Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon22
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik game vrij veel competitief en met name veel shooters zoals csgo. Ik speel echter altijd slechts op een 60Hz monitor en ik wil graag overstappen naar 144Hz(24 inch 1080p). In de aankomende weken ben ik ook van plan een heel nieuw systeem in elkaar te gaan zetten, met zeer waarschijnlijk een rx480 or gtx1060 wanneer de custom kaarten en reviews beschikbaar zijn. Het behalen van 144Hz is sowieso haalbaar in de games die ik competitief speel, gezien ik daar vrijwel altijd de low settings gebruik. Ik speel daarnaast ook gewoon wat meer casual games als the witcher waar ik graag wel op hoge settings wil spelen en de 144Hz niet bereikt kunnen worden.

Na het doorzoeken van de pricewatch kwamen de volgende opties tot stand:

- Asus VG248QE
- BenQ XL2411Z
- Iiyama G-Master GB2488HSU-B2

Deze monitoren hebben allemaal ongeveer dezelfde specs en zijn min of meer even duur. Ik heb veel reviews gevonden waar de Asus en de BenQ met elkaar werden vergeleken en lijkt de BenQ een beter contrast te leveren, waar de Asus een betere kleurweergave heeft. Met de focus op competitief gamen gaat mijn voorkeur daarom uit naar de BenQ.

Nadat ik deze twee monitoren met elkaar heb vergeleken kwam ik ook nog de Iiyama tegen die vrijwel dezelfde specs heeft, maar ook beschikt over freesync wat misschien nuttig kan zijn als ik een rx480 aanschaf. Helaas kon ik een stuk minder reviews van dit beeldscherm vinden waarin de prestaties werden vergeleken met bijvoorbeeld die van de BenQ. Kortom, welke van de 3 genoemde monitors is het meest geschikt voor competitief gamen(csgo) en in hoeverre is de Iiyama 'slechter' dan de andere twee(als dit al het geval is)? Als de monitors vrijwel gelijk zijn, lijkt me de Iiyama de meest geschikte keuze vanwege freesync?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:29

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon22
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:12
Nope, maar ik bedacht het me nadat ik de post al had geplaatst en wist niet zo snel hoe ik het zelf kon verplaatsen. Maar ik rekende hier al op;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-09 22:16
Alle drie zijn het vrijwel gelijke monitoren, met gelijke prijzen. Ik zou gaan voor de ASUS, omdat zij de beste garantie hebben. De andere twee zijn geen slechte keuzes. Daarnaast zijn looks wellicht ook iets dat je even voor jezelf moet kijken.

Mocht je een AMD kaart gaan halen zoals de RX 480 dan zou ik zeker die met FreeSync aanraden. Het is soortgelijk aan G-Sync en ik kan niet meer zonder. Echt helemaal super, en geen tearing tijdens gaming, zelfs op hoge refreshrates, is gewoon super fijn met rondkijken en mikken.