PW Filters : LCD-paneel filter

Pagina: 1
Acties:

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zoek voor iemand een geschikte laptop.
Ik heb tot nu toe deze filters gebruikt (als beginpunt voor reproducering) : https://tweakers.net/cate...cYislewpQ1cISHohAj5eryuPw

Ik open het "LCD-paneel" filter. En zie daar 5 achter A-HVA, 2 achter IGZO, 197 achter IPS, 1 achter UWVA, 0 achter VA. Zie eerste screenshot.

Als ik bij het "LCD-paneel" filter vervolgens kies voor "geen" en dan "TN", gaan de aantallen bij de andere LCD paneel soorten flink omhoog.
Bijvoorbeeld staat er dan 458 achter A-HVA en 461 achter IGZO. Zie tweede screenshot.

EDIT: Het totaal aantal gevonden laptops (486) wordt wel goed bijgewerkt. De 23 TN laptops worden in mindering gebracht op de 486.

Is dit een bug of een feature ?

Vóór gebruik van het "LCD-paneel" filter :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3MlBQQl.png

Na gebruik van het "LCD-paneel" filter :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5F74EG4.png

[ Voor 22% gewijzigd door NxCPU op 13-07-2016 17:26 . Reden: Verkeerde URL als beginpunt. :( ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

Illusion

(the art of)

Het lijkt me dat er 463 laptops zijn waarbij er geen paneeltype bekend is? Die tel je niet mee als je selecteerd op wel, maar uiteraard wel mee als je selecteerd op niet.

Mooi welles-nietes spelletje dus.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• NxCPU
  • Niet online
In het eerste screenshot is helemaal niets gefilterd op LCD-paneel.
Dat/Alles moet dus getoond worden in de aantallen achter de verschillende paneelsoorten. Het zijn er veel minder dan 486.

Overigens 486 vóór filtering op LCD-paneel of 463 erna, de gewijzigde aantallen die verschijnen na filtering op LCD-paneel (achter de verschillende paneelsoorten) bij elkaar opgeteld levert een veel hoger totaal op dan 463. Zelfs hoger dan de 486 vóórdat het filter toegepast wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door NxCPU op 13-07-2016 17:39 ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Het klopt precies. Je wilt laptops selecteren die GEEN TN hebben, dus krijg je alle laptops terug die dat niet hebben aangevinkt. Inclusief de laptops waarvan het niet bekend is, want dat is technisch gezien immers ook geen TN.

Het is wel gek dat als je de switch op GEEN zet de aantallen achter elke optie pas worden ge-update als je een keuze maakt. Ik ga dit doorgeven aan de productmanager en ondertussen dit topic verplaatsen naar Stoute bugs, want volgens mij is dat wel een bug.

• NxCPU
  • Niet online
Ik wil toch even tegenstribbelen.
Want er gaat meer fout. Ik filter namelijk niet alleen op "LCD-paneel".

Rechts boven het gefilterde resultaat (N.B. Ik toon 100 resultaten per pagina) :

[A]
Als ik op de link klik staat er op het moment : "462 uitvoeringen - Pagina 1 van 5". (Was 486 ten tijde van de melding.)
Bij het LCD-paneel filter staat echter : 5 + 2 + 196 + 20 + 1 + 1 = 225 laptops.

[B]
Als ik dan vervolgens op "geen + TN" filter, komt er op het moment: "442 uitvoeringen - Pagina 1 van 5". (Was 463 ten tijde van de melding.) Slechts -20 laptops dus (en volgens mij is dit correct).
Bij het LCD-paneel filter staat echter : 437 + 440 + 246 + 441 + 441 = 2005 laptops.

Dat betekent dat als ik jou berekening/interpretatie volg, er ook 2005 laptops rechts boven en in het gefilterde resultaat hadden moeten staan.
Maar het zijn er 2005 - 463 = 1542 minder (of eigenlijk te weinig).

Volgens mij zijn 462 en 442 juist.
Want als ik vanaf de hoofdpagina van de PW naar laptops ga en als enige filter "geen + TN" toepas, staat er "2.407 uitvoeringen - Pagina 1 van 25" rechts boven het gefilterde resultaat. De andere filters die ik toegepast heb, die brengen dit terug tot 442.

Doe ik hetzelfde en kies voor het filter "wel + TN" staat er "157 uitvoeringen - Pagina 1 van 2". Hier zouden dan (als ik jou volg) toch ook die laptops waar geen gegevens over het LCD paneel geregistreerd staan moeten verschijnen?
Maar het zijn de laptops waarvan bekend is dat ze een TN paneel hebben (157) en nog niet verder gefiltert zijn door mijn andere filters. Uiteindelijk slechts 20. : van 157 naar 20 met al mijn andere filters toegepast https://tweakers.net/cate...Me2QpwZq24BzO2qJ2jiSjy_IH

En bedankt voor het verplaatsen van het draadje.

[ Voor 42% gewijzigd door NxCPU op 25-07-2016 15:15 ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

Illusion

(the art of)

Ik denk dat je niet helemaal snapt.

Zodra je het filter op geen zet, én een selectie maakt, dan schakelt de telling om.

Filter op wel:
De telling laat bij de eerste selectie zien hoeveel items er voldoen, daarna hoeveel er eventueel toegevoegd worden als je iets selecteerd.

Filter op niet:
De telling laat bij de eerste selectie zien hoeveel er afvallen. Zodra er iets geselecteerd is, geeft de telling aan hoeveel items er overblijven, als je items met deze specificatie af laat vallen.
Er zit blijkbaar wel een bugje dat dat niet goed gaat als het aantal 0 is.

Denk aan een verzameling met: 1 appel, 2 peren, 10 onbekend.
als ik zeg: geen appel, dan blijven er 12 over
als ik zeg geen peer, dan blijven er 11 over
Dus volgens jouw theorie had ik er blijkbaar 23 ipv 13..

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• NxCPU
  • Niet online
Wat jij mist is dat er bij de link in mijn eerste post al laptops uitgefilterd zijn (met Toetsenbordindeling, Schermdiagonaal, Resolutie, Geheugengrootte, Totale opslagcapaciteit, Verbinding (USB/FW)) vóórdat het filter LCD-paneel gebruikt wordt.
Wat jij dus suggereert is dat als er vervolgens op "geen + TN" gefilterd wordt, de reeds toegepaste filters teniet gedaan worden,
Ik ga niet eens in op je AGF verhaal want dat bevestigd dat jij het niet snapt.
Pagina: 1