5,5 jaar oude PC reageert op soms niet op muisklikken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer van ongeveer 5,5 jaar reageert de laatste tijd niet op mijn muisklikken. Ik heb de USB-kabel van de printer die in mijn computer zat er uitgehaald, omdat dat de boosdoener was die ervoor zorgde dat mijn computer bleef hangen bij het moederboard opstartscherm.

Nu start mijn computer verder prima op, alleen reageert hij op willekeurige momenten niet op mijn muisklikken. De programma's worden niet geopend en moet dus mijn computer via de aan/uit knop resetten. Het gebeurt verder op willekeurige momenten. De ene keer doet hij het prima en de andere keer reageert hij niet meer na een paar minuten.

Weet iemand waaraan dit kan liggen? Is het misschien een voeding die na verloop zwakker word, of is het moederboard op?

Het gaat om dit systeem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
Andere muis geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de muis. Ik kan op programma's klikken, maar het punt is dat ze vervolgens niet worden geopend. De muiscursor loopt zelf niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het cpu en geheugengebruik op het moment dat zoiets gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waat staat er in je taskmanager? En wat als je het programma vanaf een commandline start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je pc niet door de BOOT heen geraakt als je printer AAN staat en aangesloten is? Ik weet uit ervaring wel dat dat wel een paar minuten kan duren, dat komt doordat de printer geheugenkaartlezers heeft.

3 oplossingen:

1: Zorg dat de printer helemaal uitstaat voordat je de pc boot.

2: Koop een simpele PCI (E) USB controller en boot niet van PCI.

3: Gebruik de printer via Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Heb je de pc al een keer GOED schoongemaakt van binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

na 5,5 jaar kan ook gewoon je Windows gaar zijn. Even schoon installeren doet wonderen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:52:
Het ligt niet aan de muis. Ik kan op programma's klikken, maar het punt is dat ze vervolgens niet worden geopend. De muiscursor loopt zelf niet vast.
De muiscursor en de klikknopjes hebben niets met elkaar van doen. Als het klikmechanisme niet meer deugt kun je nog prima met de cursor rondgaan. Controleer of je bijv. de start-knop kunt aanklikken als de PC vastloopt. Als dit met de muis niet lukt maar met de Windows-knop op het toetsenbord dan... ;)

Mocht het niet de muis zijn dan denk ik dat je in de software hoek moet kijken. Vervuiling die meedraait op de achtergrond kan voor allerlei rare dingen zorgen. Check eens in taakbeheer (of met process monitor en process explorer) of er vreemde dingen gebeuren. of overweeg een herinstallatie zoals hierboven geopperd wordt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@frankym
Dit doe ik regelmatig met een compressor.

@ACB2401
Zal het CPU en geheugengebruik eens bekijken als het weer gebeurt.

Edit:

Zo net reageerde mijn computer weer niet op mijn muisklikken. Ik kon ook geen taakbeheer openen en na een minuut waren mijn iconen op mijn bureaublad weg. Heb mijn computer weer met de aan/uit knop gereset.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:28

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:26:
@frankym
Dit doe ik regelmatig met een compressor.

@ACB2401
Zal het CPU en geheugengebruik eens bekijken als het weer gebeurt.

Edit:

Zo net reageerde mijn computer weer niet op mijn muisklikken. Ik kon ook geen taakbeheer openen en na een minuut waren mijn iconen op mijn bureaublad weg. Heb mijn computer weer met de aan/uit knop gereset.
nelizmastr schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:33:
na 5,5 jaar kan ook gewoon je Windows gaar zijn. Even schoon installeren doet wonderen.
Eens met nelizmastr, schone installatie doet (vaak!) wonderen, daarmee sluit je vrijwel meteen software issues uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
check ook je voltages, temperaturen en je bord (met name de condensatoren) eens goed :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb Hardwaremonitor gedownload om de temperaturen en voltages te bekijken.

Weet niet of jullie al iets raars opvalt. Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows 7 opnieuw geïnstalleerd, tot nu toe nog geen vastlopers. :)
Pagina: 1