IP adres komt niet overeen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03-2021
Mijn vraag

Hoi misschien een rare vraag, heb er niet veel verstand van maar als ik zoek op internet naar whats my IP dan laat http://www.whatsmyip.org/ mijn IP adres zien 3x.1x1.x11.x9 (heb een paar cijfers uit veiligheids redenen eruit gehaald en vervangen met een x)Als ik kijk via cmd met de command ipconfig en ipconfig /all dan staat er een hele andere IP adres in namelijk

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 1x2.16x.0.x3
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 19x.16x.0.x

En als ik dan een command geef om mijn IP adres te laten vervallen met ipconifg /release of ipconfig /renew dan kan dat niet en krijg ik te zien

C:\WINDOWS\system32>ipconfig /release

Windows IP Configuration

No operation can be performed on LAN-verbinding* 2 while it has its media discon
nected.
No operation can be performed on Bluetooth-netwerkverbinding while it has its me
dia disconnected.
No operation can be performed on Wi-Fi while it has its media disconnected.

Ik heb geen reden om mijn IP adres te veranderen, zit gewoon uit verveling te googlen en vind het wel interesant om met cmd te spelen. Mijn vraag is, waarom komt mijn IP adres wat ik via http://www.whatsmyip.org/ helemaal niet terug in cmd en het is toch raar dat ik geen release of renew command kan geven?

Sorry als ik onervaren overkom.

Mvg,

Bryan

[ Voor 16% gewijzigd door Bryan.1 op 13-07-2016 18:00 ]

Beste antwoord (via Bryan.1 op 13-07-2016 18:17)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:21

DarkSide

theres no place like ::1

iets uitgebreider.
Je computer heeft een private IP adres. Dit wordt meestal gebruikt voor interne netwerken.
Zo kunnen al je computers op je eigen netwerk met elkaar babbelen.
Maar hiermee kan je niet het internet op.

Want ik thuis heb ook een 192.168.0.3 bv. En dat zou heel vervelend zijn dat er meerdere computers methetzelfde iP adres beschikbaar zouden zijn

Daarom gebruik je zogenaamde publieke IP adressen. Deze heeft je ISP voor je beschikbaar gesteld.
En is "gekoppeld" aan je modem.
Hiermee kan je het grote weide web op. Dit ip is uniek en is wat je ziet als je Whatsmyip e.d opvraagt.

Om er voor te zorgen dat je van binnen naar buiten kan en weer terug (of te wel interennetten)

Gebruiken we NAT (network adress translation) om dus van een prive ip adres via je publieke IP adres een webpagina op te vragen bv.

heel kort en simplistisch uitgelegd.
Google er maar verder op voor meer info

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

NAT.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het IP adres van whatsmyip is je externe IP adres, waarop je router/modem benaderbaar is. Alles daarachter, zoals pc, laptop, telefoon's etc zitten in een lokaal netwerk, met lokale IP adressen.
Zie ook: http://whatismyipaddress.com/nat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Dit...

Je router zorgt daar waarschijnlijk voor...sterker nog...je zogenaamde "interne" ip-adres komt gewoon uit de DHCP van je router...
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.x3
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Die kan je ook zo invullen aangezien die redelijk standaard zijn :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

iets uitgebreider.
Je computer heeft een private IP adres. Dit wordt meestal gebruikt voor interne netwerken.
Zo kunnen al je computers op je eigen netwerk met elkaar babbelen.
Maar hiermee kan je niet het internet op.

Want ik thuis heb ook een 192.168.0.3 bv. En dat zou heel vervelend zijn dat er meerdere computers methetzelfde iP adres beschikbaar zouden zijn

Daarom gebruik je zogenaamde publieke IP adressen. Deze heeft je ISP voor je beschikbaar gesteld.
En is "gekoppeld" aan je modem.
Hiermee kan je het grote weide web op. Dit ip is uniek en is wat je ziet als je Whatsmyip e.d opvraagt.

Om er voor te zorgen dat je van binnen naar buiten kan en weer terug (of te wel interennetten)

Gebruiken we NAT (network adress translation) om dus van een prive ip adres via je publieke IP adres een webpagina op te vragen bv.

heel kort en simplistisch uitgelegd.
Google er maar verder op voor meer info

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

nooberke schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:00:
[...]

Die kan je ook zo invullen aangezien die redelijk standaard zijn :+
Niet "redelijk" standaard, dat is letterlijk gestandaardiseerd: rfc1918.

En die laatste x is waarschijnlijk een 1.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03-2021
Super bedankt voor alle antwoorden. Laatste vraag waarom lukt het mij niet op /release en /renew te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 14:12
Waarschijnlijk werkt het wel maar krijg je gewoon hetzelfde ip-adres weer. Deze wordt namekijk gekoppeld aan het mac-adres van je netwerk kaart en deze veranderd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

wat wil je renewen?
intern of extern?
En wat zie je als je release doet en dan ipconfig?
Heb je wel DHCP aanstaan (vermoed van wel, maar toch?) en geen static IP.
Krijg je nog foutmeldingen?

Het is goed om hier zoveel mogelijk informatie neer te zetten ipv zomaar een vraag "dumpen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Je hoeft niet te releasen / renewen. Iedere keer als de spanning van je netwerkkaart eraf en erop gaat (UTP stekker insteken of PC aan zetten) gaat de PC wel om een IP adres vragen. Deze krijgt hij ook door de router toegewezen.

Ook nadat de helft van de tijd is versteken van de DHCP lease, zal de PC opnieuw een adres opvragen. In 99,9% van de gevallen krijgt hij ook dezelfde IP toegewezen.

Maar daar hoef je je niet druk over te maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 13-07-2016 22:31 ]

Pagina: 1