Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw toetsenbord, muis en muismat nodig.

Pagina: 1
Acties:

• TonyJ.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Hallo,
nu dat me PC compleet is en goed genoeg is om te gamen, kan ik eindelijk verder met me randapparatuur.
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord, muis en muismat.

1) Toetsenbord.

Als toetsenbord heb ik nu de CM Storm QuickFire TK Blue Switch. Jullie vragen je nou waarschijnlijk af, waarom wil je dat mooie toetsenbord nou vervangen? Nou kijk, rechts van het toetsenbord heb je pijltjes en het numpad, die staan meestal uit mekaar, apart dus. Maar bij mijn toetsenbord is het zegmaar bij mekaar, dus moet je de numpad toets gebruiken om tussen de numpad te switchen of de pijltjes, zeer irritant in sommige games of bij het gewoon typen.

De blue switch opzich vind ik een zeer leuke switch, ik hou echt van dat clicky geluid. Ik heb er echt geen last van, het is niet dat hier in de omgeving mensen er last van hebben. Ik ben op zoek naar een toetsenbord die geschikt is voor gamen. Ik heb nu de blue switch zoals ik al zei, maar misschien is de red of de brown wel beter.

Mijn vraag is nu, weten jullie een goed toetsenbord waar de pijltjes en het numpad uit mekaar staan en die gemaakt zijn voor vooral FPS en MOBA? Ik zat te denken aan Razer Blackwidow Ultimate 2016 editie, maar heb dan weer gehoord dat de switches Chinees zijn, mindere kwaliteit... Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

2) Muis

Als toetsenbord heb ik nu een Sharkoon FireGlider Black, die ik heb gekocht voor zo een €25. De muis is prima maar alleen mindere kwaliteit natuurlijk dan bv. Razer. Ik zou die graag vervangen omdat ik opzoek ben naar een muis rond de €90 maximum. Mijn handen zijn niet echt groot, dus hou daar rekening mee.

De muis ga ik ook gebruiken voor FPS en MOBA.

Hier zijn een paar muizen en misschien zit er eentje tussen die jullie wel kunnen aanraden:

Razer Deathadder -> €80
Razer Taipan -> €90
Fnatic Gear Flick -> €60
Logitech G502 RGB -> €70

3) Muismat

Ik weet niet of een muismat nu echt nodig is om te gamen. Ik heb altijd mijn muis gebruikt op een gewone bureau dus ik heb nog nooit met een muismat gewerkt. Misschien kunnen jullie me wat meer informatie geven of een muismat wel degelijk waard is voor de prijs.

Alvast bedankt,
Tony

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Tobo, lastig. Veel keuze, en echt 'slecht' spul vind je bijna niet. Persoonlijk zou ik voor Cherry gaan boven Razer switches ;)

Muis. Fireglider is fysiek denk ik nog wel degelijker gebouwd dan menig Razer. Sensor is wat budget, maar voor dat geld is het een topding. DA is heerlijk, beetje duur, wel leuk. G502 is een praktisch perfecte muis waar je bijna niet omheen kan in die prijsklasse. Alternatieven zijn er zat, maar uit dat rijtje is het wel een sterke contender.

Muismat. Zeker doen. Elke meuk mat helpt de prestaties meer dan een typisch bureautje. Ook hier een hoog lood om oud ijzer gehalte. Een SS Qck o.i.d. is cheap en doet het goed, ook Sharkoon heeft keurige matten voor weinig geld, maar praktisch elk merk weet wel wat leuks neer te zetten. Alleen even nadenken of je een stiksel rand wilt (duurzamer, maar niet iedereen vindt het lekker voelen op de pols) en of je een snelle/gladde mat, of een wat stroevere wil. Erg persoonlijk.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:32
Qua muis een keer kijken naar een Zowie muis. Zouden de beste sensor op de markt hebben. Veel csgo pro player gebruiken die, daarom de aardig grote populariteit

• TonyJ.
Dankjewel. Ja ik heb gehoord dat die Zowie's zo goed zijn maar probleem is waar kan je die kopen want ik keek even op tweakers maar ze worden bijna nergens verkocht. Alleen een winkel, Gamegear en daar kan het 3-4 weken duren voor je hem hebt.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Uiteindelijk zit er gewoon ook een Avago sensor in. Sommige verwerken de data anders nog (dingen als snapping kan volgens mij zowel in de sensor als in de verwerking zitten), maar het is niet dat ze exotische sensoren hebben ofzo.

Wat betreft muismatten: Ze kosten geen drol, afhankelijk van je type bureau houden ze je bureau heel, je muis blijft schoon (het verschil tussen mijn muis op mijn werk zonder muismat, en daarna een muis met muismat is gigantisch), en dus consistent gedrag.

• TonyJ.
Oké, ja ik zou graag voor de logitech g502 gaan, ik hoor er veel mensen over stoefen. Maar... hebben jullie ervaring met de RLogitech muizen? Heb gehoord dat hij zo goed is? Ik wil wel voor de Zowie EC2-A gaan maar als die alleen voor FPS games is... ik weet niet of hij het goed zou doen in MOBA games zoals league of legends.

[ Voor 39% gewijzigd door TonyJ. op 14-07-2016 16:33 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Sensor technisch is er zelden een reden om een muis in een game-type in te delen. Wat vorm / gewicht / knoppen betreft wel. G502 heeft meer knoppen dan een EC2-A. Dat moet je zelf beoordelen of je dat wel of niet wilt voor de games die je speelt.

Beide hebben overigens hele goede sensoren, dat is het probleem niet.

• TonyJ.
Ja, knoppen heb ik opzich niet nodig, 1 knop vind ik genoeg voor teamspeak, push to talk. Dus de EC2-A zal de beste optie zijn?
Pagina: 1