Als dit teveel gevraagd is, steek er dan vooral geen energie in! Beschouw dit als een uitdaging voor een liefhebber waarmee je iemand heel blij zou kunnen maken.
Bij voorbaat dank,
Rick
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
1000-1500 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Beeldscherm(?), muis, toetsenbord, speakers, headset met usb aansluiting, 2x 8 gb kingstom RAM, eventueel behuizing, eventueel voeding
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Gamen
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
huidige games o.a. Wither 3, Fallout 4, GTA 5 maar wil ook de nieuwe games kunnen spelen
- Ben je van plan te gaan overklokken?
nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
draadloos internet
2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Misschien, ik weet niet of mijn huidige scherm goed genoeg is
Huidige scherm
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
ik heb een cd liggen voor windows 7, maar weet niet of windows 10 een betere optie is voor gamen
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
n.v.t.
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
heb er momenteel 1 maar wil er een 2e bij kopen
Huidige scherm
3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Liefst wel
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd? (2)
Als het niet windows 7 is, ja
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Ik heb liever dat jullie de prijs/kwaliteit beste deal uitzoeken
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI P67A-GD65 (B3) | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire HD6950 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Syncmaster BX2440 Zwart | € 0,- | € 0,- |
2 | Kingston ValueRAM 8GB DDR4 2133MHz Module | € 43,62 | € 87,24 |
1 | Corsair HX850W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 87,24 |
Nr. Omschrijving
123058 TP-Link WLAN300MN-PCIAdapter-Atheros-3T3R-2.4GHz
135951 Corsair Professional Series HX850 850 Watt, 20+24 Pins
259172 Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Bulk
279912 Corsair XMS3 4 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
897965 Sony NEC Optiarc AD-7260S-0B S-ATA, OEM, Zwart
959995 Intel Core I5 2500 3.33 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
963771 Sapphire Radeon HD 6950 1024 MB
964241 Antec ONE HUNDRED Geen Voeding, Zwart
968711 MSI P67A-GD65 (B3)
969049 Trend Micro Titanium Maximum Security 2011 OEM 2011, 1 User(s), NL
972525 Microsoft Windows 7 SP1 NL, Home Premium, OEM - Alleen Bij Nieuwe PC's, 64-Bit
Dit is mijn huidige systeem. Ik heb dit aangeschaft op advies van een computer forum. Later heb ik het werkgeheugen vervangen door 2x 8gb kingston RAM. Ik ben op zich wel technisch ingesteld en kan wel zelf een werkgeheugen vervangen, maar ik weet niet of ik zelf een systeem in elkaar kan zetten(en eventueel mijn oude systeem kan upgraden).
Ik ben op zoek naar een systeem dat nog 4 jaar mee kan, en met mee kan bedoel ik: de nieuwste games kan runnen.
Na die 4 jaar verwacht ik het systeem een stuk minder nodig te hebben.
Is het noodzakelijk dat ik een geheel nieuw systeem aanschaf? Is het mogelijk om het huidige systeem nog zo te upgraden dat het nog 4 jaar meer kan? Zou ik dit zelf kunnen doen?
Ik snap dat dit relatief veel gevraagd is, maar ik ben echt op zoek naar goed advies. Het liefst gewoon een lijstje met dingen die ik moet bestellen , en bij welke site dat zou kunnen. Als dit teveel gevraagd is, steek er dan vooral geen energie in! Beschouw dit als een uitdaging voor een liefhebber waarmee je iemand heel blij zou kunnen maken.
Bij voorbaat dank,
Rick
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 19:22 ]