Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• G3kk3Henkie
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
De titel zegt genoeg :)

Wat is de beste smartphone voor CyanogenMod? All time best en wat er te koop is op dit moment.
De Nexus-phones natuurlijk, maar daarna? Motorola? Sony?

Ik heb al gezocht op GoT, maar ik ben deze vraag nergens tegengekomen. Vandaar nieuw topic.

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

G3kk3Henkie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:20:
De titel zegt genoeg :)

Wat is de beste smartphone voor CyanogenMod? All time best en wat er te koop is op dit moment.
De Nexus-phones natuurlijk, maar daarna? Motorola? Sony?

Ik heb al gezocht op GoT, maar ik ben deze vraag nergens tegengekomen. Vandaar nieuw topic.
Wat is precies je vraag? Elke telefoon die CM kan draaien is goed.
CM wordt voor heel veel telefoons aangeboden?

Wat bedoel je met all time best? En waarom zijn de nexus phone natuurlijk de beste volgens jou?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Er zijn idd nogal wat officiële CyanogenMod ROMs. Maar niet allemaal even stabiel en ze worden niet allemaal even actief bijgewerkt. Ook installeer je CM niet even makkelijk op iedere telefoon.

[ Voor 63% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 14:48 ]

• DarkSide

DarkSide

je kan het beste kijken naar een telefoon die populair is en open.
Als er "vage" cpu's gebruikt worden wordt het lastig.

Oneplus 3 is een om in de gaten te houden bv.
OP heeft zijn drivers vrij gegeven en is makkelijk te unlocken en te rooten.
Door het open karakter van OP komen er sowieso veel CR's beschikbaar.

Maar nog steeds niet helemaal duidelijk wat nu precies de bedoeling van je topic is.
Waar ben je naar op zoek?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:42
Graag extra informatie aanleveren, zoals:
- budget
- hardware eisen
- camera eisen
- ...
lees ook het dit nog even door:
Forum FAQ
Het algemeen beleid

daarnaast betreft dit aankoop advies, daarom verplaats ik dit topic naar de juiste categorie.

Strava

• G3kk3Henkie
  • Niet online
DarkSide schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:27:
je kan het beste kijken naar een telefoon die populair is en open.
Wat bedoel je met "open"? Niet gelocked?
DarkSide schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:27:
Maar nog steeds niet helemaal duidelijk wat nu precies de bedoeling van je topic is.
Waar ben je naar op zoek?
Wat ik bijvoorbeeld niet wil, is wat je ziet gebeuren bij de ZenFone 2: geen radio in CM. Of wat je ziet gebeuren bij de Xperia Z3: het lijkt alsof ze de ontwikkeling van CM13 voor de Z3 gestaakt hebben.

• DarkSide

DarkSide

Samsung geeft niets vrij qua drivers etc voor hun telefoons. Maakt CR's maken wat lastiger.
Sommige fabrikanten zijn daar wat makkelijker in.

Geen id hoe asus dat doet, maar kans is dat zij dus ook niet alles vrijgeven en de radio dus lastig is toe te voegen in een CR.
Je ziet dit bv ook bij Oneplus3 waarbij dashcharge niet werkt in een CR. Echter zijn zij verder wel open en geven toegang tot de drivers, en ook dashcharge komt vrij waardoor CR's daar ook gebruik van kunnen maken.

De Z3 is natuurlijk al weer wat ouder. Misschien dat ze daarom stoppen.
Maar er zijn ook genoeg andere ROM's op basis van CM die misshien ook interessant zijn.

Verder zijn er natuurlijk geen garanties dat er tig CR's voor een telefoon uit komen.

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Met zulke antwoorden kan ik wat :)

[ Voor 83% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 14:50 ]

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Nexus moet je gewoon bij zijn. Maar kijk eens op xda. En waarom een ze. Mijn ervaringen met Sony en cyanogenmod zijn kort. Drama.
HTC was prettig, nu Nexus Motorola is geweldig, Nexus 5 LG was ook goed. Samsung s2 was ook goed en s5 schijnt ook prima te gaan ook de nightly's.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Belangrijkste is CyanogenMod ondersteuning.

[ Voor 93% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 14:49 ]

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-11 21:23
Oneplus one staat standaard cyanogenmod op!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:42
Kom nou eerst eens met extra eisen/wensen.... blijkbaar wil je meer dan alleen CM support..
- SD (hoewel je ook vanaf internal kan flashen hoor, doe al jaren niet anders met mijn nexus devices, wat betreft uitbreiden heb je wel gelijk, maar dan moet je bedenken of 32/64 wellicht voldoende is)
- waterdicht
- FM radio
- resolutie
- schermformaat??
- prijs??

En verder is de OPO natuurlijk de CM telefoon, de OP3 heeft ook support, maar komt standaard met de eigen android versie van oneplus (oxygenOS, stock android + wat extra opties)

Strava

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32
Of een toestel CM support krijgt hangt veel van de procesor af en of er drivers voor zijn vrijgegeven. Quallcom processors gaat over het algemeen goed, maar Samsung of Huawei eigen processors veel minder.
Sony levert actief suport om custom roms op hun toestellen te krijgen en HTC idem.

Voor XDA ontwikkeling ben je afhankelijk of er een community is die een bepaald toestel groot gebruikt.

Je kunt ook een toestel kiezen die fabriek af al Cyanogen draait, zoals die van Wileyfox https://www.wileyfox.com/nl/

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:24
Op deze website kun je in de drop-down menuutjes van elk merk zien welke toestellen er actief ondersteund worden door CyanogenMod 13: https://www.cmxlog.com/13/

Zelf heb ik een Motorola G (4G) (thea) genomen omdat die goed CM kan draaien.

Maar op xda zijn er natuurlijk talloze unofficial CM builds die ook best goed kunnen zijn voor telefoons die niet officieel ondersteund worden.

[ Voor 3% gewijzigd door slow whoop op 14-07-2016 14:05 ]

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:13:
Kom nou eerst eens met extra eisen/wensen...
Voordat het laatste, goede CM ondersteuning :)

[ Voor 40% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 14:50 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
G3kk3Henkie schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:02:
[...]
Voordat het laatste, goede CM ondersteuning :)
Zou voor een van de OnePlus modellen gaan, deze zijn echt mateloos populair onder de community. De OnePlus One werd standaard geleverd met CyanogenOS en voor de OnePlus 3 was er al een rom verschenen, voordat de telefoon überhaupt verscheept was.

• G3kk3Henkie
  • Niet online
De device only GPS van de OPO was niet zo best, dacht ik.

[ Voor 101% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 14:51 ]

• rens-br

rens-br

G3kk3Henkie schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:54:
[...]
De device only GPS van de OPO was niet zo best, dacht ik.
De GPS van de OPO werkt echt perfect. Afgelopen twee weken 4200 km afgelegd met de GPS van de OPO aan tijdens mijn vakantie in het buitenland.

Overigens zou ik sowieso geen OPO meer kopen, aangezien dat toestel ruim 2 jaar oud is.

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Beetje late reactie, maar navigeerde je toen Device only of High Accuracy? Ik had het over de GPS-ontvanger in de OPO. Dat las ik hier en daar op GoT.

OPO is idd niet meer de nieuwste. :) Ook jammer dat 'ie geen upgrade naar CM14 gaat krijgen. :'(

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:47
G3kk3Henkie schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:16:
Beetje late reactie, maar navigeerde je toen Device only of High Accuracy? Ik had het over de GPS-ontvanger in de OPO. Dat las ik hier en daar op GoT.

OPO is idd niet meer de nieuwste. :) Ook jammer dat 'ie geen upgrade naar CM14 gaat krijgen. :'(
Kijk eens op xda van de Oneplus 3 en kijk of jou die hele bibliotheek aan roms/kernals bevalt zou ik zeggen!

• rens-br

rens-br

G3kk3Henkie schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:16:
High Accuracy, maar aangezien ik in het buitenland geen 3G / 4G had, is High Accuracy hetzelfde als Device Only.
Officieel niet inderdaad. Er zullen waarschijnlijk wel custom rom's voor verschijnen. Maar als ik nu zou moeten kiezen, zou het de OnePlus 3 worden.

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Niet de iets goedkopere OP2?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:47
Dan zou ik voor die 80 euro meer de Oneplus 3 halen..

• rens-br

rens-br

De OnePlus 2 is inmiddels ruim 1 jaar oud, updates komen montjes maat vergeleken met de OP3 en ook de custom ROM's zijn een stuk minder op de OP2. De OP2 was een stuk minder populair toestel dan de OPO en OP3.

• G3kk3Henkie
  • Niet online
De Snapdragon 820 accepteert dual-channel DDR4, maar de OP3 heeft 6GB werkgeheugen. Da's dan nie dual-channel of wel?

• rens-br

rens-br

G3kk3Henkie schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:06:
De Snapdragon 820 accepteert dual-channel DDR4, maar de OP3 heeft 6GB werkgeheugen. Da's dan nie dual-channel of wel?
De Snapdragon ondersteunt LPDDR4 geen DDR4, zijn twee verschillende dingen. De OP3 heeft ook LPDDR4 volgens de specificaties, maar ik durf niet te zeggen of het Dual Channel is of niet. Wellicht kun je dit navragen bij de klantenservice.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 18:58
rens-br schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

De Snapdragon ondersteunt LPDDR4 geen DDR4, zijn twee verschillende dingen. De OP3 heeft ook LPDDR4 volgens de specificaties, maar ik durf niet te zeggen of het Dual Channel is of niet. Wellicht kun je dit navragen bij de klantenservice.
Hier staat slechts bij de OP2 specifiek 'dual channel' vermeld. Toch hebben ze het er hier wel weer over. Ga je dat echter merken? Volgens mij niet, want je hebt er tot op heden eigenlijk niks over gehoord/gelezen. :)

Ik weet het zelf ook niet helaas. Erg hè. :o

[ Voor 9% gewijzigd door Luca op 26-10-2016 13:52 ]

• rens-br

rens-br

Danny.G schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:51:
[...]
Hier staat slechts bij de OP2 specifiek 'dual channel' vermeld.
Het staat daar inderdaad wel, maar ik heb geen idee.
Toch hebben ze het er hier wel weer over.
In deze review hebben ze het over Dual Channel DDR4, aangezien DDR4 al niet klopt neem ik de specificaties op die website niet eens serieus.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 18:58
rens-br schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:57:
[...]

Het staat daar inderdaad wel, maar ik heb geen idee.

[...]

In deze review hebben ze het over Dual Channel DDR4, aangezien DDR4 al niet klopt neem ik de specificaties op die website niet eens serieus.
Scherp m.b.t. de 2e site, viel me niet eens op. :)

Mocht het echt van belang zijn om te weten, dan zal ik het dus inderdaad even navragen. :P

• G3kk3Henkie
  • Niet online
LPDDR4 = Low Power DDR4

[ Voor 156% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 14:53 ]

Pagina: 1